کد خبر : 28902
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 اکتبر 2021 - 21:24
-

درخواست سلاجقه از وزرای محیط زیست آسیا برای نجات زمین

درخواست سلاجقه از وزرای محیط زیست آسیا برای نجات زمین

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بحران کمبود آب به عنوان معضلی جهانی به راهکارهای هم افزایی کشورها برای حل این بحران پرداخت و در این زمینه به برخی اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با خشکسالی از جمله احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد.  دکتر علی سلاجقه صبح امروز  در چهارمین مجمع وزیران

درخواست سلاجقه از وزرای محیط زیست آسیا برای نجات زمین

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به بحران کمبود آب به عنوان معضلی جهانی به راهکارهای هم افزایی کشورها برای حل این بحران پرداخت و در این زمینه به برخی اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با خشکسالی از جمله احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد.

 دکتر علی سلاجقه صبح امروز  در چهارمین مجمع وزیران و مراجع محیط زیستی آسیا و اقیانوسیه که به صورت ویدئوکنفرانس و به میزبانی سوون در کشور کره جنوبی برگزار شد، گفت: در منطقه آسیا و اقیانوسیه، با مسائل و مشکلات فشرده نوظهور زیست محیطی روبرو هستیم که روز به روز در حال افزایش و تشدید است. کمبود آب یکی از مهمترین آنهاست که بسیاری از کشورها در تلاش هستند تا با این چالش کنار بیایند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: برای مواجهه با چالش های زیست‌محیطی و دستیابی به نتیجه ای بهتر برای نجات زمین باید تلاش‌های خود را هم افزا کنیم. بدین منظور ما باید از سیاسی شدن محیط زیست اجتناب کنیم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: کشورهای توسعه یافته بایستی به تعهدات خود مبنی بر تأمین ابزارهای اجرایی مانند کمک‌های مالی و انتقال فناوری متعهد باشند و کشورهای در حال توسعه نیز بایستی از این منابع به بهترین نحو استفاده کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون توسعه پایدار در مرکز تلاشهای سازمان ملل متحد قرار دارد. با این حال، ما  بایستی در نظر داشته باشیم که توسعه نمی‌تواند به عنوان یک راه حل جهانی متناسب با سیاستهای ملی و بومی تجویز شود.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اعمال تحریمهای یکجانبه علیه برخی کشورها از جمله ایران گفت: این تحریم‌ها مانع مهمی برای اخذ کمک‌های مالی توسط این کشورها برای حفظ سرعت حفاظت از طبیعت است.
وی در ادامه به یکی از اقدامات محیط‌زیستی ایران اشاره و اظهار کرد: از جمله اقدامات موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر، احیای دریاچه ارومیه به عنوان دریاچه‌ای وسیع است که با حمایت و همکاری کشورهای دوست انجام شده است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنین قصد دارد طرح‌های پایدار برای حفاظت از طبیعت مناطق خشک و نیمه خشک از طریق به کارگیری راه حل‌های مبتنی بر طبیعت و درس های آموخته شده در مواجهه با تغییرات اقلیمی ومقابله با طوفان‌های گرد وغبار را اجرا کند.
وی با اشاره به معضل گرد و غبار تاکید کرد: در زمینه کاهش اثرات گرد وغبار در منطقه، به‌طور قطع به حمایت کشورهای دارای تجربه و فناوری همچنین کشورهای آسیب پذیر و برنامه محیط زیست ملل متحد و سایر سازمانهای بین المللی مرتبط با گرد و غبار، از طریق سرمایه‌گذاری و استفاده از داده‌های علمی و تعامل میان علم و سیاست نیاز داریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست سلاجقه در پایان گفت: به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، به عنوان رهبر و مبتکر در مقابله با طوفانهای گرد و غبار در غرب آسیا، دستان خود را برای دستیابی منطقه و فراتر از آن برای مقابله با طوفان‌های گرد و غبار در منطقه آسیا و اقیانوسیه دراز می‌کنم.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح