کد خبر : 12605
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 سپتامبر 2021 - 14:45
-

رسانه‌ها اجازه ندهند دفاع مقدس فراموش شود

رسانه‌ها اجازه ندهند دفاع مقدس فراموش شود

 یک روزنامه‌نگار قزوینی گفت: رسانه‌ها نیز نباید اجازه دهند دفاع قدس در هیچ زمانه‌ای به فراموشی سپرده شود و ارزش‌ها گم شوند، دفاع مقدس به‌راحتی شکل نگرفته است و برای بسیاری از خانواده‌ها یک اصل، ارزش و هویت است. جعفر بخشی بی‌نیاز با اشاره به هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: وقتی از دفاع مقدس صحبت

رسانه‌ها اجازه ندهند دفاع مقدس فراموش شود

 یک روزنامه‌نگار قزوینی گفت: رسانه‌ها نیز نباید اجازه دهند دفاع قدس در هیچ زمانه‌ای به فراموشی سپرده شود و ارزش‌ها گم شوند، دفاع مقدس به‌راحتی شکل نگرفته است و برای بسیاری از خانواده‌ها یک اصل، ارزش و هویت است.

جعفر بخشی بی‌نیاز با اشاره به هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: وقتی از دفاع مقدس صحبت می‌کنیم حرف از یک آرمان، ارزش و هدف مقدس است که حرکتی تاریخی و بی‌بدیل در دنیا محسوب می‌شود، در جنگی که به ما تحمیل شد ما دفاعی انجام دادیم که مقدس بود درواقع ما از ارزش، ناموس، خاک، هویت و اصالت دفاع کردیم تا بتوانیم تمامی صفات برجسته و بارز مجموعه کشور را حفظ کنیم.
وی افزود: برای این‌که دفاع مقدس معنا پیدا کند باید افرادی مقدس وارد گود شوند و بدون هراس از جان شیرین خود بگذرند، ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی شهدای زیادی تقدیم کردیم، همچنین برخی از افراد جانباز، آزاده و اسیر شدند که همچنان بعد از گذشت سال‌ها زخم‌های آن جنگ را بر تن دارند و اثرات جسمی و روحی آن همچنان باقی است.
این روزنامه‌نگار قزوینی اظهار کرد: سال ۶۶ درحالی‌که ۱۸ ساله بودم به جبهه رفتم، در دوران سربازی نیز به مدت ۲ سال در فکه، نهر عنبر، خرمشهر، دزفول، اندیمشک، مهران، دهلران و منطقه کانی‌سخت حضور داشتم، همچنین در عملیات مرصاد و چلچراغ که منافقین انجام داده بودند به‌صورت مستقیم حضور داشتم.
وی بیان کرد: زمانی که وارد منطقه مهران شدم خدمت سربازی از ۲۴ ماه به ۲۸ ماه تبدیل شد، همان شب باید عملیات شناسایی انجام می‌شد و یکی از سربازان ۲۴ ماه خدمتش تمام‌شده بود اما طبق قانون جدید باید چهار ماه دیگر می‌ماند، به او گفتند تو دیگر نمی‌خواهد در این عملیات شرکت کنی و در این ۲ سال دین خود را ادا کردی اما در کمال تعجب آن سرباز نپذیرفت و گفت وظیفه من از امشب شروع می‌شود.
بخشی بی‌نیاز یادآور شد: آن سرباز معتقد بود این مهم است که ناموس و خانواده تمام ایرانی‌ها در امنیت باشند، آن سرباز همان شب به شهادت رسید، او به همرزمانش گفته بود تا زمانی که جنگ ادامه دارد بر همه ما وظیفه است که بمانیم و از حقانیت خودمان دفاع کنیم حتی زمانی که سربازی‌مان تمام شود.
وی خاطرنشان کرد: آن زمان زرق‌وبرق زندگی به این شکل نبود، اشرافیت و زندگی لاکچری مانند امروز نبود و مردم همه یکدست بودند و اعتماد عمومی زیاد بود، امام خمینی (ره) فصل الخاطب برای آحاد جامعه بودند و همین امر باعث می‌شد که جوانان از جان خود بگذرند؛ اما در شرایط کنونی شاهد برخی بی‌اعتمادی‌ها در بین مردم هستیم بااین‌حال مردم همیشه درصحنه هستند همان‌طور که در انتخابات حضور داشتند، در این میان مسئولین باید گوش شنوا باشند و با مردم ارتباط بیشتری برقرار کنند.
این نویسنده با اشاره به نقش رسانه در زنده نگه داشتن دفاع مقدس، اظهار کرد: رسانه‌ها نباید اجازه دهند دفاع قدس در هیچ زمانه‌ای به فراموشی برود و ارزش‌ها گم شوند، دفاع مقدس به‌راحتی شکل نگرفته است و برای بسیاری از خانواده‌ها یک اصل، ارزش و هویت محسوب می‌شود، در دوران دفاع مقدس در قزوین رسانه‌های کمی وجود داشت روزنامه ولایت تنها روزنامه آن زمان بود، همچنین هفته‌نامه‌های مینودر و حدیث در قزوین فعال بودند که اغلب آگهی و اخبار را در حجم کمی منتشر می‌کردند اما حالا تعداد رسانه‌ها افزایش چشمگیری داشته است.
وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه‌ها در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: رسانه‌های امروز با رسانه‌های دوران دفاع مقدس قابل قیاس نیست، آن زمان فضای رسانه خیلی محدود بود و تنها به چند رسانه کاغذی و مجله‌ای معطوف می‌شد درواقع فضای باز رسانه‌ای مانند فضای کنونی وجود نداشت؛ امروزه رسانه‌ها با توجه به وسعت و گسترش در بخش‌های مختلف مانند رسانه‌های کاغذی و فضای مجازی در آگاه‌سازی نقش پررنگ‌تری بر عهده‌ دارند.
بخشی خاطرنشان کرد: هرچه که هویت دارد اگر بازنشر نشود از بین می‌رود و به فراموشی سپرده می‌شود، در دفاع مقدس نیز همین است وقتی رسانه‌ها و جراید دست‌به‌دست هم می‌دهند که هویت دفاع ماندگار باشد، این اتفاق رخ خواهد داد؛ نسل ما با دفاع مقدس آشنایی دارد و در این میان رسانه‌ها باید هویت و تاریخ ما را به نسل‌های بعد از ما منتقل کنند.
وی تأکید کرد: نسل آتی باید بداند که آن زمان چه اتفاقی افتاد و چه کسی جنگ را به ما تحمیل کرده است؛ در دفاع مقدس چه اتفاقاتی رخ داده و به چه شکل توانستیم پیروز شویم؛ ما به‌عنوان اصحاب رسانه باید به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم به نسل آینده که نسل پرسشگری است پاسخ شایسته‌ای بدهیم.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح