کد خبر : 4088
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آگوست 2021 - 14:27
-

ضرورت تهیه واکسن مرغوب و تزریق گسترده و سریع در سطح کشور

ضرورت تهیه واکسن مرغوب و تزریق گسترده و سریع در سطح کشور

  عضو سازمان نظام پزشکی اردبیل به ضرورت تهیه واکسن مرغوب و تزریق گسترده و سریع در سطح کشور تاکید کرد. سیدحامد سیدحاتمی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: برای به بار نیامدن فجایع انسانی در دو سطح باید اقداماتی صورت گیرد؛ اولی سطح حاکمیتی و مسئولان هستند و دومی سطح خود مردم است. در سطح

ضرورت تهیه واکسن مرغوب و تزریق گسترده و سریع در سطح کشور

  عضو سازمان نظام پزشکی اردبیل به ضرورت تهیه واکسن مرغوب و تزریق گسترده و سریع در سطح کشور تاکید کرد.

سیدحامد سیدحاتمی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: برای به بار نیامدن فجایع انسانی در دو سطح باید اقداماتی صورت گیرد؛ اولی سطح حاکمیتی و مسئولان هستند و دومی سطح خود مردم است. در سطح حاکمیتی یکی از اقدامات موثر اقدامات مدیریت بحران از قبیل نحوه برخورد با تجمعات و فعالیت‌های اجتماعی است که متاسفانه در حال حاضر هیچگونه مدیریتی نداریم و این موضوع باید کاملا مدیریت شده و تجمعات زاید و غیرضروری انجام نشود. همچنین تهیه واکسن مرغوب و تزریق گسترده و سریع در سطح کشور انتظار به حقی است که تا حال به آن حد دلخواه انجام نشده است.
وی افزود: البته در سطح حاکمیتی باید تمهیدات لازم در خصوص کسب و کارها نیز اندیشیده شود و فرآیندهای جایگزین نظیر توسعه کسب و کارها در قالب بستر اینترنتی که هم می‌تواند به تداوم کار کسب و کارها کمک کند  و هم می‌تواند باعث کاهش ترددهای غیرضروری و مراجعات حضوری شود، مدنظر قرار گیرد.
دبیر انجمن پزشکان عمومی اردبیل ادامه داد: در سطح مردم نیز خود مردم حداقل وقتی شرایط را مشاهده می‌کنند، باید رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند و از تجمعات و میهمانی‌های غیرضروری جدا پرهیز کنند.
سیدحاتمی تاکید کرد: موج پنجم در اثر گونه‌های جدید در کل دنیا وجود دارد؛ چه کشورهایی که اقدامات مناسبی انجام دادند و چه کشورهایی که اقدامات مناسبی انجام ندادند. کشورهایی که مدیریت ضعیف‌تری داشتند این موج را با آمار ابتلای بسیار بالاتری تجربه می‌کنند.
وی در پاسخ به این سئوال که علت اینکه محدودیت‌ها و سخت‌گیری با کندی با انجام می‌گیرد، گفت:  متاسفانه وحدت تصمیم‌گیری و تمرکز مدیریت در این خصوص وجود ندارد و نهادهای مختلف درگیر در این زمینه سلایق مختلفی دارند که باعث می‌شود تصمیمات با سرعت و انعطاف لازم گرفته نشود و در صورت اخذ برخی تصمیمات، اجرای آنها با مشکل و کندی مواجه شود.
سیدحاتمی ادامه داد: واکسیناسیون نیز از این قضیه مستثنی نیست و کمبود واکسن و خلف وعده برخی کشورها نظیر روسیه در تحویل واکسن اسپوتنیک و نیز خلف وعده‌هایی که در خصوص تولید واکسن داخلی بود باعث شده تا کمبود واکسن داشته باشیم و شاهد بروز برخی مشکلات باشیم.
دبیر انجمن پزشکان عمومی اردبیل با بیان اینکه در شرایط بی‌آبی و بی‌برقی مشکلات بهداشتی طبیعتا بیشتر خواهد شد، افزود: مراکز درمانی خصوصی و دولتی نیز با مشکل مواجه می‌شوند و این موضوع در کنار مشکلات دیگر می‌تواند مشکلات را تشدید کند.
عضو سازمان نظام پزشکی اردبیل گفت: در کشورهایی که واکسیناسیون گسترده انجام داده‌اند، واکسیناسیون پوشش کامل نداشته؛ چراکه برخی از مردم به دلایلی از قبیل خرافات و مسائل غیرعلمی تمایلی به واکسیناسیون نداشتند. در آن کشورها نیز مقداری افزایش ابتلا در آمارها داریم ولی در همان آمارها مشاهده می‌کنیم افرادی که واکسینه شده‌اند در مقابل کرونای دلتا هم تا حدود قابل قبولی مصونیت دارند، برای مثال آماری که مرکز CDC در آمریکا منتشر کرده نشان می‌دهد که افرادی که واکسینه کامل شده‌اند، در موج اخیر بالای ۹۹ درصد در مقابل انواع کشنده ابتلا مصونیت دارند.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح