کد خبر : 122037
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 21:23
-

دعای شعبانیه، عظیم ترین مناجات/ اغلب معارف اهل بیت(ع) در ادعیه و زیارات است

دعای شعبانیه، عظیم ترین مناجات/ اغلب معارف اهل بیت(ع) در ادعیه و زیارات است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که ماه شعبان، ماه مهدوی و ماه مناجات است، گفت: دعای شعبانیه امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (ع) عظیم ترین مناجات است که فقط مخصوص ماه شعبان نبوده و همیشه می‌توان آن را قرائت کرد. حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در جمع کارکنان

دعای شعبانیه، عظیم ترین مناجات/ اغلب معارف اهل بیت(ع) در ادعیه و زیارات است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که ماه شعبان، ماه مهدوی و ماه مناجات است، گفت: دعای شعبانیه امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (ع) عظیم ترین مناجات است که فقط مخصوص ماه شعبان نبوده و همیشه می‌توان آن را قرائت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در جمع کارکنان این اداره کل به مناسبت اعیاد شعبانیه، گفت: سال ۱۴۰۰، سال بسیار زیبایی است و برای آن، همین بس که هم آغاز و هم پایان آن مصادف با میلاد امام عصر (عج) خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سال جدید، دو عید شعبان خواهیم داشت که امیدواریم تا این سال پربرکت، سال ظهور امام مهدی قائم (عج) باشد و چشمانمان منور به نور ایشان شود.

وی ادامه داد: روزهایی که در آن قرار داریم، افتخار بزرگی برای ما رقم زده و زیر علم امام حسین (ع) مزین به عنوان روز پاسدار و بزرگداشت یاد و خاطره تمام پاسداران اسلام و انقلاب اسلامی ایران به خصوص پاسدار عظیم القدری است که جان دادند تا ایران اسلامی عزتمند بماند.

حجت الاسلام حسینی با تبریک این روز معنوی بر تمامی آزادگان، سرافرازان و جانبازان ایران اسلامی، اظهار کرد: اکنون که سال ۹۹ به پایان رسیده و در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، باید توجه به ماه مبارک شعبان هم در اولویت باشد.

وی در خصوص مناجات شعبانیه امیرالمومنین(ع) گفت: قرائت و خواندن این دعا بسیار مورد تاکید علما قرار گرفته است.

وی متذکر شد: بر خلاف نظر برخی افراد، بیش از ۸۰ درصد معارف اهل بیت (ع) در دعاها و زیارت‌ها است نه روایت‌ها. زیرا روایات‌ها تنها در اثر پرسش و پاسخ به وجود آمده‌اند اما دعاها و مناجات، مثلا نجوای امام علی (ع) با پروردگار متعال و همان اندرون و بعد باطنی را شرح می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: گاه محتوای برخی از دعاها هم‌چون دعای کمیل و زیارت وارث عمومی است اما زیارت نامه‌های دیگری چون زیارت عاشورا یک دعای خصوصی بوده و مخصوص محرم‌ها است.

وی ادامه داد: محتوای دعای عظیم شعبانیه هم بسیار متفاوت بوده و از همان ابتدا با نجوای امیرالمونین علی (ع) با پروردگار خویش شروع می‌شود که با نگاهی به متن این دعا می‌توان گفت، یک نجوای عاشقانه از سوی یک انسان عاشق است.

وی با بیان این‌که قرآن کریم فقط برای خواندن و ثواب کردن وجود ندارد، اظهار کرد: از طریق این مناجات، با نحوه گفت‌وگو با خدا آشنا می‌شویم و در واقع امام (ع) به ما یاد می‌دهد که چگونه با خدا صحبت کنیم.

وی بیان کرد: انسان باید در ماه شعبان با پروردگار خود خلوت کند و از توفیقات و مباحث معرفتی قرائت مناجات شعبانیه بهره ببرد.

بر اساس این گزارش در پایان این مراسم، از فعالان حوزه نماز در اداره کل اوقاف استان قدردانی شد، هم‌چنین با اهدای هدایایی به فرزندان همکاران که به سن تکلیف رسیده‌اند و هم‌چنین فرزندان همکاران که در مسابقه نقاشی با موضول نماز در دهه فجر شرکت کرده بودند، از طرف معاونت فرهنگی اداره کل تجلیل به عمل آمد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح