کد خبر : 175014
تاریخ انتشار : جمعه 24 دسامبر 2021 - 10:23
-

صنعت استان مرکزی به اراک و صنعت اراک به چند واحد تولیدی بزرگ منحصر نمی شود

صنعت استان مرکزی به اراک و صنعت اراک به چند واحد تولیدی بزرگ منحصر نمی شود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: صنعت استان مرکزی به اراک خلاصه نمی‌شود و صنعت اراک را هم نمی‌توان چند واحد تولیدی بزرگ قدیمی منحصر دانست. فرزاد مخلص الائمه روز یکشنبه ۲۸ آذر در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی اظهار کرد: مراودات اقتصادی، تجاری و تولیدی بخش خصوصی در استان مرکزی مطلوب و

صنعت استان مرکزی به اراک و صنعت اراک به چند واحد تولیدی بزرگ منحصر نمی شود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: صنعت استان مرکزی به اراک خلاصه نمی‌شود و صنعت اراک را هم نمی‌توان چند واحد تولیدی بزرگ قدیمی منحصر دانست.

فرزاد مخلص الائمه روز یکشنبه ۲۸ آذر در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی اظهار کرد: مراودات اقتصادی، تجاری و تولیدی بخش خصوصی در استان مرکزی مطلوب و قابل دفاع است و استانداری این استان نیز تمام ظرفیت خود را در جهت بالندگی و پویایی این حوزه بکار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دو نوع بخش خصوصی وجود دارد، افزود: بخش خصوصی واقعی حضور پر رنگی در مسائل اقتصادی و توسعه همه‌جانبه این استان دارد، اما بخش خصوصی دولتی که بخشی از سهام صنایع دولتی را در اختیار دارد، نسبت به گذشته ناکارآمدتر فعالیت می‌کند.

استاندار مرکزی ادامه داد: صنعت استان مرکزی به اراک خلاصه نمی‌شود و صنعت اراک را هم نمی‌توان چند واحد تولیدی بزرگ قدیمی منحصر دانست. باید برای حمایت از تمامی واحدهای تولیدی استان برنامه‌ریزی و به منظور رفع مشکلات آنها بیش از پیش تلاش کرد. اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان دلسوزانه و با جدیت  برای رفع مشکلات صنایع تلاش می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بورس به معنای کیف پول و با هدف ساماندهی سرمایه‌های سرگردان از قرن ۱۵ در کشور بلژیک راه‌اندازی و فعالیت این مجموعه در کشور ما نیز از سال ۱۳۴۶ آغاز شد.

ناصر بیکی افزود: سازمان بورس به عنوان پلی بین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر نقش آفرینی می‌کند و برقراری تعامل با دولت برای توسعه بازار از مهمترین وظایف این سازمان است و می بایست که اهمیت بازار سرمایه و نقش آنرا در توسعه کشور برای دولت مشخص کند.

وی ادامه داد: از انتظارات بخش خصوصی از سازمان بورس، ارائه برنامه‌های آموزشی است چرا که بدون آموزش و شناخت بازار بدون شک سرمایه‌گذاری‌ها هدر می‌رود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: اعتقاد بخش خصوصی بر این است که کارهای هیجانی در سازمان بورس، خسارات جبران‌ناپذیری به اقتصاد وارد می‌کند و اینکه ۴۰۰ هزار کد بورسی در کشورمان ظرف مدت کوتاهی به ۵۰ میلیون می‌رسد مصداق کار هیجانی است که به هیچ عنوان به صلاح اقتصاد کشور نیست.

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شرکت بورس کالا باید زمینه گسترش معاملات را فراهم کرده و تولید کنندگان را به عرضه محصول بیشتر تشویق کند و اگر قرار باشد بورس محل تعیین قیمت کالا باشد، باید هم دامنه کار را باز کند و هم طرفین به یکدیگر اعتماد کنند.

علی جودکی بیان کرد: با توجه به اینکه حدود ۸۵ درصد بنگاه های تولیدی را بنگاه های کوچک تشیل می دهند طبق مقررات وضع شده، هیچ بنگاهی نمی تواند کمتر از مقدار مشخصی مواد اولیه از بورس کالا خریداری کند که این امر مشکل بزرگی برای واحدهای کوچک تولیدی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین به دلیل آنکه در ایران شبکه های توزیع بزرگ محدود هستند و بیشتر معاملات در سطح توزیع کنندگان خرده پا انجام می شود، شناسایی و اعتبارسنجی تمام عرضه کنندگان و خریداران برای بورس کار مشکلی است در حالی که باید به آنها امتیازاتی داده شود و استانداردهایی مشخص شود که همه آن را رعایت کنند و اگر تخلفی صورت گیرد با خاطی برخورد شود. مشکلات و موانعی برای حضور متقاضیان و تولیدکنندگان در بورس وجود دارد که رفع این موانع به توسعه اقتصادی و بهبود چرخه تولید کمک می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح