کد خبر : 90607
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 20:06
-

رونق حمل و نقل هوایی حلال بسیاری از مشکلات موجود در چهارمحال و بختیاری

رونق حمل و نقل هوایی حلال بسیاری از مشکلات موجود در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر فرودگاه شهرکرد گفت: حل بسیاری از مشکلات موجود در چهارمحال و بختیاری و توسعه استان در زمینه جذب سرمایه‌گذار، رونق صادرات، جذب اسپانسر و سایر موارد به واسطه گسترش حمل و نقل هوایی در استان امکان‌پذیر است. سروش سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فرودگاه بستری برای حمل و نقل هوایی

رونق حمل و نقل هوایی حلال بسیاری از مشکلات موجود در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر فرودگاه شهرکرد گفت: حل بسیاری از مشکلات موجود در چهارمحال و بختیاری و توسعه استان در زمینه جذب سرمایه‌گذار، رونق صادرات، جذب اسپانسر و سایر موارد به واسطه گسترش حمل و نقل هوایی در استان امکان‌پذیر است.

سروش سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فرودگاه بستری برای حمل و نقل هوایی محسوب می‌شود و در واقع هواپیماها متعلق به شرکت‌های هواپیمایی مانند ایران ایر، کاسپین، ماهان، پارس ایر و سایر شرکت‌های هواپیمایی است، بنابراین سود و زیان صنعت هوایی نیز متعلق به شرکت‌های هواپیمایی است.

مدیر فرودگاه شهرکرد افزود: حل بسیاری از مشکلات موجود در چهارمحال و بختیاری به واسطه گسترش و رونق حمل و نقل هوایی در استان امکان‌پذیر است، برای مثال حمل کالا به وسیله حمل و نقل هوایی، رونق صادرات و به‌دنبال آن اشتغال‌زایی در استان را در پی دارد، در حال حاضر محصولات مرغوبی مانند خشکبار، ماهی و سایر موارد از این استان به برخی نقاط ایران و خارج از کشور صادر می‌شود که در صورت افزایش پروازهای فرودگاه  شهرکرد امکان صادرات بیشتر و در مدت زمان کوتاه‌تر این محصولات فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: رونق در حمل و نقل هوایی در جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری مختلف در چهارمحال و بختیاری  تاثیر بسزایی دارد، زیرا امروزه استفاده بهینه از وقت برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل سرمایه‌گذاران مسافرت در زمان کوتاه‌تر با هواپیما را به مسافرت با خودروی عمومی و شخصی ترجیح می‌دهند.

سلیمی عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استانی و فرودگاه شهرکرد دو پرواز به لیست پروازهای این فردگاه افزوده شد که خوشبختانه استقبال خوبی نیز از این پروازها صورت گرفته است و اضافه شدن این دو پرواز جدید از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا این پروازها مقدمه‌ای برای اضافه شدن پروازهای بیشتر به لیست پروازهای این فرودگاه است.

مدیر فرودگاه شهرکرد اضافه کرد: همچنین برنامه‌ریزی لازم برای اضافه شدن پرواز به کشور شهرکرد به کویت، شهرکرد به اهواز،شهرکرد به مشهدمقدس و سایر مناطق ایران در دستور کار فرودگاه شهرکرد قرار گرفته است، اما در حال حاضر و باتوجه به شرایط شیوع بیماری کرونا پتانسیل بسیار خوبی برای برقراری پرواز به عسلویه و کیش وجود دارد، به این دلیل که کارشناسان و کارگران بسیاری از استان به این دو منطقه رفت و آمد دارند و براساس نظرسنجی انجام شده این افراد تمایل بیشتری برای مسافرت با هواپیما نسبت به دیگر وسائل حمل و نقل عمومی دارند.

وی تصریح کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد از مسافران چهارمحال و بختیاری به مقصد عسلویه و بالعکس از طریق فرودگاه اصفهان مسافرت خود را انجام می‌دهند و همین موضوع لزوم برنامه‌ریزی برای گسترش حمل و نقل هوایی در استان را افزایش می‌دهد که پایه‌ آن همین هواپیماهای فوق پیشرفته CRJ۲۰۰ است که برای تحقق آن نیاز به تداوم و تثبیت پروازهای فعلی فرودگاه با این هواپیما است.

سلیمی در خصوص زمان انجام پروازهای فرودگاه چهارمحال و بختیاری گفت: درحال حاضر در روزهای شنبه پرواز به مقصد تهران_ شهرکرد و برعکس برقرار است و همچنین در روزهای  سه‌شنبه و چهارشنبه نیز پروازهای ورودی و خروجی از فرودگاه در مسیر مذکور نیز انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه شهرکرد بیان کرد: معمولا اکثر پروازهایی که باطل می‌شوند به این دلیل است که مسافران در روزهای پایانی و نزدیک به پرواز برای دریافت بلیط مراجعه می‌کنند، معمولا شرکت‌های هواپیمایی به دلیل تجاری بودن ماهیت ذاتی آن‌ها از یک هفته قبل از پرواز تعداد مسافران پروازها را چک می‌کنند و اگر تعداد مسافران موجود در یک پرواز کمتر از حد مشخصی باشد، پرواز کنسل می‌شود، بنابراین برای جلوگیری از کنسلی‌های بی‌مورد بهتر است مسافرانی که امکان برنامه‌ریزی زودتر را دارند خرید بلیط سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی افزود: در فرودگاه شهرکرد هوانوردی عمومی توسط باشگاه آموزشی تفریحی با هواپیماهای فوق سبک فعال است و برای افرادی که قصد شرکت در دوره‌های آموزش خلبانی از پایه را دارند فرصت بسیار خوبی فراهم شده است، افرادی که به انجام پرواز تفریحی نیز علاقه دارند می‌توانند از این پروازها استفاده کنند.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که می‌تواند در قانع کردن شرکت‌های هواپیمایی برای اضافه شدن به پروازهای فرودگاه شهرکرد کمک کند، استقبال مردم از پروازهای این فرودگاه است، اگر استقبال مردم وجود نداشته باشد اهرم موردنیاز برای افزایش پرواز کمرنگ می‌شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح