کد خبر : 5023
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آگوست 2021 - 21:49
-

رشد جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران در آگاهی رسانی به مردم است

رشد جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران در آگاهی رسانی به مردم است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور پیام هایی تاکید کردند: خبرنگاران عامل تاثیر گذار بر توسعه کشور و تعالی مکارم اخلاق در جامعه بوده و وجود اصحاب رسانه منجر به قوام اجتماعی در روزگار جدید خواهد شد.  چندین نفر از نمایندگان محلس شورای اسلامی با صدور پیام هایی فرا رسیدن روزخبرنگار را تبریک گفته و

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور پیام هایی تاکید کردند: خبرنگاران عامل تاثیر گذار بر توسعه کشور و تعالی مکارم اخلاق در جامعه بوده و وجود اصحاب رسانه منجر به قوام اجتماعی در روزگار جدید خواهد شد.

 چندین نفر از نمایندگان محلس شورای اسلامی با صدور پیام هایی فرا رسیدن روزخبرنگار را تبریک گفته و ضمن اشاره به نقش خبرنگاران در شنیده شدن صدای مردم، خواستار توجه به مطالبات این قشر از جامعه شدند.

متن کامل این پیام ها به شریح زیر است:

علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، نوشت:

«رسانه‌ها به عنوان یکی از ارکان اصلی تحقق دموکراسی و از اصول تعامل مردم با مسئولان هستند و در این میان هنر و قلم خبرنگاران آزاده سزاوار شایسته‌ترین قدردانی‌ها و تکریم‌هاست؛ چراکه این عزیزان با امانت‌داری، دلسوزی و تعهّد از یک سو بیان‌کننده دستاوردهای مسئولان، و از سوی دیگر راوی انتقادهای سازنده‌ای هستند که هدفی جز گره‌گشایی از مشکلات مردم را دنبال نمی‌کنند. اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدا و ایثارگران عرصه رسانه، «روز خبرنگار» را به تمام عدالت‌نگاران، حق‌نویسان و منادیان حقیقت‌خواهی ایران عزیز اسلامی بویژه خبرنگاران شهرستان‌های شاهرود و میامی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.»

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پیامی، خاطر نشان کرد:

«رشد و توسعه فرهنگی جامعه مستلزم عزم جدی خبرنگاران در آگاهی رسانی به مردم است. خبرنگاران راهیان وادی آگاهی و راویان آزادی اندیشه عرصه اطلاع رسانی اند.هفدهم مردادماه روز بزرگ خبرنگار که به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی نامگذاری شده است؛ فرصت مغتنمی است که این روز شکوهمند حق گویی و حق جویی و پاسداشت قلم را به همه خبرنگاران ، نویسندگان و روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و آزادگان عرصه اطلاع رسانی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نمایم. از ایزد منان برای همه مجاهدان و تلاشگران این عرصه توفیق تداوم خدمت و سربلندی را مسئلت دارم.»

علی آذری نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی، ضمن گرامیداشت این روز، نوشت:

«بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب: اگر زحمات شما [خبرنگارها] نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود … شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید. بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌های شما برای تهیه و تنظیم اخبار و مطالب، این کارهای ما مثل یک چیزهای تثبیت نشده است.۱۳۸۰/۸/۲۳

بنای عصر کنونی و [به تحقیق] عصر آتی بر داده و اطلاعاتست و عطش انسان به آگاهی، فراتر از یک نیاز جوامع بشری را در امتداد حقیقت جویی به آرمان آگاهی نزدیک و نزدیک تر می نماید. حقیقت گریزیِ دشمنان انسان، حیاتِ بشر که در گرو آگاهیست را نشانه رفته و فردایی تاریک برای منادیان آزادی و عدالت ریل گذاری می کند تا به منابع و منافع درگیر با جهل دست یابند. در این فضا که حقیقت گریزان به قطار پُرسرعت حقیقت جوییِ انسان سنگ می زنند، خبرنگاران چون سوزن بانانی پرتلاش، اما مظلوم؛ بی صدا به خدمتی مهم مشغولند که لحظه ای غفلت، فاجعه ای دلخراش و جبران ناپذیر به بار خواهد آورد. همانند انگاری خبرنگار و سوزنبان از این حیث حائز اهمیت و بررسی است که در اوج سیطره تاریکی بر هر سرزمینی، می تواند با اقدامی بهنگام راهی به سوی مقصدِ آگاهی انتخاب نماید؛ بدون آنکه مسافران درگیر ریسک آزمون و خطا شوند.17 مرداد نیز به فراخور خود یادمانی از همین مظلومیت مظلومانِ پر تلاش عرصه خبریست که به پاسداشت مقام قلم، این روز را به خادمان آگاهی به ویژه فعالین رسانه ای شهرستان های قوچان و فاروج به نوبه خود تبریک عرض می کنم. امیدست خبرنگاران و فعالین رسانه ای با ارائه طرح های خود در حمایت از آتیه این مرز و بوم، نماینده خود را در ارائه طرح های جامع و مفید در بهارستان یاری نمایند.»

علامرضا شریعتی، رییس مجمع نمایندگان استان مازندران؛ با صدور پیامی تاکید کرد:

«پس از عروج مظلومانه محمود صارمی خبرنگار متعهد خبرگزاریِ جمهوری اسلامی و شهادت هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف، شورای فرهنگ عمومی کشور، هفدهم مرداد ماه را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری نموده است. ازین رو بر خود واجب دانسته به رسم پاسداشت چنین روز ارزشمندی و تکریم اهل قلم و خانواده رسانه، مراتب احترام صمیمانه خود را محضر یکایک عزیزان خبرنگار معروض داشته و قلبا همت بلند صاحبین قلم و خبرنگاران کشور را ستایش نموده که حقیقتا عامل تاثیر گذار بر توسعه کشور و تعالی مکارم اخلاق در جامعه بوده و وجود خانواده خبرنگار صدالبته قوام اجتماعی در روزگار جدید و جهان مدرن را بدنبال دارد.

علی هذا تکریم چنین روزی و گرامی داشت یاد و خاطره یکایک جانباختگان و محنت کشیدگان این مسیر با ارزش، بر ما فرض مهم و واجب می‌باشد.
بار دیگر در نهایت احترام محضر همه خانواده قلم و خبرنگاران عزیز کشور ، استان مازندران و بویژه حوزه انتخابیه، چنین روز ارزشمندی را صمیمانه تبریک عرض مینمایم‌.»

سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی، تصریح کرد:

« ۱۷ مرداد روز خبرنگار ، فرصتی ارزشمند و گرانبها برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته از جمله ” شهید محمود صارمی ” که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه ، جان خود را تقدیم انقلاب کردند، می باشد. خبرنگاران وجدان بیدار جامعه و در خط مقدم جبهه آگاهی بخشی هستند و چون “دیده‌بان صادق” برای اطلاع‌رسانی صحیح ، دقیق و سریع حوادث و رخدادها تلاش می نمایند. بی شک دستیابی به قله های پیشرفت، سربلندی و سعادت کشور ، مراقبت از منافع ملی و مصالح مردم و آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی جز با حق جویی صدق و مجاهدت در عرصه آگاهی ممکن نمی شود.
اینجانب ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات به خصوص خبرنگاران استان زنجان و شهرستان خدابنده که با قلم و بیان صریح و صادقانه در طول سال با تلاش فراوان نسبت به اطلاع رسانی و گزارش  فعالیتهای حوزه مجلس اقدام نموده اند تشکر نموده، سلامتی و توفیق روزافزون این عزیزان را از خداوند متعال خواهانم.» منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح