کد خبر : 87299
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 1:22
-

سرکشی از ۳۶ هزار خانواده شهید در طرح سه‌شنبه‌های تکریم

سرکشی از ۳۶ هزار خانواده شهید در طرح سه‌شنبه‌های تکریم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه طرح سه‌شنبه‌های تکریم از تابستان سال گذشته در کشور آغاز شده است، گفت: در سال گذشته از ۳۶ هزار خانواده شهید سرکشی شده است. به گزارش ایسنا، آیین افتتاحیه نخستین دوره طرح ملی ترنم فهما با جضور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری

سرکشی از ۳۶ هزار خانواده شهید در طرح سه‌شنبه‌های تکریم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه طرح سه‌شنبه‌های تکریم از تابستان سال گذشته در کشور آغاز شده است، گفت: در سال گذشته از ۳۶ هزار خانواده شهید سرکشی شده است.

به گزارش ایسنا، آیین افتتاحیه نخستین دوره طرح ملی ترنم فهما با جضور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و اعضای شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ۲۲ تیرماه در مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

حمیدرضا ارزانی-رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در این آیین با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دارای تنوع فرهنگ‌ها و اقوام است، اظهار کرد: در رتبه‌بندی کانون‌های فرهنگی، مساجد این استان نیز جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه در کشور ۲۶۲۰ کانون فرهنگی وجود دارد، افزود: حدود ۲۰۰۰ نفر از افراد فعال در این کانون‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

ارزانی در ادامه یکی از مشکلات کشور را نبود اعتماد به جوانان عنوان و بیان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، کار باید به جوانان سپرده شود، اما جوانان نیز باید از بزرگ‌ترها مشورت بگیرند.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی تلاش می‌کنند در قالب‌های نوین مردم، کودکان و آحاد ملت را جذب کرده تا در مسجد با پروردگار ارتباط برقرار کنند،‌ برای این کار نیز نیازمند آموزش بوده و آموزش مقطع خاصی ندارد.

ارزانی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تلاش زیادی را انجام می‌دهند، یادآور شد: با وجود تلاش‌های زیاد به کانون‌ها، جایزه کمی اختصاص داده می‌شود، سال گذشته، ۹۳ میلیارد تومان از هزینه‌ خود صرف کانون‌ها کرده‌اند، این در حالی است که اعتبار تخصیص‌ داده شده از سوی کشور به کانون‌ها یک پنجم این مبلغ است.

وی با بیان اینکه طرح سه‌شنبه‌های تکریم از تابستان سال گذشته در کشور رقم خورده است، افزود: در سال ۹۹، از ۳۶ هزار خانواده شهید سرکشی شده است.

کانون‌های مساجد وظیفه رصد حوادث پیرامون را دارند

در ادامه این آیین احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کانون‌های مساجد به‌تنهایی هویتی ندارند، اظهار کرد: هویت واقعی کانون‌ها از مساجد گرفته می‌شود، در واقع کانون‌ها به‌عنوان شعاع بیرونی مراکز نور یعنی مساجد عمل می‌کنند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر کانون‌ها به‌درستی عمل نکنند، نقش مساجد نیز در جامعه کم‌رنگ می‌شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تصمیم در خصوص شکل‌گیری کانون‌های بسیج در مساجد نیز باعث حفظ و حراست از مساجد می‌شود، هر جا پایگاه‌های فعال در مساجد حضور دارند، مراکز نور رونق گرفته و مسائل زندگی مردم را سامان می‌دهند.

راستینه با بیان اینکه کانون‌های مساجد وظیفه رصد حوادث پیرامون را دارند، یادآور شد: باید دو مفهوم عبادت و عبودیت را متوجه شد، زیرا همه عبادت‌ها باید منجر به عبودیت شود، در واقع کانون‌های مساجد راه را برای رسیدن به پروردگار فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه شناخت مقدمه تربیت است، گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد مهم‌ترین نقطه جوشان برای اتصال به مسبر عبادت برای نیل به عبودیت هستند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان بیان کرد: رسالت کانون‌های مساجد، قبل از ترویج فرهنگ  کتاب‌خوانی، نزدیکی جوانان به مساجد است، خروجی هر کار تشکیلاتی باید تربیت نیرو باشد.

وی در پایان بیان کرد: مقام مسجد بسیار بالا است، اگر خروجی کار مسجد، سبب عصبانیت دشمن شد یعنی کار در مساجد به‌درستی انجام شده است.

آغاز طرح ترنم فهما در چهارمحال و بختیاری

محمدرضا مظاهری مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور نخستین دوره کانون‌های ترنم فهما ( تربیت نیروهای مردمی کانون‌های مساجد) را آغاز کرده است، اظهار کرد: آیین اختتامیه این دوره‌ها از چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد.

دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به محورهای طرح نقش کانون‌های فرهنگی مساجد در گام دوم انقلاب اشاره و بیان کرد: آشنایی با سند تحول ستاد، مهارت تولید محتوا و انتقال تجارب از جمله محورهای این طرح است.

در پایان این آیین ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی یکی از ویژگی‌های کانون‌های پویا است، اظهار کرد: شرایط روز برای برگزاری دوره‌های آموزشی درنظر گرفته می‌شود و فراگیران با شرایط روز آشنا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: جدی گرفتن این دوره‌ها از چند جهت حائز اهمیت است، بدین جهت که از فضای مجازی زمان خود نباید عقب افتاد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح