کد خبر : 90697
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 20:34
-

درگیری قبایل عرب و نیروهای وابسته به آمریکا در شرق سوریه

درگیری قبایل عرب و نیروهای وابسته به آمریکا در شرق سوریه

بامداد امروز (شنبه) همزمان با یورش نیروهایی از ائتلاف آمریکایی به یکی از پایگاه‌های قبیله عربی “العکیدات” در حومه شرقی دیرالزور واقع در شرق سوریه، درگیری‌هایی میان نیروهای قبایل عربی و شبه‌نظامیان وابسته به ارتش آمریکا در این منطقه آغاز شدند. به گزارش ایسنا، برخی منابع محلی در حومه دیرالزور به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفتند:

درگیری قبایل عرب و نیروهای وابسته به آمریکا در شرق سوریه

بامداد امروز (شنبه) همزمان با یورش نیروهایی از ائتلاف آمریکایی به یکی از پایگاه‌های قبیله عربی “العکیدات” در حومه شرقی دیرالزور واقع در شرق سوریه، درگیری‌هایی میان نیروهای قبایل عربی و شبه‌نظامیان وابسته به ارتش آمریکا در این منطقه آغاز شدند.

به گزارش ایسنا، برخی منابع محلی در حومه دیرالزور به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفتند: درگیری‌ها بامداد امروز پس از آن آغاز شدند که گروه‌های مردمی از قبیله العکیدات و دیگر طوایف حمله مسلحانه‌ای را علیه پایگاه‌های تشکیلات وابسته به ارتش آمریکا در شهرک ذیبان آغاز کردند، در واقع این حمله در پاسخ به یورش بامداد جمعه یک گروه شبه‌نظامی وابسته به ارتش آمریکا به این شهرک و کشتن یک پدر و پسر از اعضای قبیله انجام شد.

منابع یاد شده اظهار کردند: شبه‌نظامیان وابسته به ارتش آمریکا در یورش خود دو شهر الشحیل و هجین را هم محاصره کردند.

شهرک‌ها و شهرهای ذیبان، الشحیل و هجین پایگاه قبیله العکیدات محسوب می‌شود که با استمرار کنترل ارتش آمریکا بر میدان‌های نفتی شرق سوریه و غارت آنها مخالف است.

برخی منابع در استان حسکه سوریه نیز اعلام کردند: متعب شریده الغدیر و پسرش احمد از اعضای قببیله العکیدات بامداد جمعه در یورش شبه‌نظامیان وابسته به ارتش آمریکا به ذیبان که با حمایت جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی انجام شد، به دست نیروهای قسد (سوریه دموکراتیک) کشته شدند، این مساله خشم سراسری عشایر و ساکنان این منطقه را به دنبال داشت و در ادامه درگیری‌های مسلحانه‌ای میان دو طرف آغاز شدند.

همچنین منابع مذکور افزودند: یک کاروان نظامی شامل خودروهای زرهی هامر متعلق به قسد به محله‌های شهر الشحیل یورش برده و تعدادی از آنها در اطراف رودخانه فرات مستقر شده و تعدادی دیگر نیز ایست‌هایی در منطقه ایجاد کردند.

همزمان یک گروه از نیروهای نظامی وابسته به ائتلاف آمریکایی از سمت منطقه العتال و الحوایج و میدان نفتی العمر، بزرگترین پایگاه ارتش آمریکا در سوریه، به شهر الشحیل یورش بردند.

این منابع گفتند: در پی یورش خودروهای نظامی قسد و نیروهای ائتلاف آمریکایی به شهر الشحیل، غیرنظامیان ساکن شهر به شدت هراسان شدند، همچنین اطلاعاتی درباره آغاز بازداشت‌های گسترده غیرنظامیان در این شهر به دست آمده است.

برخی منابع در عشایر سوریه به اسپوتنیک گفتند: آسمان منطقه البصیره و الشحیل بامداد امروز شاهد پرواز گسترده بالگردهای ائتلاف آمریکایی و شلیک بمب‌های نوری و حرارتی بود و خبرهایی از اجرای عملیات هلی‌برن در منطقه نیز منتشر شدند.

همچنین نیروهای قسد وابسته به ارتش آمریکا در بازار شهر هجین در شرق دیرالزور مستقر شده و ۱۰ دستگاه موتور سیکلت را به بهانه ممنوعیت استفاده از آنها توقیف کردند، قرار بود ممنوعیت استفاده از موتورسیکلت از امروز اجرا شود.

مناطق تحت کنترل ارتش آمریکا و گروه‌های وابسته به آن از جمله قسد پس از حملات راکتی به پایگاه‌های این ارتش در میدان العمر و کارگاه گاز کونیکو دچار آشفتگی شده‌اند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح