کد خبر : 53301
تاریخ انتشار : شنبه 16 اکتبر 2021 - 22:22
-

راهکار صربستان برای کاهش آلودگی هوا

راهکار صربستان برای کاهش آلودگی هوا

 یک تیم تحقیقاتی با کمک یک نرم افزار و ابزار دیجیتال، سیستمی طراحی کرده‌اند که می‌تواند مکان‌های سوزاندن در مزارع را شناسایی و با کمک یک ابزار از آتش سوزی مزارع جلوگیری کند. آلودگی هوا چالشی پیچیده و چند وجهی است که نیازمند رویکردهایی جامع نگر است. برای حل این معضل زیست محیطی که امروزه

راهکار صربستان برای کاهش آلودگی هوا

 یک تیم تحقیقاتی با کمک یک نرم افزار و ابزار دیجیتال، سیستمی طراحی کرده‌اند که می‌تواند مکان‌های سوزاندن در مزارع را شناسایی و با کمک یک ابزار از آتش سوزی مزارع جلوگیری کند.

آلودگی هوا چالشی پیچیده و چند وجهی است که نیازمند رویکردهایی جامع نگر است. برای حل این معضل زیست محیطی که امروزه گربیان جوامع بسیاری را گرفته، نیازمند یک چارچوب قانونی مطلوب و بودجه کافی برای اجرای اقدامات هستیم.
آتش زدن مزارع پس از برداشت محصول یکی از راه‌هایی است که در کشاورزی انجام می‌شود که این روش آلودگی هوا را در پی دارد. همچنین نمک پاشی پس از فصل برداشت، به جز این که هوموس را در خاک از بین می‌برد، تهدیدی برای اکوسیستم‌های اطراف است و علاوه بر این با افزایش انتشار CO۲  هوا را آلوده می کند.
تیم موسسه Biosense با استفاده از یک راه حل تکنولوژیکی ابتکاری و ابزارهای دیجیتالی، مکان های سوزاندن در مزارع را شناسایی و با کمک یک ابزار از آتش سوزی مزارع جلوگیری می کند.
بر اساس پیش بینی های سازمان ملل متحد، ۶۸ درصد از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ در شهرها زندگی خواهند کرد و به همین دلیل مهم است که شهرها اقدامات کافی برای حفظ سلامت ساکنان خود و حفاظت از محیط زیست را انجام دهند.
بلگراد پایتخت و بزرگ‌ترین شهر در کشور صربستان است. توسعه پایدار یکی از تعیین کننده های استراتژیک این شهر است. به منظور کاهش آلاینده های هوا در این شهر چندین پروژه اجرایی شده که شامل نصب فیلتر در نیروگاه های حرارتی برای کاهش انتشار آلاینده ها، نصب ایستگاه های اندازه گیری کیفیت هوا و ارائه راهکار برای اقدامات اقلیمی (توسعه قانون هوای پاک، استراتژی آب و هوا و برنامه اقدام) بود. اکنون پس از یک پروسه طولانی در نهایت قانون آب و هوا در بلگراد تصویب شد و امسال همراه با حمایت اتحادیه اروپا و وزارت حفاظت از محیط زیست “برنامه ملی حفاظت از هوا” که در نتیجه تجزیه و تحلیل دو ساله به دست آمده به عموم ارائه می شود.
قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا تاثیرات منفی جدی بر سلامتی، طول و کیفیت زندگی دارد. اندازه گیری های رسمی کیفیت هوا تأیید می کند که در سراسر صربستان بیشتر در مناطق شهری، میزان آلودگی بیش از دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی است. نماینده سازمان بهداشت جهانی در صربستان خاطرنشان کرد که آلودگی هوا به طور یکسان بر همه شهروندان تأثیر نمی گذارد. درحالیکه مسئولان بلگراد معتقدند که کارهای زیادی برای بهبود کیفیت هوا در پیش است، اقدامات سریع و کاربردی همچنان مورد نیاز است.
در پی آلودگی هوا پیامدهای سلامتی برای کسانی که سلامت آنها قبلاً مختل شده بیشتر است. گروه های آسیب پذیر مانند کودکان، افراد مسن و شهروندانی که درآمد کمتری و دسترسی محدودی به مراقبت های بهداشتی دارند، بیشتر در معرض آثار زیانبار آلودگی هوا هستند.
بر اساس گزارش موسسه بهداشت عمومی صربستان، اصلی ترین تولید کننده آلاینده ها در این کشور صنعت و معدن، بخش انرژی و همچنین بخش حمل و نقل و ساخت و ساز است. علاوه بر این، زغال سنگ بی کیفیت که برای گرمایش خانواده ها مورد استفاده قرار می گیرد، مانند محل های دفن زباله های غیربهداشتی این مشکل را تشدید می کند.
تحقیقات نشان می دهد که کاهش آلودگی هوا مزایای قابل توجهی بر سلامتی دارد. بهبود کیفیت هوا و کاهش غلظت ذرات PM۲.۵ می تواند مرگ و میر و بیماری های ناشی از آلودگی هوا را به طور مستقیم کاهش دهد.
سوزاندن بقایای محصولات در فصل پاییز و پس از برداشت محصول نیز یکی از بزرگترین منابع آلودگی در بلگراد است. سوزاندن بقایای محصولات (کاه و کلش) باعث مشکلات جدی در صربستان شده است. این موضوع بر باروری زمین، تنوع زیستی و جان انسان ها تاثیرگذار است و منبع قابل توجهی از آلودگی هوا را ایجاد می کند.
یک تیم تحقیقاتی در بلگراد با ایجاد یک پورتال تحت وب اطلاعات جغرافیایی را فراهم و داده های نزدیک زمان واقعی در مورد محل سوزاندن را ارائه می دهند.
این سیستم اطلاعات جغرافیایی بر اساس تصاویر ماهواره ای و داده های اقلیمی (به دست آمده از موسسه هیدرومتریولوژی صربستان) و همچنین فناوری سنجش از دور به دست می آورد که با توسعه الگوریتم یادگیری ماشین قادر به تشخیص و نقشه برداری از مکان های سوزاندن کلش ها است. علاوه بر این، یک برنامه تلفن همراه نیز وجود دارد تا شهروندان بتوانند به صورت ناشناس سوزاندن کلش در محیط اطراف خود را گزارش دهند.
منبع: unicef
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح