کد خبر : 179173
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دسامبر 2021 - 16:53
-

زندگی خانوارهای کارگری در شرایط بسیار سختی سپری می‌شود

زندگی خانوارهای کارگری در شرایط بسیار سختی سپری می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه زندگی خانوارهای کارگری در شرایط بسیار سختی سپری می‌شود، ابراز امیدواری کرد، بر اساس واقعیت‌های موجود برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران تصمیم‌گیری شود. اولیا علی بیگی در گفت و گو با  ایسنا، درباره آخرین وضعیت روند تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده،

 زندگی خانوارهای کارگری در شرایط بسیار سختی سپری می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه زندگی خانوارهای کارگری در شرایط بسیار سختی سپری می‌شود، ابراز امیدواری کرد، بر اساس واقعیت‌های موجود برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران تصمیم‌گیری شود.

اولیا علی بیگی در گفت و گو با  ایسنا، درباره آخرین وضعیت روند تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده، اظهار کرد: بر اساس ماده 41 قانون کار، تعیین حداقل دستمزد هر ساله بر اساس دو شاخص نرخ تورم و هزینه سبد معیشت خانوار کارگری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در زمینه نرخ تورم اگرچه این ایراد را وارد می‌دانیم که نرخ تورم واقعی با آنچه که اعلام می‌شود تا حدودی فاصله دارد، اما آنچه که بانک مرکزی به عنوان مرجع قانونی اعلام می‌کند را می‌پذیریم.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه تاکید کرد: در زمینه هزینه سبد معیشت خانوار کارگری نیز کمیته تخصصی دستمزد به اعداد و ارقام اولیه رسیده و تنها کار باقی مانده این است که در خصوص این ارقام اجماعی بین شرکای اجتماعی ایجاد شود.

علی بیگی ابراز امیدواری کرد، این اعداد و ارقام بعد از اجماع نهایی در هفته اول اسفند در اختیار شورای عالی کار قرار بگیرد و با توجه به حساسیتی که در زمینه دستمزد سال 1400 کارگران وجود دارد، بتوان در اسفند ماه حداقل دستمزد سال آینده را تعیین کرد.

وی توجه به دیدگاه کمیته دستمزد که هزینه سبد معیشت خانوار کارگری را بر اساس بررسی‌های میدانی برآورد می‌کند بسیار ضروری دانست و عنوان کرد: اگر اکنون شاهد شکاف عمیق بین هزینه زندگی کارگران با دستمزد آنها هستیم، ناشی از بی توجه به این شاخص طی این سال‌ها بوده است.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور معتقد است، اتکا به هزینه واقعی سبد معیشت خانوار می‌تواند در تعیین دستمزد عادلانه برای سال آینده اثرگذار باشد و بتوان بر اساس واقعیت‌های موجود برای هزینه زندگی کارگران در سال آینده تصمیم‌گیری کرد.

علی بیگی با بیان اینکه امروز زندگی خانوارهای کارگری در شرایط بسیار سختی سپری می‌شود، یادآور شد: در این شرایط اقتصادی واقعا نمی‌توان با حقوق ماهیانه سه میلیون تومان زندگی کرد و کارگران هنرمندانه و به سختی از پس مدیریت هزینه‌های زندگی بر می‌آیند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح