کد خبر : 19073
تاریخ انتشار : شنبه 2 اکتبر 2021 - 22:39
-

سهم ۴.۳ درصدی چهارمحال و بختیاری از اعتبارات اشتغال و تولید کشور

سهم ۴.۳ درصدی چهارمحال و بختیاری از اعتبارات اشتغال و تولید کشور

 استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سهم این استان از مجموع اعتبارات اختصاص یافته برای مباحث تولید، اشتغال و کارآفرینی از محل هدفمندی یارانه‌ها حدود ۴.۳ درصد یعنی مبلغی بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان است، دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید فورا بحث پیگیری برنامه‌های جذب این اعتبارات را از وزارتخانه مربوطه پیگیری کنند. اقبال عباسی ۱۰ مهرماه

سهم ۴.۳ درصدی چهارمحال و بختیاری از اعتبارات اشتغال و تولید کشور

 استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سهم این استان از مجموع اعتبارات اختصاص یافته برای مباحث تولید، اشتغال و کارآفرینی از محل هدفمندی یارانه‌ها حدود ۴.۳ درصد یعنی مبلغی بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان است، دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید فورا بحث پیگیری برنامه‌های جذب این اعتبارات را از وزارتخانه مربوطه پیگیری کنند.

اقبال عباسی ۱۰ مهرماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۳۲ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای مباحث تولید، اشتغال و کارآفرینی در استان‌ها اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: سهم  استان‌هایی که دارای نرخ بالای بیکاری هستند از این اعتبارات بیش‌تر از سایر استان‌ها است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: سهم این استان از مجموع اعتبارات اختصاص یافته برای تولید و اشتغال از محل هدفمندی یارانه‌ها حدود ۴.۳ درصد یعنی مبلغی بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان است، دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید فورا بحث پیگیری برنامه‌های جذب این اعتبارات را از وزارتخانه مربوطه پیگیری کنند، زیرا فرصت جذب این اعتبار محدود است.

وی تاکید کرد: طبق آئین‌نامه توزیع اعتبارات اشتغال، تولید و کارآفرینی اگر دستگاه مربوطه در چهارمحال و بختیاری نتواند این اعتبار را جذب کند، اعتبار توسط وزارتخانه مربوطه به سایر استان‌ها اختصاص پیدا خواهد کرد، بنابراین ۱۳ دستگاه مرتبط با اشتغال و تولید جذب این اعتبارات را در اولویت کاری خود قرار دهند.

عباسی با تاکید بر اینکه تا دو هفته آینده کمیته جذب اعتبارات در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود، توضیح داد: در این جلسه آخرین وضعیت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، وضعیت تبادل موافقت‌نامه‌ها برای اجرای پروژه‌های عمرانی، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در بحث جذب اعتبارات و انجام پروژه‌های عمرانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه باید وضعیت صدور موافقت‌نامه‌های اصولی در استان بروزرسانی شود، خاطرنشان کرد: اگر متقاضی پس از شش ماه از اخذ موافقت اصولی نتوانسته است به تهعدات خود عمل کند، اراضی واگذار شده آزادسازی و به سرمایه‌گذار دیگر واگذار شود.

وی بیان کرد: بخش محدودی از اعتبارات سال ۱۴۰۰ توسط دستگاه‌های اجرایی تاکنون جذب شده و تا اواسط سال ۱۴۰۱ برای جذب اعتبارات فرصت باقی است، اما دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات تا پایان سال‌جاری داشته باشند تا قبل از آغاز فصل بارش‌ها بتوانیم روند اجرایی پروژه‌های عمرانی را دنبال کنیم.

عباسی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته چهار سند بالادستی برای چهارمحال و بختیاری تهیه و مصوب شده است، یادآور شد: این اسناد شامل سند آمایش سرزمینی، سند توسعه شهری، سند توسعه روستایی و سند برنامه پنج ساله استان است، این اسناد در سازمان برنامه و بودجه موجود بوده و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از آن استفاده کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری از افزایش اعتبارات  استانی از ۹۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۲۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: همچنین اعتبارات هزینه‌ای استان از ۲۰۹ میلیارد تومان در سال ۹۶ به ۴۲۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار گرفته است، همچنین در این مدت ۱۸۰۰ واحد مسکن مهر، ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومان و ۴۵۰ مسکن خیری احداث و ۴۰۰۰ قطعه زمین در طرح اقدام ملی مسکن به متقاضیان واگذار شده است.

عباسی با بیان اینکه ۱۰ ساختمان دولتی در چهارمحال و بختیاری در حال احداث است، گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی از ۱۱۵۵ تخت در سال ۱۳۹۶ به ۱۸۱۲ تخت در سال ۱۴۰۰ رسیده است، همچنین در این مدت تخت‌های اقامتی از ۹۳۰ تخت به ۲۲۴۵ تخت افزایش پیدا کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان از ۵۴.۶ درصد به ۶۵ درصد از سال ۹۶ تاکنون رسیده است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۸۵ روستا گازرسانی و ۲۵ روستا نیز برق‌رسانی شد.

وی افزود: یک تعاونی در شهر سودجان اقدام به احداث یک شهرک کشاورزی با یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی در این منطقه کرده است، این تعاونی ۲۰۰۰ عضو دارد و تاکنون ۱۶۵ میلیارد تسهیلات بانکی و ۴۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات بلاعوض دریافت کرده است، قطعا در چند سال آینده شاهد یک مجموعه بی‌نظیر کشت و صنعت در سودجان خواهیم بود.

عباسی افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان از ۱۶ شرکت به ۴۴ شرکت، افزایش زیرساخت‌های پارک علم و فناوری از ۸۰۰۰ متر به ۱۶ هزار متر، احداث چندین خوابگاه دانشجویی، احداث ۳۰ هزار هکتار گلخانه، اجرای ۲۵ هزار هکتار آبیاری نوین، تغییر و انتصاب ۳۰ مدیر در دو سال گذشته، احداث چندین مجموعه ورزشی، اخذ ۵۰۰ کد استخدامی و اجرای چند پروژه بزرگ راهسازی را از جمله اقدامات صورت گرفته در بازه زمانی سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ برشمرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۱۸ طرح اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ بر ۲۷۴۴ میلیارد تومان و ۴۶ طرح جهش تولید با اعتبار ۲۲۸۰ میلیارد تومان در استان در حال اجرا است.

وی در پایان گفت: چهارمحال و بختیاری رتبه اول در انظباط مالی، رتبه سوم در اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، رتبه اول در مدیریت سیل سال ۹۸، رتبه اول در اعطای تسهیلات ارزان قیمت و رتبه اول در واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی را در بین استان‌های کشور کسب کرده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح