کد خبر : 91834
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 1:17
-

رونق محسوس مهاجرت معکوس در سال‌های اخیر

رونق محسوس مهاجرت معکوس در سال‌های اخیر

ایسنا/ایلام معاون دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: هرچند در سال های اخیر مهاجرت معکوس از شهر به روستا با انجام کارهای اصلاحی، رونق محسوس داشته است. «علی قربانی» در نشست دهیاران استان ایلام اظهار کرد: ۹۰ درصد عرصه های طبیعی، ۸۵ درصد اراضی کشاورزی، ۲۷ درصد تولید ناخالص ملی و ۱۸ درصد

رونق محسوس مهاجرت معکوس در سال‌های اخیر

ایسنا/ایلام معاون دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: هرچند در سال های اخیر مهاجرت معکوس از شهر به روستا با انجام کارهای اصلاحی، رونق محسوس داشته است.

«علی قربانی» در نشست دهیاران استان ایلام اظهار کرد: ۹۰ درصد عرصه های طبیعی، ۸۵ درصد اراضی کشاورزی، ۲۷ درصد تولید ناخالص ملی و ۱۸ درصد اشتغال در بخش روستایی قرار دارد و تا سال ۱۳۳۵ جمعیت ساکن در روستاها ۷۰ درصد و جمعیت شهری ۳۰ درصد بود اما اکنون این نسبت برعکس شده ست.

وی با بیان اینکه در دهه های اخیر رشد مهاجرت روستاییان به شهرها بیشتر از قبل شده است، گفت: هرچند در سال های اخیر مهاجرت معکوس از شهر به روستا با انجام کارهای اصلاحی، رونق محسوس داشته است.

معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری‌ها با تاکید بر اینکه توسعه پایدار روستاها به توسعه کل کشور منجر می شود، تصریح کرد: روستاییان جامعه مولد هستند و توجه به مطالبات روستاییان و همکاری دستگاه های اجرایی با دهیاران یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: شوراهای اسلامی روستا و دهیاران بزرگترین تشکل منسجم و رسمی در کشور است که باید همه دستگاه‌های  اجرایی و خدماتی در خدمت این تشکل باشند.

«اشکان کریمی» ، مدیرکل هماهنگی امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های وزارت کشور نیز اظهار کرد: اهمیت نقش دهیاران در زمان بحران‌هایی مانند سیل و زلزله مشخص می‌شود که مدیریت و جمع آوری اطلاعات و آمار اولیه را باید به مسوولان ارائه دهند و پیگیر مطالبات ساکنان روستا از مسوولان باشند.

وی تاکید کرد: دهیاران، مدیران عمومی و اصلی روستاها و محل رجوع ساکنان هستند بنابراین دستگاه‌های مختلف نیز باید مکلف و موظف به رسیدگی مطالبات و خواسته‌های دهیاران باشند.

مدیرکل هماهنگی امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های وزارت کشور تصریح کرد: آب شرب بهداشتی پنج هزار روستای کشور به عنوان یکی از خواسته های مهم روستاییان، در دست اعضای شوراهای روستایی است که باید باتوجه به مسائل بهداشتی و نظارتی توسط شرکت آب و فاضلاب تامین شود.

وی تاکید کرد: اعضای جدید شوراهای اسلامی روستاها باید از تجارب اعضا و دهیاران پیشین در زمینه مدیریت روستای خود بهره گیری کنند و از محل ماده ۵۸ باید شرایط آموزش کوتاه مدت قبل و حین خدمت برای دهیاران و اعضای جدید شوراهای روستایی فراهم شود.

«احمد کرمی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه در توزیع اعتبارات روستایی عدالت و توازن منطقه‌ای رعایت شده و بیش از ۵۷ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است، اظهار کرد:اختصاص این اعتبار فراتر از نرخ سرانه جمعیت استان بوده که نشان از توجه دکتر قربانی به مناطق محروم و استان ایلام دارد.

وی با تاکید بر فراهم شدن  شرایط برای استخدام دهیاران تصریح کرد: همه ی دهیاران استان نسبت به میانگین کشوری در تراز بالایی قرار دارند، چه در کسب تحصیلات دانشگاهی، چه در اشراف به قوانین و مقررات و چه در پیگیر ی و امرات تجربی افرادی توانمند هستند.

کرمی  میزان سرمایه گذاری در حوزه ی زیرساخت های روستایی را بیش از 900 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیمه منازل روستایی یکی از اقداماتی است که می تواند در زمان حوادث بسیار موثر باشد و ما تمام منازل مسکونی روستایی استان را بیمه کردیم و تلاش داریم که در سال های آینده هم برای بیمه منازل مسکونی روستایی استان این امر صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری ، استان ایلام دارای ۵۹۳ روستا، ۲۹۷ دهیار مرد و ۳۸ دهیار زن است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح