کد خبر : 166126
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 18:47
-

رونمایی از «اصول آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان» در نمایشگاه کتاب

رونمایی از «اصول آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان» در نمایشگاه کتاب

کتاب «اصول آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان» در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود. به گزارش ایسنا، این کتاب نوشته معصومه نصیری و سیدعلی موسوی که توسط انتشارات نسل روشن منتشر شده است، جمعه ششم اردیبهشت‌ماه با حضور حسن بشیر، سیدبشیر حسینی و خسرو سلجوقی در نمایشگاه کتاب تهران در مصلا رونمایی

رونمایی از «اصول آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان» در نمایشگاه کتاب

کتاب «اصول آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان» در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، این کتاب نوشته معصومه نصیری و سیدعلی موسوی که توسط انتشارات نسل روشن منتشر شده است، جمعه ششم اردیبهشت‌ماه با حضور حسن بشیر، سیدبشیر حسینی و خسرو سلجوقی در نمایشگاه کتاب تهران در مصلا رونمایی می‌شود.

در بخشی از این کتاب آمده است:
«آموزش سواد رسانه‌ای شامل پس گرفتن حقوق ذاتی ما در زمینه آزادی افکار است، آن‌هم از رسانه‌ای که همواره تلاش می‌کند ذهن ما را رصد، ترغیب و شرطی کند.
ما باید سواد رسانه‌ای خود را بالا ببریم که در برابر احساس “انتخاب‌گری” که رسانه‌ها به ما القا می‌کنند، آگاهانه ظاهر شده و بتوانیم واقعاً نقش فعالانه‌ای در گزینش‌گری و تأثیرات رسانه‌ای ایفا کنیم. رسانه، شما را چنان برنامه‌ریزی کرده است که فکر کنید حق انتخاب دارید، حال‌ آن‌که درواقع دایره انتخاب شما به‌شدت محدود است.
سواد رسانه‌ای به ما کمک خواهد کرد جای مخاطب و رسانه عوض شده و بتوانیم تصمیم بگیریم چه چیزی را ببینیم و چه چیزی را بشنویم. ترویج سواد رسانه‌ای ما را به خواندن نانوشته‌ها و دیدن آن‌چه در تصویر نیست، مسلط می‌کند. پس ترویج سواد رسانه‌ای از چرا و اما عبور کرده و به باید و حتماً رسیده است.

سواد رسانه‌ای در خانه
1: آیا شما یک مصرف‌کننده فعال رسانه هستید یا این‌که مصرفتان به‌صورت گذرا است؟ این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟
2: رسانه از چه روش‌هایی می‌تواند بر زندگی شما یا خانواده‌تان تأثیر بگذارد؟
3: آیا تولیدات رسانه‌ای باعث می‌شوند که به همراه خانواده از آن‌ها لذت ببرید؟

سواد رسانه‌ای در کلاس درس
1: دانش‌آموزان چه تعریفی از رسانه دارند؟
2: آیا دانش‌آموزان از میزان استفاده خودشان از رسانه آگاهی دارند؟ می‌توانند آن را به‌صورت نمودار بیان کنند؟
3: دانش‌آموزانتان فکر می‌کنند رسانه از چه روش‌هایی بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد؟
در این زمینه مسئله دارای اهمیت این است که والدین و معلمان در شکاف دیجیتالی گرفتار نشوند. شکافی که باعث می‌شود از کودکان در این حوزه عقب بمانند و متعاقب آن توانمندی همراهی با آن‌ها را نداشته باشند.»

همچنین حسن بشیر در مقدمه کتاب «اصول آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان» نوشته است: ویژگی‌های مهم این کتاب ارائه «بانک جامع سؤالات» مختلف در رابطه با سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی است که تفکر انتقادی و فهم لازم را تقویت می‌کند و مهارت خوب دیدن و شنیدن را به کودکان آموزش می‌دهد. این مسئله بسیار حیاتی است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح