کد خبر : 4842
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آگوست 2021 - 21:27
-

رهبر هنگ‌کنگ: مطبوعات نباید دولت را “تضعیف” کنند

رهبر هنگ‌کنگ: مطبوعات نباید دولت را “تضعیف” کنند

رهبر هنگ‌کنگ امروز سه‌شنبه با رد انتقادات آمریکا در مورد اقدام علیه یک روزنامه طرفدار دموکراسی با قانون امنیتی و قدرتمند جدید گفت، رسانه‌ها در هنگ‌کنگ نباید دولت را “تضعیف” کنند.  به نقل از خبرگزاری فرانسه، هنگ کنگ همواره میزبان طیفی از رسانه‌های بین‌المللی و محلی فعال بوده اما در سالهای اخیر آزادی مطبوعات به

رهبر هنگ‌کنگ: مطبوعات نباید دولت را "تضعیف" کنند

رهبر هنگ‌کنگ امروز سه‌شنبه با رد انتقادات آمریکا در مورد اقدام علیه یک روزنامه طرفدار دموکراسی با قانون امنیتی و قدرتمند جدید گفت، رسانه‌ها در هنگ‌کنگ نباید دولت را “تضعیف” کنند.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، هنگ کنگ همواره میزبان طیفی از رسانه‌های بین‌المللی و محلی فعال بوده اما در سالهای اخیر آزادی مطبوعات به شکل چشمگیری کاهش یافته است.

هفته گذشته مقامهای هنگ کنگی دارایی‌های روزنامه “اپل دیلی” که بزرگترین روزنامه طرفدار دموکراسی در این شهر است، توقیف کردند و به قانون امنیتی جدیدی که پکن در سال ۲۰۲۰ ارائه کرد، استناد داشتند.

دو تن از مدیران این رسانه به “تبانی” متهم شدند که یک جرم امنیت ملی است. پلیس هنگ کنگ در پشتیبانی از اقدامش به دو مقاله این روزنامه که خواستار تحریم بین‌المللی علیه چین و رهبران هنگ کنگ شده بود، اشاره دارد.

کری لام، مدیر اجرایی هنگ کنگ در رابطه با روزنامه اپل دیلی و آزادی مطبوعات در این منطقه گفت: انتقاد از دولت هنگ کنگ مشکلی ندارد اما اگر قصدی برای سازماندهی فعالیت‌ها برای تحریک خرابکاری علیه دولت وجود داشته باشد، بعد قطعا مساله فرق میکند. دوستان رسانه‌ای باید توانایی تشخیص میان آنها را داشته باشند.

برخلاف چین که مطبوعات عمدتا دولتی و سانسور شده هستند، هنگ کنگ نیمه خودمختار به لطف قانون اساسی کوچکش تا حدی از آزادی بیان برخوردار است. اما کمپین کنونی چین برای ریشه کن کردن مخالفان، به دنبال اعتراضات انبوه و گهگاه خشونت آمیز دموکراسی طلبان، نگرانی‌ها در مورد آینده این قطب تجاری را افزایش داده است.

این قانون امنیتی جدید طیفی از دیدگاه‌های سیاسی را مجرمانه میداند و اقدام علیه روزنامه اپل دیلی موجب شده تا سایر مطبوعات و رسانه‌ها نگران شوند که چه نوع ابراز عقیده یا گزارشی ممکن است موجب تحقیقات شود.

مدیر اجرایی هنگ کنگ در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت که پیگرد اپل دیلی حمله به “کار روزنامه‌نگاری معمول” نیست و این روزنامه برای تضعیف امنیت ملی چین از طریق گزارشاتش تلاش داشت.

کری لام در جواب سوال خبرنگاری که پرسید تعریف او از کار روزنامه نگاری معمول چیست، گفت: فکر میکنم خودتان در جایگاه بهتری برای پاسخ به این سوال هستید.

ایالات متحده از اقدام علیه اپل دیلی انتقاد کرده است؛ کری لام اما با رد این انتقادات گفت: سعی نکنید مقامهای هنگ کنگی را به استفاده از قانون امنیت ملی به عنوان وسیله‌ای برای سرکوب رسانه‌ها یا خفه کردن آزادی بیان متهم کنید. تمامی این اتهامات از سوی دولت آمریکا مطرح میشوند که باید بگویم اشتباه هستند.

منبع:ايسنا

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح