کد خبر : 69385
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 22:45
-

درباره حریم تهران با شهرداری حرف جدی داریم/مشکلات تهران تنها با پول و هزینه قابل رفع نیست

درباره حریم تهران با شهرداری حرف جدی داریم/مشکلات تهران تنها با پول و هزینه قابل رفع نیست

استاندار تهران گفت: در فضای فعلی که با کمبود منابع مواجه ایم تنها پول و هزینه مشکلات استان تهران را مرتفع نمی کند؛ بلکه باید بی واسطه در میان مردم حضور داشته باشیم و از نزدیک مشکلات آنها را بشنویم و با مردم گفتگو کنیم.  نخستین نشست محسن منصوری استاندار تهران با فرماندران استان تهران

درباره حریم تهران با شهرداری حرف جدی داریم/مشکلات تهران تنها با پول و هزینه قابل رفع نیست

استاندار تهران گفت: در فضای فعلی که با کمبود منابع مواجه ایم تنها پول و هزینه مشکلات استان تهران را مرتفع نمی کند؛ بلکه باید بی واسطه در میان مردم حضور داشته باشیم و از نزدیک مشکلات آنها را بشنویم و با مردم گفتگو کنیم.

 نخستین نشست محسن منصوری استاندار تهران با فرماندران استان تهران با محوریت آیین تکریم و معارفه مدیرکل بازرسی، امور حقوقی و ارزیابی عملکرد استانداری در محل سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد.
استاندار تهران در ابتدای این نشست با قدردانی از زحمات فرمانداران استان تهران به ویژه در ایام انتخابات اظهار کرد: زحمات فرمانداران در شهرستان ها و همزمانی برگزاری انتخابات و شرایط کرونا در استان تهران قابل تقدیر است.
وی با اشاره به مسئولیت خطیر اداره کل بازرسی استانداری تهران در نظارت بر فرمانداری ها و سایر دستگاه های اجرایی این استان، این اداره کل را چشم بینای هر مجموعه دانست و افزود: مسئولیت اداره کل بازرسی استانداری در استان تهران با توجه به گستردگی ادارات سنگین و دشوار است و در این حوزه از مدیرکل جدید انتظار اقدام جهادی و عاجل و انقلابی دارم.
استاندار تهران تاکید کرد: موارد تحت امر بازرسی بسیار مهم و راهبردی است و مدیرکل بازرسی باید بدون جهت گیری و جز به جز به پرونده ها و مشکلات این حوزه رسیدگی کند.
منصوری گفتگوی صادقانه با مردم را یکی از راه های افزایش سرمایه اجتماعی در کشور دانست و گفت: در برخی موارد مسائلی در استان شاهدیم که حل و فصل آنها یا چندین سال به طول انجامیده است و یا اصلا به سرانجام نرسیده است و باید با مردم صادقانه مسائل را در میان بگذاریم و گفتگو کنیم.
استمرار سفرهای شهرستانی در استان تهران
وی در ادامه با تاکید بر استمرار سفرهای شهرستانی در استان تهران هدف از این سفرها را حضور بی واسطه در بین مردم ارزیابی کرد و افزود: بازدیدهای شهرستانی من به عنوان استاندار تهران ادامه می یابد و معتقدم محدودیت های منابع این اجازه را نمی دهد که تهران را با پول اداره کرد و باید در میان مردم باشیم و مشکلات آنها را بشنویم و با توکل به خدا از این شرایط عبور کنیم.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: با حضور میدانی و در میان مردم بودن می توان خلا کمبود منابع را مرتفع کرد و در برخی موارد هم پول نیاز نیست و می توان با هم افزایی بین دستگاه ها از شرایط سخت عبور کرد.
منصوری در ادامه با ذکر این مطلب که رئیس جمهور آمادگی کامل دارد که به شهرستان های استان سفر کند، عنوان کرد: تاکید رییس جمهور و البته باور قلبی من بر حضور در شهرستان ها است و سعی دارم تا به صورت میدانی در جریان مشکلات شهرستان های استان قرار بگیرم.
ضرورت ارائه برنامه عملیاتی و مبتنی بر اولویت بندی مشکلات شهرستان های استان
وی با اشاره به حوزه اختیارات فرمانداران و نقش حاکمیتی آنها در شهرستان ها تصریح کرد: در برخی موارد فرمانداران باید خود پیشگام باشند، چراکه بسیاری از اختیارت استاندار را در شهرستان دارند.
استاندار تهران همچنین خواستار ارائه برنامه عملیاتی و مبتنی بر اولویت بندی مشکلات شهرستان های استان از سوی فرمانداران شد و تاکید کرد: باید در شهرستان ها اولویت بندی کنیم و اگر برای هر شهرستان بعضا چندین اولویت معرفی می شود این بیانگر این موضوع است که اصلا اولویتی نداریم.
منصوری با اشاره به پیشرفت های کشور از بدو پیروزی انقلاب این پیشرفت ها را ناشی از نعمت رهبری امام (ره) و مقام‌معظم رهبری دانست و گفت: معتقدم در کشور همه دولت ها با هر گرایش سیاسی خدمت کرده اند و کشور پیشرفت داشته به این دلیل که در رأس نظام ولی فقیه است که واقف به همه امور و شئون است.
تعامل حداکثری دولت با مجمع نمایندگان استان تهران برای رفع مشکلات استان
وی با بیان اینکه باید در مورد اقداماتی که نظام در کشور داشته اطلاع رسانی دقیق و جامع به مردم داشته باشیم بیان کرد: انصافا کارهای بزرگی صورت گرفته و نباید زحمات مسئولین را زیر سوال برد و باید به مردم اطلاع رسانی شود که چه خدماتی صورت گرفته است.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرمانداران استان برای هر شهرستان در نهایت سه اولویت تعیین کنند تا در سطح ملی از وزرای مربوطه پیگیری و مطالبه کنیم.
منصوری با اشاره به تعامل حداکثری دولت با مجمع نمایندگان استان تهران برای رفع مشکلات استان تاکید کرد: باید از ظرفیت مجمع نمایندگان استان حداکثر بهره را بگیریم و البته دسترسی به وزرا در تهران نوعی ظرفیت است و باید با مطالبه گری مشکلات شهروندان را پیگیری کنیم.
سطح مدیریت فرمانداران در استان تهران سطح ملی است
وی ادامه داد: هر چند در برخی مواقع شاهدیم که سطح اختیارات فرمانداران اصلا تناسبی با میزان مسئولیت شان ندارد اما سطح مدیریت فرمانداران در استان تهران سطح ملی است و باید از این توانمندی استفاده کرد.
منصوری در ادامه با اشاره به آسیب های اجتماعی در استان تهران از وجود معتادین متجاهر، کودکان کار و خیابان در پایتخت انتقاد کرد و افزود: در نشستی که به زودی با شهردار و برخی مقامات استانی که ذی مدخل در بخش آسیب های اجتماعی هستند موارد را با جدیت پیگیری می کنیم و در نظر داریم تا ظرف کمترین زمان ممکن اقدام به جمع آوری معتادین متجاهر به ویژه در پایتخت کنیم و مصوبه شورای امنیت کشور را نیز اخذ کردیم.
استاندار تهران همچنین از برنامه ریزی در خصوص ساخت مسکن در استان خبر داد و گفت: در زمینه ساخت مسکن در تهران بسیار عقب ماندگی داریم و به نظر می رسد که باید با جدیت در حوزه مسکن ورود پیدا کنیم.
لزوم تشکیل ستاد مسکن در شهرستان های استان تهران
منصوری اظهار داشت: فرمانداران در شهرستان متبوع هر چه سریع تر ستاد مسکن را تشکیل دهند و باید با هدف گذاری در شهر و استان در نهضت مسکن سازی به تکلیف خود عمل کنیم و در این راستا خیلی از زمین ها متعلق به دولت و برخی شهرستان ها زمین متعلق به بنیاد است و می توان از این ظرفیت بهره گرفت.
وی با اشاره به مدیریت و نحوه صحیح هزینه منابع مالی در پروژه های عمرانی استان تهران گفت: در شرایط موجود شروع کردن پروژه جدید به صلاح نیست و اولویت و راهبرد ما در استان تکمیل پروژه با درصد پیشرفت فیزیکی بالا است.
استاندار تهران همچنین بر حمایت قاطع خود از فرمانداران در خصوص نظارت بر شهرداری ها و عملکرد شوراهای شهر و روستا تاکید کرد و افزود: ۲۳ شهرداری در استان با سرپرست اداره می شوند که البته در بخش هایی هم کار به استانداری برمی گردد و در حوزه شهرداری ها و شوراها فرمانداران هر قدر سختگیری و ‌نظارت کنند به عنوان استاندار تهران از عملکرد آنها حمایت جدی می کنم.
تعامل حداکثری با شهرداری تهران در راستای رفع مشکلات شهروندان
رئیس شورای اداری استان تهران همچنین بر تعامل حداکثری با شهرداری تهران در راستای رفع مشکلات شهروندان استان تاکید کرد و افزود: بنای ما با شهرداری تهران تعامل و همکاری است و اگرچه در برخی موارد نظیر حریم با شهرداری حرف جدی داریم و معتقدم در فضای تنش و اختلاف تنها مردم استان متضرر می شوند و باید با همکاری این مشکلات را مرتفع کنیم و حسن تعامل بهتر از ایجاد چالش با شهرداری تهران است.
منصوری خواستار نظارت جدی فرمانداران استان بر نحوه عملکرد مدیران شهرستانی شد و تصریح کرد: بخشی از نارضایتی مردم مربوط به عدم‌ پاسخگویی مدیران ادارات است و فرمانداران باید بر عملکرد ادارات نظارت جدی داشته باشند.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، در این جلسه اسدالله تقی زاده به عنوان سرپرست دفتر بازرسی، امور حقوقی و ارزیابی عملکرد استانداری تهران معارفه شد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح