کد خبر : 9459
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 سپتامبر 2021 - 16:29
-

سوسیال دموکرات‌های آلمان پیروز انتخابات پارلمانی شدند

سوسیال دموکرات‌های آلمان پیروز انتخابات پارلمانی شدند

کمیسیون انتخابات آلمان امروز دوشنبه اعلام کرد، حزب سوسیال دموکرات‌ها با کسب ۲۵.۷ درصد از آراء با اختلاف اندکی در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی دست یافت.  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ائتلاف محافظه‌کاران شامل حزب اتحادیه دموکراتیک مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی هم با کسب حدود ۲۴.۱ درصد رای در جایگاه دوم قرار

سوسیال دموکرات‌های آلمان پیروز انتخابات پارلمانی شدند

کمیسیون انتخابات آلمان امروز دوشنبه اعلام کرد، حزب سوسیال دموکرات‌ها با کسب ۲۵.۷ درصد از آراء با اختلاف اندکی در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی دست یافت.

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ائتلاف محافظه‌کاران شامل حزب اتحادیه دموکراتیک مسیحی و اتحادیه سوسیال مسیحی هم با کسب حدود ۲۴.۱ درصد رای در جایگاه دوم قرار گرفتند و حزب سبزها با کسب ۱۴.۳ درصد رای سوم شد.

همچنین حزب دموکراتیک آزاد با کسب ۱۱.۵ درصد رای در جایگاه چهارم قرار گرفت و حزب جایگزین برای آلمان هم با کسب ۱۰.۳ درصد رای پنجم شد. حزب “چپ” از کسب حداقل پنج درصد لازم بازماند.

با توجه به نظرسنجی‌های پس از انتخابات که پیشتر از پیروزی سوسیال دموکرات‌ها حکایت داشتند، حزب سبزها و دموکرات‌های آزاد برای پیوستن به یک ائتلاف سه‌جانبه در کنار دو رقیب بزرگتر و تشکیل دولت اعلام آمادگی کردند.

تشکیل یک دولت ائتلافی چند هفته تا چند ماه زمان می‌برد و انتظار می‌رود مذاکرات دشواری پیش رو باشد.

این انتخابات پایان دوره‌ای برای آلمان است که در آن آنگلا مرکل پس از ۱۶ سال دیگر صدراعظمی را بر عهده ندارد. مرکل تا زمانی که جانشین او رسما اعلام نشود، در مقام خود باقی می‌ماند. انتخابات پارلمانی روز یکشنبه، نقطه تحولی برای آلمان بود، به ویژه اینکه بلوک محافظه‌کاران مرکل بدترین نتایج را از زمان انتخابات ۱۹۴۹ به دست آورد.

با این حال نام صدراعظم بعدی آلمان هنوز مشخص نیست چون اولاف شولتس، نامزد سوسیال دموکرات‌ها و آرمین لاشت، نامزد اتحادیه سوسیال دموکرات هر دو برای تشکیل یک دولت ائتلافی اعلام آمادگی کرده‌اند.

اولاف شولتس ۶۳ ساله چنانچه بتواند دولتی تشکیل دهد، به چهارمین صدراعظم پسا جنگ آلمان از حزب سوسیال دموکرات‌ها تبدیل خواهد شد. او به عنوان وزیر دارایی در کابینه مرکل خدمت کرده و سابقا شهردار هامبورگ بود.

شولتس امروز در جمع حامیانش گفت که دولت جدید آلمان باید از سوی سوسیال دموکرات‌ها و همراهی حزب دموکراتیک آزاد و سبزها تشکیل شود. او تاکید کرد: با توجه به نتیجه انتخابات این سه حزب قدرت دارند. این یک درخواست آشکار از سوی شهروندان این کشور است. این سه حزب باید دولت بعدی را تشکیل دهند.

کاندیدای حزب سوسیال دموکرات برای مقام صدراعظمی آلمان در عین حال تاکید کرد که در ترکیب دولت آینده جایی برای اتحادیه احزاب مسیحی (حزب دموکرات مسیحی و شاخه آن در بایرن، حزب سوسیال مسیحی) وجود ندارد. این سخن اولاف شولتس به معنای اعلام عدم تمایل حزب سوسیال دموکرات برای ادامه کار دولت ائتلافی کنونی آلمان است.

شولتس در عین حال تاکید کرد که انتخاب مردم آلمان به معنای خواست آن‌ها برای پایان دادن به دوره زمامداری حزب دموکرات مسیحی است. این سیاستمدار آلمانی همچنین به تجربه سیاسی همکاری و ائتلاف این حزب با دو حزب دموکرات آزاد و سبزها در دوره‌های پیشین اشاره کرد.

حزب سوسیال دموکرات در سال‌های دهه هفتاد در ائتلاف با حزب دموکرات‌های آزاد، آلمان را اداره کرده بود و در دو دوره ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ در همراهی با حزب سبزها زمام امور را برعهده داشت. حزب سوسیال دموکرات در ۱۶ سال گذشته هم سال‌هایی بخشی از دولت آلمان با محوریت حزب دموکرات مسیحی و صدراعظمی آنگلا مرکل بوده است.

براساس آمار منتشر شده بر روی خروجی سایت “پارلمان” آلمان، نقش و سهم زنان در ترکیب آتی مجلس این کشور بار دیگر افزایش یافته است. این آمار حکایت از آن دارد که ۳۴،۷ درصد از کرسی‌های پارلمان جدید آلمان متعلق به نمایندگان زن هستند. براساس ارزیابی‌ها پارلمان جدید آلمان احتمالا ۷۳۵ نماینده خواهد داشت.

همین آمار حکایت از آن دارد که ۴۸۰ نماینده پارلمان جدید این کشور را مردان تشکیل خواهند داد و شمار زنان در مجلس جدید به ۲۵۵ تن خواهد رسید. سهم زنان در مجلس کنونی آلمان و انتخابات سال ۲۰۱۷ حدود ۳۱ درصد بوده است.

در همین حال روزنامه بیلد آلمان امروز به نقل از منابع گزارش داد که آرمین لاشت آماده اذعان به شکست در انتخابات پارلمانی است. براساس این گزارش، آرمین لاشت گزارش‌هایی مبنی بر تلاش او برای تشکیل یک دولت را تکذیب کرده و به نتایج انتخابات اشاره کرده است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح