کد خبر : 189300
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 ژانویه 2022 - 17:47
-

شرکت‌های دانش بنیان از آزارهای بوروکراتیک رنج می‌برند

شرکت‌های دانش بنیان از آزارهای بوروکراتیک رنج می‌برند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌ جنوبی گفت: یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، مجوزهایی است که یک فناور باید بگیرد؛ اگرچه اعتقاد داریم تمام استانداردها و ضوابط واقعی باید اجرا شود اما به شدت از آزارهای بوروکراتیک، کاغذبازی و مشکلاتی که برای شرکت‌ها ایجاد می‌شود در مضیقه هستیم که نیازمند حمایت هستیم. محمدعلی

شرکت‌های دانش بنیان از آزارهای بوروکراتیک رنج می‌برند

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌ جنوبی گفت: یکی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان، مجوزهایی است که یک فناور باید بگیرد؛ اگرچه اعتقاد داریم تمام استانداردها و ضوابط واقعی باید اجرا شود اما به شدت از آزارهای بوروکراتیک، کاغذبازی و مشکلاتی که برای شرکت‌ها ایجاد می‌شود در مضیقه هستیم که نیازمند حمایت هستیم.

محمدعلی ناصری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما مکانی را در اختیار شرکت‌ها می‌گذاریم تا فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری پشتوانه خوبی برای تمام فناوران و نوآوران است، افزود: این نهاد سیاست‌های خوب و مطلوبی دارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌ جنوبی بیان کرد: هر گروهی که مجوز فناوری را کسب کرده باشد، زیرمجموعه ماست و هرکسی که طرح و ایده‌ای داشته باشد و بتواند مجوز را کسب کند را حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی داریم که هنوز مجوز فناوری نگرفتند اما در پارک علم و فناوری پذیرش می‌شوند، افزود: صندوق پژوهش و فناوری یک بانک است و همه نوع خدمات بانکی ارائه می‌دهد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه این صندوق با هدف حمایت از اکوسیستم‌های کارآفرینی گشایش یافت، تصریح کرد: این صندوق که با مشارکت پارک علم و فناوری استان و دانشگاه‌های بیرجند، صنعتی و علوم پزشکی و سرمایه 51 درصدی بخش خصوصی ایجاد شده، در محل پارک علم و فناوری خراسان جنوبی مستقر است.

ناصری با بیان اینکه با افتتاح این صندوق که مجوز بانک مرکزی را نیز دارد، پرداخت تسهیلات به افراد با ایده‌های نو و فناورانه انجام شد، افزود: نحوه توزیع بودجه‌ها متنوع است؛ یکی از وظایف پارک علم‌وفناوری، به تحول واداشتن دانشجویان و دانشگاه‌ها است تا بتوانیم ایده‌ها را شناسایی و ارزیابی کنیم و به این وسیله فناوران را در پارک  علم ‌و فناوری پرورش دهیم و حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه صندوق پژوهش بسیار خوب کار می‌کند، تصریح کرد: از همه افرادی که فکر و ایده و طرحی دارند تقاضا می‌کنیم به سایت صندوق مراجعه کنند و به خصوص از شرکت‌های بزرگ استان و دانش بنیان تقاضا داریم سهام صندوق را بخرند تا سهم مهمی در آینده استان ایفا کنند.

وی با اشاره به نوع دیگر حمایت، اظهار کرد: از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمک‌ها و اعتباراتی در خصوص بهسازی فضای استقرار شرکت‌ها و آموزش، مشاوره و تجاری سازی محصول در اختیار پارک قرار می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه یکی از وظایف ما ارتباط بین دستگاه‌ها و شرکت‌هاست، تصریح کرد: اینکه مدیران چقدر به توان و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کنند مهم بوده و اکنون در سطح مطلوب نیست.

ناصری با بیان اینکه مدیرانی هستند که همواره با ما هستند و در مقابل، مدیرانی نیز هستند که با این مفاهیم بیگانه بوده و زیربار کوچک‌ترین ریسکی نمی‌روند، اظهار کرد: با کمیسیون دانش بنیان در مجلس تصویب شده که تقریبا تمام دستگاه‌ها را اجبار می کند که باید از خدمات دانش بنیان استفاده کنند.

وی افزود: نکته مهم این است که هیچ کس نمی‌تواند یک شبه دانش بنیان شود و این امر حاصل سال‌ها تلاش است، افزود: آنچه که باعث می‌شود ما شرکت‌های دانش بنیانی داشته باشیم، حمایت از ایده‌های حتی کوچک و فکرهای ناب است؛ درست مانند درخت که باید ابتدا رشد و نمو پیدا کند، بزرگ شود و بعد میوه چینی داشته باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌ جنوبی بیان کرد: بخش پرورش و حمایت حتما اعطای تسهیلات نیست؛ تسهیلات آخرین راهکار است، اما باید بستری فراهم شود که ما بتوانیم از این شرکت‌های نوپا حمایت کنیم و کسی می‌تواند مشکل را حل کند که مشکل را درک کند.

ناصری با بیان اینکه در پارک علم و فناوری، از جوانانی که خود مشکل را می‌بینند و برای حل مشکل طرحی دارند حمایت می‌کنیم، افزود: گاهی اعتبار و بودجه‌ای نداریم که زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های موجود اداری استان می‌تواند در اختیار پارک قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تامین زیرساخت‌ها که بخشی از آن باید مستقیم با کمک استانداری و بخشی با همکاری سایر ادارات انجام شود، لازم است صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح