کد خبر : 19792
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 1:43
-

سایه سیاه “کرونای انگلیسی” بر سر کرمانشاه/ 70 درصد موارد ابتلا از نوع “انگلیسی” است!

سایه سیاه “کرونای انگلیسی” بر سر کرمانشاه/ 70 درصد موارد ابتلا از نوع “انگلیسی” است!

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش شمار مبتلایان کرونای انگلیسی در استان خبر داد و افزود: متاسفانه در حال حاضر 70 درصد تست‌های مثبت کرونا، ابتلای افراد به کرونای انگلیسی را نشان می‌دهد و عملا می توان گفت در استان این نوع کرونا جایگزین ویروس کرونای معمولی شده است. دکتر ابراهیم شکیبا

سایه سیاه "کرونای انگلیسی" بر سر کرمانشاه/ 70 درصد موارد ابتلا از نوع "انگلیسی" است!

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از افزایش شمار مبتلایان کرونای انگلیسی در استان خبر داد و افزود: متاسفانه در حال حاضر 70 درصد تست‌های مثبت کرونا، ابتلای افراد به کرونای انگلیسی را نشان می‌دهد و عملا می توان گفت در استان این نوع کرونا جایگزین ویروس کرونای معمولی شده است.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع موج چهارم کرونا در استان، گفت: در پی شلوغی بازار خریدهای نوروزی و برگزاری مهمانی ها و انجام سفرهای نوروزی از سوی برخی افراد، متاسفانه شاهد شروع موج چهارم کرونا در استان هستیم.

وی با اشاره به خطرناک خواندن این موج گفت: متاسفانه شواهد و تست های انجام شده نشان می دهد که موج چهارم کرونا عملا از نوع کرونای انگلیسی است.

شکیبا گفت: در حال حاضر 70 درصد تست‌های مثبت کرونا،  ابتلای افراد به کرونای انگلیسی را نشان م یدهد و با توجه به این آمار عملا هر فرد مبتلا به کرونا باید خود را یک مبتلای کرونای انگلیسی فرض کند.

وی با اشاره به قدرت بیماری زایی این نوع ویروس گفت: این نوع ویروس نسبت به ویروس کرونای ووهان چین قوی تر است و بسته به سیستم ایمنی افراد، سن، بیماریهای زمینه ای و … شدت علائم آن در افراد مختلف متفاوت است.

شکیبا گفت: آنچه مسلم است قدرت سرایت بالای این ویروس است، بطوری که طبق برآوردهای صورت گرفته قدرت سرایت این ویروس 60 تا 70 درصد نسبت به کرونای معمولی بیشتر است و این امر می طلبد که افراد دقت بیشتری در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: لزومی برای استفاده از دو ماسک نیست و همین که افراد از ماسک های استاندارد استفاده کرده و رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشند و در مکان های شلوغ حاضر نشوند، برای پیشگیری از انتقال این ویروس کفایت می کند.

شکیبا با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز برای انجام تست کرونای انگلیسی در استان مهیا است، گفت: عملا افراد نیازی به انجام این تست مبنی بر اینکه کرونای افراد از نوع انگلیسی یا معمولی است ندارند، چرا که در حال حاضر غالب افراد آلوده به کرونای انگلیسی هستند، بنابراین هر فرد در صورت ابتلا به کرونا عملا باید خود را یک مبتلا به کرونای انگلیسی فرض کرده و اصول قرنطینه را با جدیت بیشتری انجام دهد.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اتمام تعطیلات نوروزی گفت: در حال حاضر تنها خواسته ما از مردم این است که با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و خودداری از حضور در مکان های شلوغ، کاری کنند که مانع اوج گیری این موج جدید کرونا شوند.

وی افزود: موج چهارم کرونا اگر به اوج خود برسد با توجه به افزایش قدرت سرایت و شدت علائم آن می تواند خطرناک شود، بنابراین مردم باید همکاری کرده و مانع اوج گیری این موج جدید شوند.

شکیبا با اشاره به لزوم اعمال برخی محدودیت ها در شهرهای نارنجی و قرمز گفت: در شهرهای نارنجی تنها مشاغل گروه یک و دو مجاز به فعالیت هستند و در شهرهای قرمز هم فقط فعالیت مشاغل گروه یک مجاز است و مابقی مشاغل در این شهرها تعطیل هستند و مسئولین مربوطه باید در این زمینه نظارت کامل را داشته باشند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح