کد خبر : 81884
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 نوامبر 2021 - 1:39
-

شرایط زیست پذیری استان اصفهان به شدت در خطر است

شرایط زیست پذیری استان اصفهان به شدت در خطر است

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه زنگ خطر زیست پذیری اصفهان به صدا درآمده است، گفت: شرایط زیست پذیری کشور و استان اصفهان به شدت در خطر است. نعمت الله اکبری امروز (یکشنبه- ۱۳ تیرماه) در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی و نخستین جشنواره فن پژوهی شهری با

شرایط زیست پذیری استان اصفهان به شدت در خطر است

ایسنا/اصفهان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه زنگ خطر زیست پذیری اصفهان به صدا درآمده است، گفت: شرایط زیست پذیری کشور و استان اصفهان به شدت در خطر است.

نعمت الله اکبری امروز (یکشنبه- ۱۳ تیرماه) در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی و نخستین جشنواره فن پژوهی شهری با شعار «اصفهان، شهری زیست پذیر» در کتابخانه مرکزی اصفهان به تعریف یک جامعه شناس از شهر اشاره و اظهار کرد: بر اساس این تعریف، شهر محصول زمان است و در شهر می توان زمان را حس کرد و دید.

وی افزود: بر این اساس می توان تغییر زمان را در تغییر اتفاقات، ساختارها و پدیده ها ملاحظه کرد و این مفهوم که شهر محصول زمان است، به خوبی قابل مشاهده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان به شعار این جشنواره ملی اشاره و خاطرنشان کرد: انتخاب شعار زیست پذیر کردن شهر، نشان از درایت مجریان این جشنواره است، اما این روزها با نگرانی های بسیار زیادی در این خصوص روبرو هستیم.

اکبری افزود: اکنون به عنوان یک کارشناس و کسی که آمایش استان اصفهان را انجام داده، نگرانی های خودم را در حوزه زیست پذیر بودن شهر در سطح ملی و استان اعلام می کنم.

وی با تاکید براینکه شرایط زیست پذیری کشور و استان اصفهان به شدت در خطر است، تصریح کرد: در این بحث تعارف را باید کنار گذاشت. دو سال پیش سخنرانی در کاشان داشتم و در آنجا گفتم «ما مدیران متهمیم». امروز هم می گویم اگر زاینده رود خشک است، اگر فرونشست زمین در اصفهان نگرانی ایجاد کرده و اگر زمین، هوا و آب را ناپاک کرده ایم، همه ناشی از تصمیمات نادرست بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با اشاره به وضعیت نامناسب فرونشست در استان اصفهان، گفت: یک زلزله ۳ ریشتری ممکن است، موجب بروز خسارات زلزله ۷ ریشتری شود و نداشتن روزهای پاک در استان اصفهان بسیار نگران کننده است.

اکبری به آمار روزهای پاک در اصفهان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷، ۳۳ روز هوای پاک داشتیم و در سال گذشته تنها پنج روز هوای پاک را تجربه کردیم که بسیار نگران کننده است.

وی با اشاره به بررسی چاه های محدوده استان اظهار کرد: تعداد چاه ها در چهار دهه گذشته هزار درصد رشد داشته است و هر سال هشت دهم متر کاهش آبخوان داشته ایم.

اکبری گفت: ۷۲ درصد جمعیت استان اصفهان در پنج درصد مساحت آن زندگی می کنند و ۵۵ درصد صنایع بزرگ استان در این پنج درصد مساحت قرار گرفته اند که گویای یک فضای نامناسب است.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان، این آمار نگران کننده گویای این است که زیست پذیری را به شدت به خطر انداخته ایم و البته واقعیت هایی است که با آن روبرو هستیم.

اکبری با اشاره به ارزیابی های انجام شده اشاره کرد و افزود: ارزیابی های توان به ما می گوید تقریبا هیچ نقطه ای در استان اصفهان نداریم که دچار تنش آبی نباشد  و تنها در بخش هایی از مناطق شرق که کسی در آنجا زندگی نمی کند، دچار تنش آبی نیستیم که این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی گفت: اگر امروز حتی به گونه ای عمل کنیم که ساکن شدن یک نفر بیشتر به جمعیت شهر اصفهان را متوقف کنیم، باز هم دیر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان ادامه داد: در کشور ۴۰۰ میلیارد متر مکعب آب وجود داد که شامل نزولات جوی، رواناب ها و آبخوان ها است که حداکثر ۱۲۰ میلیارد متر مکعب آن قابل استحصال است.

وی با طرح این پرسش که آیا استان اصفهان و به ویژه شهر اصفهان اجازه بارگذاری بیشتر از این را دارد؟ خاطرنشان کرد: در شش سال گذشته سعی کردیم جلوی خسارت بیشتر را بگیریم و چیزی را بهبود نداده ایم.

اکبری از مدیران شهر خواست تا شهر را برای مردم زیست پذیر کنند و گفت: تمام تلاش مدیران باید به این سمت باشد که اوضاع از این که هست بدتر نشود.

وی گفت: به عنوان یک کارشناس معتقدم که زنگ خطر جدی زیست پذیری در استان اصفهان به صدا درآمده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح