کد خبر : 7969
تاریخ انتشار : شنبه 4 سپتامبر 2021 - 14:52
-

سرو غذا در پیاده‌روهای استان مرکزی مساوی با پلمب رستوران

سرو غذا در پیاده‌روهای استان مرکزی مساوی با پلمب رستوران

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در صورتی که رستوران ها در پیاده رو غذا سرو کنند، پلمب می‌شوند. دکتر سید محمد جمالیان ۱۳ شهریورماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به اینکه در حال ‌حاضر چهار استان آذربایجان‌غربی، زنجان، کردستان و مرکزی با سیر صعودی بیماری کرونا مواجه

سرو غذا در پیاده‌روهای استان مرکزی مساوی با پلمب رستوران

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در صورتی که رستوران ها در پیاده رو غذا سرو کنند، پلمب می‌شوند.

دکتر سید محمد جمالیان ۱۳ شهریورماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به اینکه در حال ‌حاضر چهار استان آذربایجان‌غربی، زنجان، کردستان و مرکزی با سیر صعودی بیماری کرونا مواجه هستند، بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم تاکید کرد.
وی تصریح کرد: ۱۸ ماه است که درگیر کرونا هستیم و همچنان نیز باید با کرونا زندگی کنیم، تمهیدات و برخوردهایی جهت جلوگیری از سرویس‌دهی حضوری در کافه‌تریاها و قهوه‌فروشی‌ها باید صورت بگیرد. در رستوران‌ها با وجود اینکه مساعدت‌هایی جهت سرویس‌دهی در فضای پیاده‌رو و محیط باز صورت گرفت، اما شاهد ازدیاد جمعیت و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی هستیم.
جمالیان با اشاره به استفاده از استامپ در بانک‌ها، خواستار رسیدگی به این موضوع شد و افزود: وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بهتر شده‌ است، اما همچنان اغلب رانندگان ماسک نمی‌زنند و لازم است برخوردهایی با آنان صورت بگیرد، ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی در محیط‌های بسته اقدام به فعالیت می‌کنند و اداره کل ورزش‌ و جوانان لازم است بر این موضوع نظارت داشته باشد.
وی با بیان اینکه طی بازدید نظام پزشکی از مطب‌ها شاهد عدم رعایت فاصله‌گذاری‌ها در مطب‌ها هستیم و در این راستا لازم است راهکارهایی ارائه شود و مردم نیز همراهی لازم را داشته باشند، گفت: میزان تزریق واکسن در شهرستان‌ها و مناطق زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اراک به‌ جز ساوه و خمین به حدود ۴۳۰هزار دوز رسیده که ۱۷۳ هزار نفر دوز اول و ۱۵۷هزار نفر دوز دوم را دریافت کرده‌اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به گزارشاتی در رسانه ها در خصوص سرقت‌ از مراکز واکسیناسیون عنوان شده اظهار کرد: گزارشاتی از رفت و آمدهای مشکوک به مراکز واکسیناسیون دریافت شده است و فرمانداران باید موضوع را جدی بگیرند، واکسن هایی که سرقت می شوند تا حدود ۶ میلیون تومان به فروش می رسد.
وی با بیان اینکه در دیگر استان ها نیز گزارشاتی دریافت شده است که نباید چنین اجازه ای را داد، گفـت: لازم است که نیروی انتظامی در مراکز حاضر باشد تا امنیت آنها حاصل شود.
وی بر لزوم وجود آمادگی کامل به جهت بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت: قبل از کرونا، در اتاق های خوابگاه های دانشگاه ۴ تا ۵ دانشجو حضور داشتند، اما در حال حاضر می توان از ظرفیت مهمانسراها صنایع و ادارات استفاده کرد چراکه امکان اسکان ۴ تا ۵ دانشجو در یک اتاق خوابگاه وجود ندارد و باید از امروز راهکاری داشته باشیم و حتی در صورت امکان می توان به برخی از دانشجویان که رشته آنها در شهر خودشان فعال است می توان به عنوان میهمان انتقالی داد. البته اگر واکسیناسیون دانشجویان را امروز آغاز کنیم، ایمنی کامل به مهرماه نمی رسد و در واقع ایمنی دو هفته پس از دریافت دوز دوم حاصل می شود.
جمالیان به وضعیت رستوران ها اشاره کرد و گفت: برای رستوران ها همکاری بسیار صورت گرفت و لازم است که از امروز فقط بیرون بر باشند، چراکه دیگر هیچ فضا و تختی برای بستری نداریم، به همین دلیل باید از امروز بیرون بر باشند و اگر در پیاده رو نیز خدمات ارائه کنند قطعا پلمب می شوند.
به گزارش ایسنا، در این جلسه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: تعداد موارد مثبت در هفته دوم شهریورماه در استان بالغ بر ۶۵۳۰ نفر بوده است که نسبت به هفته اول ۵ درصد افزایش داشته است.
دکتر علی علیمحمدی با اشاره به کاهش ۹ درصدی موارد فوت ناشی از کرونا در استان که از ۶۶ مورد فوت هفته اول شهریورماه به ۶۰ نفر در هفته دوم رسیده است، گفت: تعداد موارد بستری در استان با ۸ درصد رشد در هفته دوم به ۶۲۸ نفر رسیده است و موارد سرپایی نیز ۵۹۰۲ گزارش شده که ۵ درصد افزایش را نشان می دهد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح