کد خبر : 94423
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 22:30
-

ذخیره سازی بیش از ۷۰۰ نمونه خون بند ناف در گلستان

ذخیره سازی بیش از ۷۰۰ نمونه خون بند ناف در گلستان

ایسنا/گلستان سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی گلستان گفت: بعد از راه‌اندازی نمایندگی بانک خون بند ناف در جهاد دانشگاهی گلستان از سه سال قبل، بیش از ۷۰۰ نمونه از سطح استان جمع‌آوری‌ شده است. محسن قلی پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد، جایگزین بسیار مناسبی برای پیوندهای مغز استخوان

ذخیره سازی بیش از ۷۰۰ نمونه خون بند ناف در گلستان

ایسنا/گلستان سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی گلستان گفت: بعد از راه‌اندازی نمایندگی بانک خون بند ناف در جهاد دانشگاهی گلستان از سه سال قبل، بیش از ۷۰۰ نمونه از سطح استان جمع‌آوری‌ شده است.

محسن قلی پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف نوزاد، جایگزین بسیار مناسبی برای پیوندهای مغز استخوان بوده و پتانسیل استفاده در درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری لاعلاج یا صعب‌العلاج را دارند.

وی افزود: تاکنون در ایران بیش از ۲۰۰ مورد پیوند موفقیت‌آمیز سلول‌های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان‌های خون، تالاسمی ماژور، آنمی فانکونی و آپلاستیک و فلج مغزی صورت گرفته است.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی گلستان بیان کرد: پزشکی ۲۰ سال آینده دنیا به سمت پزشکی بازساختی خواهد رفت که پایه و اساس آن سلول‌های بنیادی است لذا کمبود ذخیره سلولی در کشور، آینده ما را دچار بحران خواهد کرد.

قلی پور خاطرنشان کرد: به‌منظور ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی سالم و عاری از هرگونه آلودگی، نیاز است که خانواده‌ها با نحوه ذخیره‌سازی، مزایا و ضرورت‌های آن آشنا شوند که لازمه انجام این فرایند، انجام مشاوره و اقداماتی حین بارداری، به‌خصوص چند هفته قبل از زایمان است که متأسفانه در بسیاری از موارد والدین به دلیل عدم آگاهی از این شرایط، فرصت استثنائی و تکرار نشدنی ذخیره خون بند ناف فرزندشان را از دست می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه نگهداری از خون بند ناف و تهیه سلول‌های بنیادی از آن، نوعی بیمه است، گفت: از نمونه خون بند ناف می‌توان در هر فردی که تطابق ژنتیکی دارد، استفاده کرد.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به فعالیت بانک خون بند ناف رویان به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک ذخیره‌سازی در کشور و خاورمیانه، گفت: با هماهنگی دفاتر خون بند ناف در سطح استان‌ها، خون بند ناف نوزادان در حین زایمان در بیمارستان‌ها جمع‌آوری و به آزمایشگاه تهران منتقل شده و سلول‌های بنیادی آن استخراج و در بانک‌های ذخیره نیتروژن نگهداری می‌شود.

قلی پور تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در گلستان در شهرهای گرگان (غرب استان) و گنبدکاووس (شرق استان) فعال است.

وی بیان کرد: با هماهنگی این نمایندگی طی سه سال اخیر، بیش از ۷۰۰ نمونه خون بند ناف با رعایت استانداردهای لازم از هم استانی‌ها ذخیره‌سازی شده است.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی گلستان خاطرنشان کرد: دفتر نمایندگی استان گلستان به‌منظور ارتقای سطح آگاهی عمومی در خصوص این دانش نوین پزشکی، آماده ارائه مشاوره رایگان به‌تمامی هم استانی‌ها است و در این راستا هم استانی‌ها می‌توانند با شماره ۳۲۳۲۳۷۶۱-۰۱۷ تماس بگیرند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح