کد خبر : 14509
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 سپتامبر 2021 - 19:39
-

رنگ نارنجی کرونا بر تن زنجان و ابهر

رنگ نارنجی کرونا بر تن زنجان و ابهر

 معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: زنجان و ابهر در رنگ‌بندی کرونایی رنگ نارنجی دارند. محمدرضا صائینی ظهر امروز(۱۱ فروردین ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه زنجان، با بیان اینکه شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری در استان هستیم، اظهار کرد: در بیماران سرپایی، زنجان در حال پیک زدن است و موارد بستری نیز

رنگ نارنجی کرونا بر تن زنجان و ابهر

 معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: زنجان و ابهر در رنگ‌بندی کرونایی رنگ نارنجی دارند.

محمدرضا صائینی ظهر امروز(۱۱ فروردین ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه زنجان، با بیان اینکه شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری در استان هستیم، اظهار کرد: در بیماران سرپایی، زنجان در حال پیک زدن است و موارد بستری نیز شروع به بالا رفتن کرده و اگر رعایت پروتکل‌ها انجام نشود وضعیت بسیار خطرناکی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه افرادی که دارای علائم کرونا هستند، لزوماً نباید به بیمارستان‌ها مراجعه کنند، بلکه می‌توانند به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند، ادامه داد: خوشبختانه در سطح استان ۲۴ مرکز ۱۶ ساعته و مراکز منتخب کووید – ۱۹ فعال است و با مصوبه‌ای که در ستاد استانی داشتیم بیمارستان امام حسین (ع) زنجان و امید ابهر نیز به این مراکز اضافه شده است.

این مسئول با اشاره به سند واکسیناسیون کشور که دارای مصوبه ستاد ملی کرونا نیز است، تاکید کرد: واکسیناسیون طبق اولویت‌های اعلام شده در سند ملی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال واکسینه کردن افراد در فاز اول هستیم، تصریح کرد: پس از اتمام فاز اول نسبت به واکسینه جامعه هدف تعریف شده در فازهای بعدی اقدام خواهد شد.

صائینی با بیان اینکه امیدواریم با وارد شدن واکسن‌های ایرانی که مرحله آزمایشی خود را پشت سر می‌گذارند، روند واکسیناسیون شتاب بیشتری به خود گیرد، به واکسیناسیون پاکبانان زنجانی اشاره کرد و گفت: پاکبانانی که سن بالایی داشته و یا بیماری زمینه‌ای دارند و با زباله‌های عفونی درگیر هستند، در اولویت تزریق قرار دارند.

این مسئول با اشاره به محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای روز سیزده بدر، افزود:  ممنوعیت تجمع در بوستان‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان برقرار است و با توجه به گردش بالای کرونای انگلیسی، باید از تجمعات اجتناب شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها، اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های زنجان و ابهر نارنجی، طارم، ایجرود، خدابنده و سلطانیه زرد و وضعیت ماهنشان آبی است.

وی با یادآوری اینکه با توجه به پیش‌بینی احتمالی ورود مسافر به روستاها، تمهیدات لازم در کنترل بیماری اندیشیده شده بود، افزود: این تمهیدات تا حد زیادی نتیجه‌بخش گزارش شده است.

صائینی با بیان اینکه در سطح ملی، زنجان بالاترین میزان تست‌ها را دارد، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار تست روزانه در استان گرفته می‌شود که در برخی روزها این عدد به ۲۷۰۰ تست هم می‌رسد که همین عامل موجب شناسایی موارد مثبت در روستاها نیز می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه محدودیت‌ها بر حسب رنگ‌بندی‌ها اعمال می‌شود، بیان کرد: فلسفه محدودیت‌ها تامین سلامت مردم است.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش حساسیت‌ها در زمینه کرونا هستیم، تصریح کرد: در همین راستا همه باید با توجه به شرایط موجود، اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با یادآوری اینکه قدرت انتقال کرونای انگلیسی ۱۷۰ درصد است، عنوان کرد: متاسفانه میزان کشندگی ویروس نیز افزایش پیدا کرده به طوری‌که این ویروس می‌تواند هم در افراد جوان، نوجوان و حتی کودکان نیز خطرآفرین باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه منظور از بیماران خاص، افراد دیالیزی، بیماران هموفیلی، تالاسمی ماژور و ام‌اس است، افزود: لیست این بیماران در اختیار حوزه درمان قرار دارد و با دعوت آنها تزریق واکسن به این افراد انجام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به فرا رسیدن فصل بهار و آلرژی‌های این فصل، تصریح کرد:  در بسیاری از مواقع، افراد آلرژی دارند اما اگر علایم شبیه آلرژی داشته باشند، باید برای تست مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه کل شهرستان‌های استان درگیر  کرونای انگلیسی است، خاطرنشان کرد: ویروس غالب استان کرونای انگلیسی است، لذا حتما لازم است مردم با جدیت مراقب خود باشند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح