کد خبر : 20079
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 15:30
-

سازمان دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با کمبود نیرو مواجه است

سازمان دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با کمبود نیرو مواجه است

 مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود نیرو در حوزه دامپزشکی در استان، گفت: در ۱۰ شهرستان استان، ۱۴۴ نیرو فعالیت دارند و بدون گذراندن مراحل استخدامی نمی‌توان نیروی جدیدی را وارد سازمان دامپزشکی استان کرد. محمد اسدی گندمانی ۱۱ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری عمده وظیفه دامپزشکی

سازمان دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با کمبود نیرو مواجه است

 مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود نیرو در حوزه دامپزشکی در استان، گفت: در ۱۰ شهرستان استان، ۱۴۴ نیرو فعالیت دارند و بدون گذراندن مراحل استخدامی نمی‌توان نیروی جدیدی را وارد سازمان دامپزشکی استان کرد.

محمد اسدی گندمانی ۱۱ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری عمده وظیفه دامپزشکی را مبارزه با بیماری‌های مشترک دام و انسان عنوان و اظهار کرد: همچنان خطر بیماری‌هایی مانند سل باوجود انجام واکسیناسیون  از مدت‌ها قبل وجود دارد و سالانه نیز ایمن‌سازی ۹۰۰۰ پرونده سگ‌ به‌کمک واکسیناسیون انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: در اسب‌ها بیماری به نام مشمشه وجود دارد که اگر انسانی را مبتلا کند، مرگ او را رقم می‌زند، تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو نیز سالانه افرادی را به کام مرگ می‌کشاند، مهم‌ترین بیماری مشترک میان دام و انسان در استان تب مالت است و به‌همین دلیل، همه‌روزه نظارت بر کشتارگاه‌ها با حضور بازرسان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی باعث رشد اقتصاد یک کشور می‌شود، ادامه داد: بیماری‌های دیگری مانند بیماری‌های حوزه آبزیان نیز وجود دارد که تحت کنترل هستند و در شش ماه نخست سال، پوشش ۲۵۰۰ راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین، پوشش ۱۰۰ درصدی نشخوارکنندگان، پیشگیری ۱۵۷ درصدی از آبله گوسفند و ۴۷.۳ درصدی تست سل در استان انجام شده است.

اسدی قسمت دیگری از وظایف دامپزشکی را نظارت، تولید و عرضه مواد خام دانست و خاطرنشان کرد: ۵۳ مرکز آبزیان، ۶۴۵ مرکز گوشت قرمز، ۴۱۶ واحد گوشت مرغ و آبزیان، ۱۹۶ واحد عسل و لبنیات، ۱۰ واحد تخم مرغ، ۶۰۵ واحد گوشت قرمز و آرایش خوراکی، ۹ واحد آبزیان سنتی، ۳۲ واحد تولیدکننده خوراک دام و طیور و هشت واحد خوراک آبزیان و یک واحد تولید کننده پودر ماهی در استان وجود دارد، پروانه‌های این مراکز از سازمان دامپزشکی صادر و نظارت سالانه بر فعالیت این مراکز صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: گواهی صادرات بسیاری از محصولات از چهارمحال و بختیاری باید توسط سازمان دامپزشکی صادر شود، از جمله گواهی‌های صادره طی شش ماهه نخست سال می‌توان به صدور ۵۹۱ گواهی دارویی، ۳۵۰ گواهی محموله شیر خام فله، ۵۶۱۰ گواهی محموله مرغ زنده، ۱۵ گواهی محموله دام و طیور، ۱۹۷۲ گواهی محموله گواهی خوراک ماهی و میگو و ۱۳۳ گواهی محموله خوراک منجمد اشاره کرد که در مجموع ۷۳ هزار و ۱۴۲ کیلوگرم صادرات محصولات دامی از استان صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: عمده صادرات محصولات دامی به کشورهای عراق، اوراسیا و کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است و محصولاتی مانند جوجه بوقلمون، انواع گوشت قرمز، دارو، واکسن و نهاده‌های دامی از جمله محصولات دامی بوده که به استان وارد می‌شود.

اسدی با اشاره به بیماری آنفلوآنزای دامی، گفت: ۲۰۳۹ مورد بازرسی در این خصوص صورت گرفته که تعداد نمونه‌برداری و آزمایش ۱۵۵ مورد بوده و ۷۹۹ هزار و ۸۶۲ مورد واکسیناسیون علیه این بیماری تزریق شده است.

وی بیان کرد: آزمایشگاه منطقه‌ای آبزیان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان یکی از آزمایشگاه‌های مرجع در کشور شناخته می‌شود که از ابتدای سال تاکنون ۱۵۵ مورد آزمایش pcr و در مجموع ۲۵۵ مورد آزمایش منطقه‌ای در این آزمایشگاه صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری یکی دیگر از وظایف سازمان دامپزشکی را نظارت بر مواد خامی، عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام دانست و بیان کرد: نظارت بر ۱۶۲ راس شتر و ۳۴ راس شترمرغ صورت گرفته و ۱۸ هزار و ۸۹۰ کیلوگرم لاشه ضبطی به‌واسطه امراض مختلف ضبط و معدوم‌سازی شده، تعداد ۲۴۹۰ مورد نمونه‌برداری و ۲۶۲ مورد ارجاع قضایی صورت گرفته است.

اسدی با بیان اینکه تعداد کشتارگاه‌های چهارمحال و بختیاری سه مورد هستند، افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد طیور کشته شده در کشتارگاه‌های استان، ۱۰ میلیون و ۱۹۸ هزار قطعه و تعداد لاشه ضبط‌شده ۹۸ هزار قطعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری رتبه نخست تولید ماهیان سردابی را در کشور دارد، ادامه داد: گستردگی زیادی در این حوزه وجود دارد،‌ به‌طوری که تعداد مزارع استان، ۴۹۸۵ مورد است و از ابتدای امسال تاکنون، ۳۹۶ مورد بازدید از مزارع تولید ماهیان سردابی صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به حوزه اشتغال دامپزشکی، افزود: در مجموع ۵۲ مورد اشتغال در این حوزه ایجاد شده است، لازم به ذکر است که خشکسالی، تحریم‌ها و نوسانات قیمت شیر و گوشت باعث شد که جایگاه دامپروری در استان ارتقای آن‌چنانی نداشته باشد.

وی با اشاره به کمبود نیرو در حوزه دامپزشکی در چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: در ۱۰ شهرستان استان، ۱۴۴ نیرو فعالیت دارند و بدون گذراندن مراحل استخدامی نمی‌توان نیروی جدیدی را وارد سازمان دامپزشکی استان کرد.

اسدی با بیان اینکه ۲۶ واحد آموزشی دامپزشکی در کشور وجود دارد، ادامه داد: برای رفع معضل بیکاری دانشجویان رشته دامپزشکی در استان قرار بر این است که ورودی‌های این رشته کاهش پیدا کند، زیرا تعداد متقاضیان کار این رشته در استان زیاد هستند.

در پایان مریم همت‌زاده رئیس سازمان نظام دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حمایت از دامپزشکان، صدور کارت و صدور پروانه بهره‌برداران بر عهده سازمان نظام دامپزشکی است، اظهار کرد: طی شش ماهه نخست سال، تعداد ۵۳ پروانه داروخانه‌ای، یک پروانه پلی‌کلینیک، ۲۳ پروانه ماهی‌کوبی و سه پروانه مرکز دام کوچک در استان صادر شده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح