کد خبر : 55965
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 اکتبر 2021 - 22:01
-

رئیس جمهور اعلام کند که مسئولیت اقتصاد کشور با چه کسی است

رئیس جمهور اعلام کند که مسئولیت اقتصاد کشور با چه کسی است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تاثیرگذار بودن لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه در اقتصاد کشور نسبت به وضعیت اقتصادی ابراز نگرانی و از مصوبات و تصمیمات سران سه قوا انتقاد کرد.  الیاس نادران در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور

رئیس جمهور اعلام کند که مسئولیت اقتصاد کشور با چه کسی است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تاثیرگذار بودن لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه در اقتصاد کشور نسبت به وضعیت اقتصادی ابراز نگرانی و از مصوبات و تصمیمات سران سه قوا انتقاد کرد.

 الیاس نادران در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: پاشنه آشیل دولت رئیسی اقتصاد است این‌که بزرگان اقتصاد را دور هم جمع کنیم پسندیده است اما مهم‌تر از آن هماهنگی اقتصادی داشتن است. جسارتا رئیس جمهور اعلام کند که مسئولیت اقتصاد کشور با چه کسی است هرچند که شفاها و تلویحا اعلام کرده‌اند.
وی با مطرح کردن این پرسش که چه کسی راهبردهای اقتصادی را تعیین می‌کند، اظهار کرد: از پراکندگی نظرات آقایان و عدم تعیین مسئول حوزه اقتصادی نگرانم. همچنین اخبار خوبی از جلسات سران قوا و تصمیماتی که اتخاذ می‌شود به گوش نمی‌رسد. دور زدن نهادهای مسئول مثل قوه مقننه و تغییر در متن مصوبات قانونی سنت بدی است که از دولت‌های قبل به جا مانده است. از رئیس مجلس شورای اسلامی می‌خواهم که از جایگاه مجلس و اعتبار قانون اساسی دفاع کند.
نماینده مردم تهران در ادامه انتقاد از تصمیمات سران سه قوا گفت: اگر دولت محترم اصلاحیه و یا متمم بودجه می‌خواهد درخواست کند تا مجلس شورای اسلامی آن موضوع را بررسی کند و مردم را در جریان قرار دهد.
نادران در ادامه نطق خود با بیان این‌که سیاست‌های اعلامی دولت در سیاست‌های اعمالی تاثیر خواهد گذاشت، تصریح کرد: ما و مردم منتظریم تا مجموعه‌ کاملی از سیاست‌های پولی، مالی، ارزی و تولیدی را بشنویم. این پراکندگی‌ها و سردرگمی‌ها، آشفتگی را بر بازار حاکم خواهد کرد و بعد از یک دوره رکود موج تورمی دامن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از هیات رئیسه مجلس خواست تا یک دوره جلسات با همه مسئولان برگزار کند تا مجلس و دولت به جمع‌بندی واحد برسد.
وی با اشاره به نزدیک‌ بودن بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس اظهار کرد: مفاد و رویکردهای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و البته برنامه هفتم توسعه برهمه ابعاد اقتصاد کشور تاثیر خواهد گذاشت. جوهره اقتصاد مقاومتی برون‌زا بودن و برون‌گرا بودن آن است. پس باید اقتضائات آن را فراهم کرد.
نادران در پایان به ارتباط اقتصادی با کشورهای دیگر تاکید کرد و گفت: این موضوع از شعارهای دولت سیزدهم بوده است متاسفانه در اربعین امسال خلاف آن را شاهد بودیم از مسئولان می‌خواهم که از مردم به خاطر آسیب‌هایی که زائران دیدند، عذرخواهی کنند و شرایط تردد آسان کالا که تجار و زوار با عراق را فراهم کند. نگاه جامع و سیستمی به اقتصاد از ضروریات کشور است. نگاه جزیره‌ای باعث خواهد شد زیرساخت‌ها بیشترین آسیب را ببینند. آنچه که امروز در مجلس شورای اسلامی اتفاق افتاد شروع دومینویی است که کسری بودجه را تشدید کرده و سقوط اقتصاد ملی و تورم لجام گسیخته را به دنبال خواهد داشت.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح