کد خبر : 91850
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 1:19
-

دستکاری لانه حیوانات در تابستان ممنوع!

دستکاری لانه حیوانات در تابستان ممنوع!

ایسنا/همدان معاون زیست طبیعی اداره محیط زیست استان همدان دستکاری لانه حیوانات و توله‌های آنها را یکی از عوامل مهم حمله آنها برشمرد. مهدی صفی خانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظها کرد: حیوانات درنده و وحوش به علت حس اضطراب و ترس از حمله به توله‌هایشان، به سمت انسان حمله‌ور می‌شوند. وی افزود: فصل تابستان

دستکاری لانه حیوانات در تابستان ممنوع!

ایسنا/همدان معاون زیست طبیعی اداره محیط زیست استان همدان دستکاری لانه حیوانات و توله‌های آنها را یکی از عوامل مهم حمله آنها برشمرد.

مهدی صفی خانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظها کرد: حیوانات درنده و وحوش به علت حس اضطراب و ترس از حمله به توله‌هایشان، به سمت انسان حمله‌ور می‌شوند.

وی افزود: فصل تابستان فصل آموزش و یادگیری توله‌ها برای ایجاد استقلال است که دستکاری حیوانات در این فصل موجب اضطراب حیوان شده و ممکن است به انسان حمله‌ور شوند.

وی با اشاره به حمله یک قلاده گرگ به اهالی روستای نامیله در ملایر گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، این گرگ هار نیست و توسط اهالی روستا مورد آزار قرار گرفته بود.

معاون زیست طبیعی محیط زیست خاطرنشان کرد: خوشبختانه با آگاه‌سازی مردم این منطقه نسبت به عدم دستکاری توله‌های این حیوان و عدم رهاسازی زباله‌ها و پسماندها در جلوی درب باغات و منازل، دیگر موردی از حمله گرگ گزارش نشد.

صفی خانی خاطرنشان کرد: رها کردن زباله‌ها و پسماند در اطراف روستا کار درستی نبوده و علاوه بر ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی موجب جلب توجه حیوانات و وحوش از جمله گرگ می‌شود که این موضوع باید بیش از پیش مورد توجه روستاییان و باغداران در سطح استان همدان باشد.

معاون محیط زیست همدان با بیان اینکه برخی افراد به صورت دلسوزانه اقدام به دستکاری لانه، جوجه‌ها و توله‌های حیوانات می‌کنند، تأکید کرد: این امر در طبیعت دلسوزی محسوب نمی‌شود، بنابراین بهتر است شهروندان از ایجاد هرگونه تغییر در لانه حیوانات و دستکاری جوجه‌ها و توله‌های حیوانات خودداری کنند.

صفی خانی با بیان اینکه گرگ‌ها حیواناتی باهوش و وحشی هستند، تصریح کرد: این حیوانات قصد آزار رساندن به انسان را ندارند اما در صورت احساس خطر برای دفاع از خود به انسان حمله می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی شهروندان اقدام به گرفتن گرگ کرده تا بتوانند از هیبرید این حیوان با سگ، گرگاس حاصل کنند در حالیکه این امر غیر قانونی بوده و در صورت وجود هرگونه پرورش گرگاس در منازل و باغات برخورد قانونی می‌شود.

صفی خانی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی می‌توانند با شماره ۱۵۴۰ تماس گرفته و موضوع را به محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

وی گفت: هیبرید گرگ و سگ و در نهایت تولد گرگاس، حیوانی درنده‌تر و وحشی از گرگ حاصل به وجود می‌آید که این کار خلاف قانون بوده و در صورت مشاهده چنین مواردی برخورد سنگین خواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح