کد خبر : 181227
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 دسامبر 2021 - 18:08
-

ضرورت حمایت سازمان‌ها و نهادها از تولیدکنندگان بخش کشاورزی

ضرورت حمایت سازمان‌ها و نهادها از تولیدکنندگان بخش کشاورزی

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت سازمان‌ها و نهادها از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دامی تاکید کرد. احمد محرم زاده در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر گفت: تمام سازمان‌ها و ادارات باید خود را در کنار تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی بدانند و در راستای

ضرورت حمایت سازمان‌ها و نهادها از تولیدکنندگان بخش کشاورزی

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت سازمان‌ها و نهادها از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دامی تاکید کرد.

احمد محرم زاده در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر گفت: تمام سازمان‌ها و ادارات باید خود را در کنار تولیدکنندگان و فعالان بخش کشاورزی بدانند و در راستای حل مشکلات و معضلات این عزیزان با حضور میدانی و به‌دور از هرگونه کاغذ بازی اداری، تلاش کنند.

وی با تاکید بر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد کارخانجات تولیدی و جنبی در کنار تولیدات کشاورزی و دامی، افزود: مسئولان باید با برنامه ریزی‌های مناسب، زمینه را برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنند و مسئولان خود به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی باشند و با حمایت از آن‌ها در رشد و توسعه اقتصاد، ارتقای تولید و ایجاد اشتغال در شهرستان اهر تلاش کنند.

وی، نیاز امروز جامعه را در عرصه پیشرفت تولید، اقتصادی مقاومتی و اشتغال پایدار مشارکت بخش خصوصی در کنار دولت برشمرد و گفت: امروز تنها راه برون رفت از مشکلات تولیدی و ایجاد کارخانجات در شهرها به ویژه شهرستان اهر، جذب سرمایه گذاران و حمایت از آن‌ها بوده و تمام مسئولان موظف هستند در این راستا تمام برنامه ریزی‌ها و امکانات شهرستان را در جذب سرمایه گذاران فراهم کنند.

محرم زاده با اشاره به ظرفیت‌های فراوان شهرستان اهر در زمینه کشاورزی و دامداری، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر در بخش کشاورزی حرکت‌های خوبی در سطح شهرستان انجام شده است، ولی تا رضایت کامل کشاورزان و حل مشکلات آنها فاصله زیادی داریم و باید مسئولان تلاش‌هایشان را دو چندان کنند.

وی گفت: هرچند، اهر در تولیدات کشاورزی و باغی جزو اولین شهرهای استان بوده، اما متاسفانه راندمان تولید محصولات دیمی و آبی با ۱.۴ تن در هر هکتار نسبت به مقدار هفت تن در هکتار کشوری بسیار فاصله داشته و باید در ارتقای این بخش، تصمیمات مهمی گرفته شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در بخش دامی نیز اهر رتبه چهارم استانی را دارد و این در حالی است که از لحاظ تولیدات دامی در رتبه ۱۴ استانی قرار دارد.

نماینده اهر و هریس با انتقاد از بانک کشاورزی در خصوص سنگ اندازی و عدم ارائه تسهیلات به کشاورزان، گفت: تنها مرجع تصمیم گیری در پرداخت و عدم پرداخت تسهیلات بانکی به عهده سازمان جهاد کشاورزی و اداره کشاورزی بوده و بانک‌ها حق دخالت در این خصوص را ندارند.

محرم زاده با اشاره به مشکلات بخش شیلات اهر نیز افزود: این شهرستان از نظر منابع آبی غنی بوده و از مناطق دشتی استان متفاوت است، در نتیجه سازمان‌ها و ادارات مربوطه باید در خصوص رفع موانع آبی و مشکلات این بخش تصمیمات اساسی بگیرند.

وی در پایان بر ایجاد کشتارگاه صنعتی، نحوه توزیع صحیح کود و تهیه سموم کشاورزی و باغی، تهیه و خرید به موقع ۴۸۵ دستگاه تراکتور برای متقاضیان کشاورزی، ایجاد کارخانجات تبدیلی صنایع، ایجاد شهرک گلخانه‌ای و دامی و… در شهرستان اهر تاکید کرد.

فرماندار اهر نیز در ادامه این جلسه ضمن تاکید بر حمایت  و رسیدگی به مشکلات کشاورزان و دامداران برحل مشکلات میدان دواب و ایجاد کشتارگاه و… این شهرستان تاکید کرد.

رسول خدابخش گفت: مسئولان باید در خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نباشند و خود را جزو مردم و کمک به مشکلات آنها بدانند و در راستای حل مشکلات زراعی، باغی و مسائل از این قبیل با ایجاد کارگروه‌های مربوطه به مشکلات این عزیزان رسیدگی کنند.

وی در ادامه بر ایجاد واحد کنسانتره میوه، کنترل کشتارگاه‌ها و مراکز و واحدهای تولیدی تاکید کرد و افزود: در بخش کشاورزی نیز برای رسیدن به ارقام با کیفیت و مقاوم با راندمان بالا بر تغییرات الگوی کشت اقدامات مهمی انجام شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح