کد خبر : 185269
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 ژانویه 2022 - 17:42
-

سردار سلیمانی، بینش را بر دانش حاکم کرد

سردار سلیمانی، بینش را بر دانش حاکم کرد

ایسنا/خراسان جنوبی مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دل‌ها در همین دنیا با حاج قاسم سلیمانی گره خورد و این شهید بزرگوار یک مکتب شد که باید این مکتب ترویج داده شود، گفت: هر کسی که توانست عقل را بر علم، درک را بر مدرک، بینش را بر دانش خود حاکم کند به سعادت می‌رسد

سردار سلیمانی، بینش را بر دانش حاکم کرد

ایسنا/خراسان جنوبی مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دل‌ها در همین دنیا با حاج قاسم سلیمانی گره خورد و این شهید بزرگوار یک مکتب شد که باید این مکتب ترویج داده شود، گفت: هر کسی که توانست عقل را بر علم، درک را بر مدرک، بینش را بر دانش خود حاکم کند به سعادت می‌رسد که شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز چنین چهره‌ای است.

حجت الاسلام جعفر واعظی آشتیانی، شامگاه یکشنبه 12 دی در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در محل حسینیه جماران بیرجند اظهار کرد: انسان موجودی است که خداوند او را آفرید تا به اوج تقریب برساند و برای آنکه در مسیر سعادت و کمال درست ‌گام بردارد، خداوند ابزارها و امکاناتی از جمله علم و عقل در اختیار او قرار داده است.

به گزارش ایسنا، این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: عالم کسی است که همراه علم دین، تهذیب نفس کرده و خود را به جایی رسانده که علمدار است و عده‌ای را با خود همراه می‌کند و متعلم نیز کسی است که دوست دارد که موانع آخرت خود را برطرف کند و به دنبال رشد و کمال خود است اما ممکن است نتواند عده ای را با خود همراه کند.

وی افزود: ابوحمزه ثمالی می‌گوید امام صادق(ع) به من فرمود: «اُغْدُ عَالِماً أَوْ مُتَعَلِّماً أَوْ أَحِبَّ أَهْلَ الْعِلْمِ وَ لَا تَکُنْ رَابِعاً فَتَهْلِکَ بِبُغْضِهِم‌» زندگی را این گونه قرار بده که یا عالم باشی، یا متعلم باشی و یا جزء دوست داران علم باشی که اگر اینگونه نباشی هلاک خواهی شد.

واعظی آشتیانی تصریح کرد: عقل یعنی آن نیرویی که زمینه‌سازی می‌کند که فرد بتواند درست را از نادرست و حق را از باطل تشخیص دهد؛ عقل قابلیت سعادت انسان را دارد چرا که عقل با دین و حیا عجین شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان کابرد و نقش علم و عقل در زندگی انسان تصریح کرد: نقش عقل در زندگی جایی است که می‌خواهید تصمیم گیری و مسیری را انتخاب کنید، در انتخاب مسیر درست و صحیح عقل نقش ایفا می‌کند اما در جایی که مسیر خود را انتخاب کرده و می‌خواهید سرعت خود را بالا ببرید نیاز به علم دارید.

وی بیان کرد: عقل و علم هر دو لازمه زندگی انسان است اما عقل مهمتر است، بشریت بیشتر از اینکه به مدرک نیاز داشته باشد به بینش و درک نیاز دارد، مدرک بدون درک مایه هلاکت بشر است.

واعظی آشتیانی با اشاره به اینکه در زندگی فاطمه زهرا(س) و خانواده نمونه آن بزرگوار که موفق‌‎ترین و زیباترین خانواده در تاریخ است، عقل به تمام معنا حکومت می‌کند، افزود: اگر نعمت بینش در جامعه اسلامی تضعیف شود آن جامعه به خطا می‌رود.

استاد حوزه و دانشگاه با گریزی به بعد از رحلت و شهادت پیامبر(ص) و رفتار مردم مدینه نسبت به حق با علی بن ابیطالب(ع)، یادآور شد: بعد از دفن پیامبر(ص)، این حوادث تلخ در مدینه رقم خورد چون مردم مدینه علم داشتند اما عقل نداشتند که تشخیص درست بدهند لذا در عین حال که فاطمه زهرا (س) محبوب دل پیامبر بود، وقتی آسیب می‌بینید و فرزندش سقط می‌شود و حق امیرالمومنین(ع) غصب شد اما در مدینه آب از آب تکان نمی‌خورد، اما وقتی در فتنه سال ۱۳۸۸ به پرچم عزای اباعبدالله(ع) اهانت شد و به نایب عام امام زمان(عج) جسارت شد، غیرت دینی مردم ایران اسلامی الزام کرد که به میدان بیاید و حماسه نهم دی را در حمایت از ولایت خلق کردند.

واعظی آشتیانی تصریح کرد: جامعه اگر از عقل جا بماند و علمش از عقلش بیشتر شد، آن جامعه به انحراف کشیده می‌شود، و هر کسی که توانست عقل را بر علم، درک را بر مدرک، بینش را بر دانش خود حاکم کند به سعادت می‌رسد که شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه بارز چنین چهره‌ای است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید سلیمانی از جوانی هدفی برای خودش تعریف و در تمام مدت عمرش دنبال هدفش حرکت کرد، یادآور شد: شهید سلیمانی سالیان سال راه درست را انتخاب می کند و برای رسیدن به هدف والای خود یعنی شهادت تلاش کرد و چقدر زیبا هم به هدفش رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح