کد خبر : 175022
تاریخ انتشار : جمعه 24 دسامبر 2021 - 10:29
-

زمینه جذب کودکان شناسایی شده تارک تحصیل فراهم شود

زمینه جذب کودکان شناسایی شده تارک تحصیل فراهم شود

ایسنا/کردستان معاون آموزش ابتدایی کردستان، گفت: لازم است زمینه جذب کودکان شناسایی شده تارک تحصیل رافراهم کنیم. صدیقه عبدالهی، امروز یکشنبه (۲۸ آذرماه) در نشست ویدئو کنفرانس مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان، برنامه های اولویت دار این حوزه را تشریح و اظهار کرد: در شرایط کرونایی موجود حوزه آموزش

زمینه جذب کودکان شناسایی شده تارک تحصیل فراهم شود

ایسنا/کردستان معاون آموزش ابتدایی کردستان، گفت: لازم است زمینه جذب کودکان شناسایی شده تارک تحصیل رافراهم کنیم.

صدیقه عبدالهی، امروز یکشنبه (۲۸ آذرماه) در نشست ویدئو کنفرانس مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان، برنامه های اولویت دار این حوزه را تشریح و اظهار کرد: در شرایط کرونایی موجود حوزه آموزش دچار آسیب های جدی شده است و اگر خوب مدیریت نکنیم قطعاً این آسیب ها عمیق تر می شود.

اظهار داشت:  یکی از این چالش ها بحث پوشش تحصیلی است که توجه به پوشش نوآموزان پیش دبستان، افزایش نرخ جذب خالص پایه اول و ارتقاء پوشش واقعی دانش آموزان از مهمترین اولویت های معاونت آموزش ابتدایی است و در این راستا لازم است زمینه جذب، آموزش و نگهداشت را برای کلیه کودکان لازم التعلیم فراهم کنیم.

وی افزود: در بحث پیش دبستان با توجه به اهمیت این دوره مهم و سرنوشت ساز لازم است اهتمام جدی در زمینه توسعه کمی و کیفی پیش دبستان همواره در دستور کار قرار گیرد.

عبداللهی با بیان اینکه دوره پیش دبستان دوره رشد همه جانبه کودکان است تا بتوانیم آنها را برای ورود به آموزش های رسمی آماده نماییم؛ تصریح کرد: با توجه به وضعیت ثبت نام در سامانه سیدا عملکرد برخی از سایر شهرستان ها و مناطق رضایت بخش نمی باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: ضرورت دارد اقدامات لازم با بهره مندی از آموزش مجازی و رایگان نوآموزان صورت پذیرد و در توسعه کیفی نیز با توجه به ورود نیروهای جدید به دوره پیش دبستان، آموزش و توانمندسازی این نیروها نیز باید به صورت برنامه ریزی شده و منسجم صورت گیرد.

معاون آموزش ابتدایی استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در زمینه پوشش تحصیلی دوره ابتدایی نیز ارتقاء نرخ جذب خالص پایه اول ابتدایی و پوشش واقعی کودکان ۱۱-۶ ساله نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: لازم است زمینه جذب کودکان شناسایی شده تارک تحصیل را با بهره مندی از تفاهم نامه چارچوب همکاری های مشترک دستگاهها و سازمان های مرتبط و فعال نمودن کارگروه انسداد مبادی بیسوادی و استفاده از پتانسیل شورای آموزش و پرورش شهرستان فراهم نماییم و در این راستا بررسی مجدد لیست کودکان تارک و بازمانده از تحصیل لازم و ضروری است.

وی همچنین به مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق توصیه کرد: نظارت لازم صورت پذیرد تا در طول سال تحصیلی هیچ دانش آموزی ترک تحصیل نکند و مدیران مدارس توجیه شوند درصورتی که دانش آموزی ترک تحصیل نمود در اسرع وقت به اداره آموزش و پرورش شهرستان اطلاع رسانی شده و اقدامات حمایتی جهت بازگشت کودکان به گردونه آموزش انجام پذیرد . هم چنین بهره مندی از قانون حمایت از اطفال و نوجوانان نیز می تواند کمک بزرگی در راستای ارتقاء پوشش تحصیلی باشد.

عبداللهی یکی دیگر از شاخص های عملکردی این معاونت که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد را کاهش نرخ تکرار پایه دانش آموزان عنوان کرد و با بیان اینکه تکرار پایه زمینه ترک تحصیل را فراهم می نماید، اظهار داشت:  لازم است با کیفیت بخشی به آموزش، تکرار پایه را به حداقل برسانیم .

معاون آموزش ابتدایی استان با تاکید بر اینکه کاهش نرخ تکرار پایه به منزله ارتقاء خود به خودی دانش آموز تعبیر نشود، گفت: منظور آن است که با فعالیت های کیفی، تکرار پایه را کاهش دهیم و این مستلزم شناسایی دانش آموزان لازم التوجه و دارای نیازهای ویژه است و برنامه ریزی جهت ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به دانش آموزان و اولیاء و برگزاری کلاس های تقویتی و جبرانی و ارائه بسته های آموزشی برای این دانش آموزان مورد عنایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین تکرار پایه در سال گذشته در پایه اول ابتدایی اتفاق افتاده است؛ تصریح کرد: تعدادی از شهرستان ها نرخ تکرار پایه آن ها بیشتر از میانگین استانی است و لازم است تدابیر لازم جهت کیفیت بخشی به آموزش انجام گیرد.

عبداللهی آموزش مستمر نیروی انسانی بر اساس نیازسنجی را بسیار مهم دانست و گفت: تعداد زیادی نیروی جدید وارد بدنه آموزش و پرورش شده اند و این نیروها جهت توانمندسازی نیاز به آموزش دارند و لازم است با توجه به نیازسنجی بعمل آمده زمینه برگزاری کارگاه های کیفی در طول سال تحصیلی فراهم گردد و با فراهم نمودن زمینه تبادل تجربه از پتانسیل نیروهای توانمند و مجرب جهت آموزش همکاران لازم التوجه استفاده شود.

وی مهمترین فعالیت در راستای کیفیت بخشی به آموزش را نظارت هدفمند و بالینی بر کلاس های درس دانست و گفت: در این راستا لازم است با برنامه ریزی مشخص و مدون در سطح ادارات ناظرین در مدارس حضور پیدا کرده و بیشتر از همیشه بر ارائه تدریس همکاران نظارت نمایند و عملکرد تحصیلی دانش آموزان را رصد نمایند .

این مقام مسئول تاکید کرد: بیشترین زمان نظارت باید به کلاس درس اختصاص یابد تا قوت ها و ضعف ها احصاء و با ارائه راهکارهای مناسب زمینه ای فراهم شود تا ضعف ها به قوت تبدیل شود.

وی بر استفاده از پتانسیل راهبران آموزشی و تربیتی و سرگروه های درسی در امر نظارت تاکید کرد و با بیان اینکه باید بخشی از این وظیفه را به نظارت همتا اختصاص داد؛ خاطرنشان کرد: لازم است علاوه بر نظارت بر فعالیت های حضوری مدارس بر عملکرد معلمان و دانش آموزان در شاد نیز نظارت لازم صورت گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود اجرای بهینه بسته تحولی خوانا و برنامه ویژه مدرسه را از مهمترین موضوعاتی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

عبدالهی ادامه داد: امسال بسته تحولی خوانا توسعه پیدا کرده و در دومین سال اجرا از ۹۶ مدرسه به ۲۸۸ مدرسه و از ۷۳۶ کلاس در سال گذشته به ۲۳۳۵ کلاس برای ۶۰ هزار دانش آموز دوره ابتدایی اجرا می شود که افتتاحیه استانی خوانا روز ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۰ با شرکت معلمان مجری در بستر شاد برگزار می شود .

معاون آموزش ابتدایی استان با بیان اینکه برنامه ویژه مدرسه نیز در تمام مدارس ابتدایی پایه های سوم تا ششم و مدارس متوسطه اول و ۱۰ درصد مدارس متوسطه دوم نیز اجرا می شود و بیش از ۱۸۰ هزار نفر دانش آموز سطح استان را شامل می شود؛ گفت: با توجه به اهمیت این بسته تحولی لازم است شورای هماهنگی برنامه ویژه مدرسه با حضور رییس و مدیر آموزش و پرورش برگزار و اقدامات لازم در راستای اجرای مفید و مؤثر آن به عمل آید.

منبع: ايسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح