کد خبر : 69062
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 22:17
-

دلالان در کمین گندم

دلالان در کمین گندم

ایسنا/خراسان شمالی برداشت گندم در خراسان شمالی حدود ۱۰ روزی است که شروع شده اما دغدغه حضور دلال ها به بازار گندم جلوتر از برداشت این محصول ذهن همه را درگیر کرده است. خشکسالی، کاهش تولید علوفه و قیمت بالاتر از نرخ خرید تضمینی از سوی دلال ها، این نگرانی را ایجاد کرده که شاید مقداری

دلالان در کمین گندم

ایسنا/خراسان شمالی برداشت گندم در خراسان شمالی حدود ۱۰ روزی است که شروع شده اما دغدغه حضور دلال ها به بازار گندم جلوتر از برداشت این محصول ذهن همه را درگیر کرده است.

خشکسالی، کاهش تولید علوفه و قیمت بالاتر از نرخ خرید تضمینی از سوی دلال ها، این نگرانی را ایجاد کرده که شاید مقداری از گندم های تولید شده در این استان روانه مراکز خرید گندم نشود.
ارائه بسته های تشویقی به کشاورزان به منظور جلوگیری از روانه شدن گندم به دامداری و …
کاوس شادلو عضو انجمن خبرگان کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا گفت: عملکردهای تعدادی از دستگاه ها در سال گذشته این دغدغه را ایجاد کرده تا حضور دلال ها برای خرید گندم در این استان پررنگ تر باشد و از سوی دیگر این اقبال نیز از سوی مردم وجود داشته باشد تا گندم خود را تحویل دلال ها دهند.
وی افزود: باید دولت راهکار و بسته های تشویقی را ارائه بدهد تا کشاورز تمایلی به تحویل گندم های خود به دلال نداشته باشد.
شادلو ادامه داد: عواملی همچون عدم پرداخت به موقع وجوه کشاورزان در سال های گذشته، بالا بودن قیمت نهاده های دامی و وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی سبب می شود تا کشاورزان به این سمت سوق یابند تا گندم های خود را تحویل کشاورز دهند.
ن
شناسایی ۱۰۰ دلال خرید گندم در استان
دکتر محمدجواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این دغدغه وجود دارد که امسال دلال ها برای خرید گندم از کشاورزان در استان فعال تر شوند، اظهارکرد: در همین راستا ۱۰۰ دلال خرید گندم که در سال های گذشته اقدام به خرید گندم می کردند، شناسایی و به دستگاه های بازرسی و اطلاعاتی معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه برداشت و خرید گندم در این استان به تازگی شروع شده است، تصریح کرد: معرفی دلال های گندم به دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی به منظور پیش گیری از خرید گندم توسط این افراد است.
تشکری خاطرنشان کرد: حتی در سال گذشته شاهد آن بودیم که دلال ها جلوی درب سیلوهای گندم ایستاده بودند و گندم های ارسال شده به سیلوهای گندم را به قیمت کمتر از خرید تضمینی به علت اینکه وجوه کشاورز با تاخیر پرداخت می شد، را خریداری می کردند.
وی تصریح کرد: علاوه بر آن حتی این افراد گندم هایی که در سال گذشته توسط سیلو برگشت می خوردند را نیز از کشاورز خریداری می کردند.
قیمت خرید گندم توسط دلال ها بیش از قیمت خرید تضمینی گندم
این مقام مسئول ادامه داد: در سال جاری نیز به علت وقوع خشکسالی و نیاز به علوفه دلال ها ورود پیدا کرده و از سوی دیگر نرخی پیشنهادی ارائه شده از سوی این افراد هزار تومانی بیشتر از قیمت خرید تضمینی گندم است که از سوی دولت اعلام شده است، بنابراین همین عوامل این نگرانی را ایجاد کرده تا برخی از کشاورزان تمایل به تحویل گندم های خود به سیلو نداشته باشند.
وی تاکید کرد: بنابراین دولت باید اقدامات و بسته های تشویقی را ارائه دهد که این فرصت را از دلال بگیرد که یکی از مهمترین اقداماتی که در این برهه زمانی دولت می تواند انجام دهد، موضوع پرداخت به موقع گندمکاران است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: از سوی دیگر افزایش مراکز خرید گندم برای اینکه کشاورز راحت تر بتواند گندم را تحویل سیلو و یا مرکز خرید شود، یکی دیگر از اقدامات لازم است.
وی افزود: البته سیاست های وزارت جهاد کشاورزی به گونه ای شده که نهاده ها و یارانه های کشاورزی در صورتی به گندمکار پرداخت می شود که آن کشاورز محصول تولیدی خود را تحویل مراکز خرید گندم دهد.
م
تلاش برای اینکه گندم ها روانه دامداری ها نشود
تشکری ادامه داد: حتی برخی از دامداران بر سر مزارع کشاورزی رفته و گندم را از سر زمین خریداری می کنند که باید تلاش کنیم که گندم ها روانه دامداری ها نشود.
۵۰ درصد از مزارع دیم گندم در خراسان شمالی امسال از بین رفت
شهابی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در گفت و گو با ایسنا، از پیش بینی کاهش ۸۱ هزار تنی گندم طی امسال خبر داد و بیان کرد: علت کاهش تولید گندم طی امسال در این استان از بین رفتن سطح زیادی از دیم زارها است.
وی ادامه داد: سطح دیم زارهای این استان ۱۰۰ هزار هکتار است که حدود ۵۰ درصد از این مساحت از بین رفته است.
وی اظهارکرد: میزان تولید گندم در سال گذشته ۲۶۶ هزار تن بوده که پیش بینی می شود این مقدار در سال جاری به عدد ۱۸۵ هزار تن برسد.
پرداخت بیش از دو میلیارد تومان از وجوه گندمکاران استان
مهدی پوریا فر مدیر روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی نیز در ادامه در گفت و گو با ایسنا، گفت: طی امسال پیش بینی می شود توسط سیلو و مراکز خرید گندم استان حدود ۹۰ هزار تن گندم خریداری شود.
وی افزود: تاکنون هفت هزار و ۶۹۸ تن گندم خریداری شده است که این مقدار از خرید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.
پوریا فر ادامه داد: از آغاز زمان خرید گندم طی سال جاری تا تاریخ ۲۴ خرداد ماه مبلغ بیش از دو میلیارد تومان از وجوه گندمکاران استان پرداخت شده است.
وی تعداد مراکز خرید گندم در خراسان شمالی را طی امسال ۲۶ مرکز اعلام کرد.
انتهای پیام
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح