کد خبر : 194214
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 فوریه 2022 - 17:10
-

صنایع تبدیلی مشمول حمایت بخش کشاورزی نمی‌شوند

صنایع تبدیلی مشمول حمایت بخش کشاورزی نمی‌شوند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه صنایع تبدیلی مشمول حمایت بخش کشاورزی نمی‌شوند، گفت: این مسئله باعث آسیب به بخش کشاورزی می‌شود، باید این مسئله مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد. محمدکاظم منزوی  ۱۷ بهمن‌ماه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت چهارمحال و بختیاری

صنایع تبدیلی مشمول حمایت بخش کشاورزی نمی‌شوند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه صنایع تبدیلی مشمول حمایت بخش کشاورزی نمی‌شوند، گفت: این مسئله باعث آسیب به بخش کشاورزی می‌شود، باید این مسئله مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

محمدکاظم منزوی  ۱۷ بهمن‌ماه در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای توسعه مکانیزاسیون در بخش شیلات نیازمند اعتبار هستیم، اظهار کرد: باید مزارعی که نیازمند مکانیزه شدن هستند، مورد بررسی قرار گرفته و سپس یک برآورد قیمت بر اساس نرخ روز برای اعتبار مورد نیاز صورت بگیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در بحث جذب سرمایه‌گذار در بخش کشاورزی پیگیری‌های بسیاری انجام شده است، اگر بانک‌ها بخواهند از منابع داخلی خود به فعالان حوزه کشاورزی تسهیلات پرداخت کنند، بازپرداخت آن سه ساله است که این مسئله برای باغداری مناسب نیست، بنابراین این تسهیلات را به سمت صنایع تبدیلی هدایت کردیم و سایر متقاضیان نیز به بانک کشاورزی ارجاع داده شد.

وی با تاکید بر اینکه صنایع تبدیلی مشمول حمایت بخش کشاورزی نمی‌شوند، گفت: این مسئله باعث آسیب به بخش کشاورزی می‌شود، باید این مسئله مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

نیازمند تزریق ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی هستیم

در ادامه عطاء‌الله ابراهیمی- رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بانک‌ها رسالت خود را برای تزریق منابع مالی به بخش کشاورزی انجام دهند، اظهار کرد: نیازمند تزریق ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی هستیم، تزریق نشدن اعتبار به این بخش آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: در قانون رفع موانع تولید آمده است که بانک‌ها باید اسناد مشاعی بخش کشاورزی را به‌عنوان ضمانت تسهیلات بانکی بپذیرند، اما متاسفانه برخی بانک‌ها در این مسئله با فعالان بخش کشاورزی همکاری نمی‌کنند.

ابراهیمی در خصوص حل مشکل کم‌آبی در بخش کشاورزی، گفت: اولویت تامین آب در بخش کشاورزی استفاده از آب‌های سطحی است.

ابراهیمی با اشاره به وضعیت مکانیزاسیون در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: ۹۰۰۰ تراکتور در سطح استان وجود دارد که در راستای نوسازی این ناوگان سال گذشته ۴۵۰ دستگاه تراکتور به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شد اما این ضریب باید افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان وجود دارد که از این سطح ۱۳۷ هزار هکتار زراعی زیرکشت و بقیه آیش است، خاطرنشان کرد: ۴۴ هزار هکتار از زمین‌های استان برای توسعه باغ‌ها اختصاص پیدا کرده و زمینه توسعه ۴۰ هزار هکتار باغات جدید نیز وجود دارد.

وی توسعه کارخانجات خوراک دام را اقدامی مؤثر در تولید، اشتغال و اقتصاد بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد خوراک دام کشور در این استان تولید می‌شود.

ابراهیمی  با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی رویداد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، گفت: برگزاری این نمایشگاه برای تامین نیاز و خواسته‌های بخش کشاورزی و توسعه این حوزه تاثیر مستقیم دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در این نمایشگاه ۷۲ شرکت بزرگ بخش کشاورزی تا نوردهم ماه‌جاری محصولات، تجربه‌ها و تولیدات خود را برای کشاورزان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح