کد خبر : 6116
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آگوست 2021 - 21:32
-

ضرورت تربیت نیروی انسانی و جذب نوجوانان به عرصه خبر

ضرورت تربیت نیروی انسانی و جذب نوجوانان به عرصه خبر

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: سرمایه گذاری پایه‌ای در پرورش کادر رسانه‌ای و جذب نوجوانان با استعداد به عرصه خبر مبنای آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا یک ضرورت است. حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با مسئولان تشکل‌های خبری و رسانه‌ای استان، با بیان این‌که امروزه خبرنگاری

ضرورت تربیت نیروی انسانی و جذب نوجوانان به عرصه خبر

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: سرمایه گذاری پایه‌ای در پرورش کادر رسانه‌ای و جذب نوجوانان با استعداد به عرصه خبر مبنای آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا یک ضرورت است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با مسئولان تشکل‌های خبری و رسانه‌ای استان، با بیان این‌که امروزه خبرنگاری و روزنامه نگاری دچار آسیب‌های پایه‌ای شده است، گفت: این حرفه متناسب با حقیقت خود توسعه نیافته است. از این سرمایه گذاری پایه‌ای در پرورش کادر رسانه‌ای و جذب نوجوانان با استعداد به عرصه خبر و تربیت آن‌ها بر مبنای آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا یک ضرورت است.
وی توجه جدی به آموزش زبان خارجی در بین خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای را متذکر شد و پرورش عناصر پرسشگر و مطالبه گر در بین اهالی رسانه را یکی دیگر از ضروریات این حوزه دانست و گفت: وظیفه مهم رسانه در تراز انقلاب مطالبه گری از جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و پاسخگو کردن مسئولان به نفع مطالبات مردم و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
وی با بیان این‌که بالاترین شان برای یک مسئول در نظام اسلامی باید خدمتگزاری و نوکری مردم و عمل براساس عدل و قانون باشد، تاکید کرد: هر جا این عنصر نقض شد، رسانه انقلابی باید فریاد بزند، فریاد منطقی، منصفانه و عالمانه، محققانه و با صراحت از طرف مردم باید مطالبه گری کند و در واقع رسانه انقلابی باید صدای مردم باشد.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که نیازمند پرورش عناصری پرسشگر و مطالبه گر در سپهر رسانه‌ای هستیم، گفت: خبرنگار انقلابی باید از شرایط کشور، وضعیت منطقه و وضعیت جهان تحلیل کلان و حقیقی داشته باشد.
وی، کم توجهی مدیران و مسئولان به این حوزه را بخشی از عدم توسعه نیافتگی خبرنگاری و روزنامه نگاری در کشور ما دانست و گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته در روزنامه نگاری سال‌هاست که این هنر و این حرفه را به صورت پایه‌ای آموزش می‌دهند، هنرستان و مدارس حرفه‌ای روزنامه نگاری در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی گویای اهمیت این حرفه است.
وی با تبیین آسیب‌های حوزه رسانه و خبرنگاری، افزود: تسلط بر جریان خبری بین المللی، توان جریان سازی رسانه‌ای و مرجعیت داشتن بنگاه‌های اطلاع رسانی در کشورهای پیشرفته ناشی از درک دیرین اهمیت موضوع و سرمایه گذاری طولانی مدت در تربیت نیروی انسانی و بهره گیری از تکنولوژی در عرصه رسانه است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که رسانه مهمترین ابزار نظام سلطه در ایجاد باور و رفتار مطلوب خود در بین ملت‌ها است، گفت: عادی سازی و حق نمایی از رفتارهای سلطه جویانه است، در این شرایط رسانه تراز انقلاب باید ابراز مؤثر جبهه حق در برانداختن نقاب تزویر از چهره جریان سلطه باشد.
وی گفت: خبرنگار و روزنامه نگار تراز انقلاب رسالت و مسئولیت خود را به درستی انجام دهد، عملا سرباز خط مقدم انقلاب است.
وی با تاکید بر این‌که بخش مهمی از نبردهای امروزی جنگ روایات و تفسیر دادن از تحولات است، گفت: در این صحنه پر هیاهو کار رسانه و خبرنگار کمتر از رزمنده مدافع امنیت نیست.
حجت الاسلام آل هاشم خبر و خبرنگاری را حرفه و هنری دانست که به دلیل اثرگذاری بر دل‌‍ها و ذهن‌ها از مهمترین، مؤثرترین و تخصصی ترین مشاغل محسوب می‌شود که ارتباط نزدیک با روانشناسی، جامعه شناسی، هنر، هوش و استعداد و علم ارتباطات دارد.
وی با بیان این‌که خبرنگار به واسطه حرفه و تخصص خود می‌تواند جریان ساز باشد، ادامه داد: تبین گری، روشنگری، عدالت طلبی، ظلم سیزی و فرصت سازی از ویژگی‌های یک خبرنگار است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تولید اندیشه مدون اسلامی در حوزه خبر و خبرنگاری، گفت: تشکل‌های رسانه‌ای استان با هماهنگی حوزه علمیه موضوع فقه خبر را دنبال بکنند تا در این حوزه اقدامات موثر عملی انجام گیرد و دوره‌های فقه خبرنگاری برگزار شود.
امام جمعه تبریز با اشاره به نقش آفرینی خبرنگاران در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نقش اهالی رسانه در آن بسیار برجسته و بی بدیل بود که کمتر به آن پرداخت شده است، خبرنگاران در کنار رزمندگان خط مقدم جنگ رشادت‌ها و جانفشانی‌ها را ثبت و ضبط می‌کرد.
وی افزود: اگر محدویت‌های نیروهای مسلح نبود، خبرنگاران می‌توانستند از سال‌های پر افتخار دفاع مقدس آرشیو بسیار بزرگ و پر محتوایی را ثبت کنند.
به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان، در این دیدار آقایان صفری مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، نظامی خواه مسئولان بسیج رسانه استان و زینالی، شفیعی و باغشمال از مسئولان تشکل‌های خبری و رسانه‌ای استان به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون توسعه فضای رسانه‌ای استان پرداختتند.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح