کد خبر : 25987
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اکتبر 2021 - 21:51
-

زنگ‌خطر سیا نسبت به افزایش از دست رفتن جاسوسان خارجی این سازمان

زنگ‌خطر سیا نسبت به افزایش از دست رفتن جاسوسان خارجی این سازمان

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد، مقامهای ارشد ضداطلاعاتی آمریکا هفته گذشته به تمامی پایگاه‌ها و مقرهای سازمان اطلاعات مرکزی این کشور سیا در سراسر جهان در خصوص نگران کننده بودن میزان دستگیری یا کشته شدن اتباع خارجی به خدمت گرفته شده برای جاسوسی برای آمریکا هشدار داد.   به نقل

زنگ‌خطر سیا نسبت به افزایش از دست رفتن جاسوسان خارجی این سازمان

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد، مقامهای ارشد ضداطلاعاتی آمریکا هفته گذشته به تمامی پایگاه‌ها و مقرهای سازمان اطلاعات مرکزی این کشور سیا در سراسر جهان در خصوص نگران کننده بودن میزان دستگیری یا کشته شدن اتباع خارجی به خدمت گرفته شده برای جاسوسی برای آمریکا هشدار داد.

  به نقل از نیویورک تایمز، در متن این پیام که به طرزی غیر عادی با برچسب فوق محرمانه فرستاده شده، آمده است که مرکز ماموریت ضد جاسوسی سازمان سیا به بررسی ده‌ها مورد از دستگیری یا کشته شدن و یا لو رفتن مخبران اطلاعاتی خارجی به خدمت گرفته شده توسط آمریکا در چند سال گذشته پرداخته است.

این سند در متن کوتاهش تعداد مشخص ماموران اعدام شده از سوی آژانسهای اطلاعاتی رقیب را افشا کرده در صورتی که این اطلاعات معمولا به شدت محرمانه نگه داشته می‌شود و مقامهای ضد اطلاعاتی در چنین اسنادی آنها را مطرح نمی‌کنند.

در ادامه این پیام به مشکلات ایجاد شده برای این سازمان جاسوسی در زمینه به خدمت گرفتن جاسوس در محیطهای عملیاتی دشوار در سراسر جهان اشاره شده است. در سالهای اخیر سرویسهای اطلاعاتی رقیب با آمریکا در کشورهایی نظیر روسیه، چین، ایران و پاکستان به شکار منابع اطلاعاتی سازمان سیا پرداخته و در مواردی آنها را به ماموران دوجانبه تبدیل کرده‌اند.

این سند با اذعان به اینکه استخدام جاسوس اکنون برای این سازمان تبدیل به یک کار پر ریسک شده، به طرح مشکلات ایجاد شده برای این سازمان در سالهای اخیر از جمله در زمینه شگردهای ضعیف، اعتماد بیش از حد به منابع، دست کم گرفتن آژانسهای اطلاعاتی خارجی و اقدام بیش از حد سریع و بدون توجه کافی به ریسکهای بالقوه ضد اطلاعاتی در استخدام مخبران پرداخته و از این وضعیت به عنوان “مقدم دانستن ماموریت بر امنیت” انتقاد کرد.

تعداد فراوان موارد لو رفتن مخبران اطلاعاتی سیا در سالهای اخیر نشان دهنده گسترش قابلیتها و توانایی‌های کشورهای دیگر در به کار گیری روشهای نوآورانه نظیر اسکنهای بیومتریک، تشخیص چهره، هوش مصنوعی و ابزارهای هک برای ردگیری تحرکات افسران سیا با هدف کشف منابع آنها است.

به گفته مقامهای سابق، افسران پرونده‌های سیا با استخدام مخبران جدید ارتقا درجه پیدا می‌کنند اما این افسران معمولا از بابت مدیریت خوب عملیاتهای ضد اطلاعاتی از جمله نسبت به فهمیدن این که یک مخبر واقعا دارد برای کشوری دیگر کار می‌کند ارتقا پیدا نمی‌کنند.

به گفته مقامهای سابق از دست رفتن مخبران مشکلی جدید نیست اما سند مذکور نشان می دهد این مشکل نسبت به آنچه که به طور علنی بیان شده، فوریت بیشتری پیدا کرده است.

به گفته کسانی که این پیام را خوانده‌اند، این هشدار در درجه اول افسران خط مقدم سازمان که مستقیما در استخدام و بررسی سوابق منابع دست دارند را مخاطب قرار داده است.

این سند به افسران سیا توصیه کرده که صرفا روی استخدام منابع تمرکز نکنند بلکه همچنین بر مسائل امنیتی نظیر بررسی سوابق مخبران و فرار از سرویس های اطلاعاتی دشمن نیز تمرکز داشته باشند.

به گفته افراد آگاه به این سند، از جمله دلایل ارسال این پیام، تحریک کردن افسران سیا به فکر کردن به اقداماتی که با ابتکار خودشان می توانند به منظور اجرای بهتر کار و مدیریت مخبران انجام دهند، بوده است.

مقامهای سابق گفتند که باید تمرکز بیشتری صرف امنیت و ضد اطلاعات هم در میان رهبران ارشد و هم پرسنل خط مقدم به ویژه در قبال استخدام مخبران رخ دهد؛ مخبرانی که افسران سیا به آنها مامور می گویند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح