کد خبر : 14214
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 سپتامبر 2021 - 17:50
-

رونمایی از کتاب مستند نگاری سیل فروردین ۱۳۹۸ لرستان

رونمایی از کتاب مستند نگاری سیل فروردین ۱۳۹۸ لرستان

 کتاب سیل نامه (مستند نگاری سیل فروردین‌ماه ۱۳۹۸ لرستان) نوشته علی گودرزیان رونمایی شد. امروز یازدهم فروردین‌ماه، به همت معاونت فرهنگی و مطبوعاتی این اداره‌کل، آیین رونمایی از کتاب سیل نامه (مستند نگاری سیل ۱۲ فروردین‌ماه لرستان) نوشته علی گودرزیان (ع – پایدار) با حضور احمدحسین فتایی، مهدی پازوکی، رضا نیازی و استاد علیمردان عسگری

رونمایی از کتاب مستند نگاری سیل فروردین ۱۳۹۸ لرستان

 کتاب سیل نامه (مستند نگاری سیل فروردین‌ماه ۱۳۹۸ لرستان) نوشته علی گودرزیان رونمایی شد.

امروز یازدهم فروردین‌ماه، به همت معاونت فرهنگی و مطبوعاتی این اداره‌کل، آیین رونمایی از کتاب سیل نامه (مستند نگاری سیل ۱۲ فروردین‌ماه لرستان) نوشته علی گودرزیان (ع – پایدار) با حضور احمدحسین فتایی، مهدی پازوکی، رضا نیازی و استاد علیمردان عسگری عالم و شهرام شرفی از چهره‌های شاخص فرهنگی و رسانه‌ای استان در سالن جلسات شهید حیدریان برگزار شد.

احمدحسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن روز جمهوری اسلامی و اعیاد شعبانیه، گفت: فصل تمایز و نقطه عطف سیل استان لرستان با سیل استان‌های خوزستان و گلستان، حضور پررنگ و مؤثر خبرنگاران و اصحاب رسانه از آغازین ساعت وقوع این حادثه بود که موجب شکل‌گیری حمایت‌های گسترده مردمی و دولتی از خسارات دیدگان شد که در نوع خود بی‌نظیر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از مخابره دقیق و به‌موقع اخبار مناطق سیل‌زده لرستان توسط خبرنگاران صدیق استان بود که شاهد حضور نهادهای مختلف دولتی، نظامی، انتظامی و به‌خصوص سازمان‌های مردم نهاد در پلدختر، کوهدشت، خرم‌آباد، چگنی و سایر مناطق خسارت‌دیده بودیم که  سیل مهربانی‌ها را جاری ساخت تا جراحت‌های روحی سیل‌زدگان به‌سرعت التیام یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: مستندسازی و مستند نگاری این‌گونه اتفاقات موجب روشن‌تر شدن زوایای پنهان و نادیده‌ این رخدادهای طبیعی است و کتاب سیل نامه به‌خوبی توانسته بخش‌های ناپیدای حادثه سیل فروردین‌ماه را به تصویر بکشد تا علاوه بر تلخی‌ها و مصائب، تصویری روشن و امیدبخش از همدلی و نوع‌دوستی را نمایان سازد.

فتایی اضافه کرد: حمایت ازاین‌گونه آثار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است که می‌تواند علاوه بر افزایش آگاهی‌های افکار عمومی نسبت به رخدادهای این‌چنینی، زمینه‌ساز توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه در سطح استان باشد.

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران لرستان در این مراسم نیز با اشاره به اینکه ایران جزو ده کشور حادثه‌خیز دنیا است، گفت: در این حادثه بیش از ۱۳۷۰ پروژه زیرساختی استان آسیب دید و در مجموعه ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد آمد که علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و تحریم‌های ظالمانه، روند بازسازی‌ها با حمایت‌های دولتی و مردمی به‌سرعت آغاز و نزدیک به ۳۵ هزار واحد مسکونی بازسازی یا نوسازی و بالغ‌بر ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های استان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: همچنین نزدیک به ۳۵۰۰ میلیارد تومان کمک در قالب تسهیلات، کمک‌های بلاعوض و کمک نهادهای بین‌المللی به خسارت دیدگان اختصاص یافت.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان خاطرنشان کرد: لازم بود که این حادثه و زوایای مختلف آن در قالب‌های مختلف مستندسازی و مستند نگاری شود تا آیندگان به‌خوبی از تجربیات آن استفاده کنند و کتاب سیل نامه که توسط یکی از خبرنگاران نکته سنج استان به رشته تألیف در آمده به‌خوبی این نقش را ایفا می‌کند.

همچنین در این مراسم رضا نیازی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جمهوری اسلامی، گفت: حمایت از اصحاب فرهنگ، ناشران و نویسندگان استان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ماست که در سال گذشته و سال ۱۴۰۰ به دنبال تحقق آن در به اشکال مختلف هستیم.

علی گودرزیان نویسنده کتاب سیل نامه نیز در این مراسم ضمن تشکر از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت بحران استان، گفت: سیل نامه ادای دینی است به تمامی اقشار و افرادی که در این حادثه، خالصانه و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی در صحنه حضور داشتند تا زخم‌های مردم سیل‌زده را التیام بخشند.

وی افزود: این کتاب با محوریت خدمات رسانه‌ای تدوین و نگارش شده و اشک‌هایی را که در خفا و تنهایی ریخته شد و دیده نشد به تصویر می‌کشد تا این بخش از تاریخ لرستان برای آیندگان به تصویر کشیده شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن اهداء لوح به نویسنده کتاب سیل نامه از این اثر رونمایی شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح