کد خبر : 22590
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اکتبر 2021 - 15:13
-

طراحی دستگاه بهبود تعادل در بیماران نورولوژی، حرکتی و ورزشی

طراحی دستگاه بهبود تعادل در بیماران نورولوژی، حرکتی و ورزشی

 مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: ایده محوری ما طراحی دستگاه بهبود تعادل در بیماران نورولوژی، حرکتی و ورزشی با اصلاح الگوی حرکت دو بعدی توسط بازخوردهای دیداری و شنیداری است. از این رو دستگاه ReGait-۱ را برای این بیماران اختراع کردیم. محمد لطفی در گفت‌وگو با ایسنا،

طراحی دستگاه بهبود تعادل در بیماران نورولوژی، حرکتی و ورزشی

 مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: ایده محوری ما طراحی دستگاه بهبود تعادل در بیماران نورولوژی، حرکتی و ورزشی با اصلاح الگوی حرکت دو بعدی توسط بازخوردهای دیداری و شنیداری است. از این رو دستگاه ReGait-۱ را برای این بیماران اختراع کردیم.

محمد لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: راه رفتن یکی از مهمترین و پایه‌ای‌ترین نیازهای زندگی روزمره و یک مکانیسم حفاظتی مهم در بدن انسان است که از عوارض ثانویه ناشی از بی‌تحرکی و عدم فعالیت در هر سنی جلوگیری می‌کند. همچنین حذف راه رفتن از زندگی کودک در حال رشد هم عوارض زیادی به دنبال دارد. بنابراین همواره در فرایند توانبخشی بیمار (کودکان و بزرگسالان) مسئله راه‌اندازی و راه‌رفتن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی افزود: اگرچه بسیاری از افراد مبتلا به بیماری‌های نورولوژیک و حرکتی بسیاری از خدمات توانبخشی را در کلینیک‌های مربوطه دریافت می‌کنند، اما غالبا به دلیل مشکلات بسیار که شامل راه‌اندازی بیماران، طولانی شدن روند درمان و مشکلات مالی است، متاسفانه مرحله راه‌اندازی و کار بر روی راه رفتن بیماران که جزو مراحل بسیار حیاتی و انتهایی توانبخشی بیمار است، مغفول واقع می‌شود. این در حالی است که بیمار وقتی از کلینیک‌های فیزیوتراپی و کاردرمانی ترخیص می‌شود باوجود بهبودی نسبی، اما هنوز در کیفیت و کمیت راه رفتن خود با مشکلات زیادی مواجه است.
مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان تصریح کرد: ایده محوری ما طراحی دستگاه بهبود تعادل در بیماران نورولوژی، حرکتی و ورزشی با اصلاح الگوی حرکت دو بعدی توسط بازخوردهای دیداری و شنیداری است. از این رو دستگاه ReGait-۱ را برای این بیماران اختراع کردیم.
لطفی ادامه داد: این دستگاه شامل امکاناتی همچون تعلیق وزن بخشی از وزن بیمار به صورت دینامیک، حرکت همزمان دستگاه با بیمار، قفل بلادرنگ جلوگیری از سقوط بیمار، هارنسی ایمن و راحت، ارائه گزارش عملکرد بیمار در هر جلسه تمرین، ایجاد شرایط ایمن و مطمئن برای بیمار و درمانگر را برای انجام تمرین‌های متنوع و پیشرفته حرکتی نظیر حفظ تعادل، راه رفتن در مسیر مستقیم، ایستادن و نشستن و عبور از رمپ و پله نوردی را فراهم می‌کند.
وی تاکید کرد: برای اولین بار پسر ۶ ساله‌ای که دچار ضایعه فلج مغزی بود توانست با کمک این دستگاه و بعد از ۲۰ جلسه تمرین به صورت مستقل راه برود. در کار ما هفت رشته مختلف که شامل رشته‌های مهندسی الکترونیک، مکانیک، مهندسی پزشکی، کامپیوتر هوش مصنوعی، توانبخشی، فیزیوتراپی و طراحی لباس است با ما همکاری می‌کنند و مجموع تلاش این‌ها سبب موفقیت در خروجی کار شد.
مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان عضو پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه «سه شرکت آمریکایی نیز توانسته‌اند این دستگاه را بسازند»، عنوان کرد: ما تفاوت‌هایی را در دستگاه ایجاد و طرح‌هایی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اگر به نتیجه برسند دستگاه ما اولین دستگاه در دنیا است که به کمک توان‌یابان آمده است. همچنین توانسته‌ایم برای اولین بار نسخه خانگی آن را بسازیم.
لطفی عنوان کرد: هدف اصلی ما این است که بتوانیم به توان‌یابان کمک کنیم تا بتوانند مستقل باشند. برای تحقق این امر از خیران خواستاریم در این راه با ما همقدم شوند. پارک علم‌وفناوری خراسان از لحاظ معنوی و قرار دادن فضای مناسب و تسهیلات حمایت‌های زیادی از ما کرده‌است. در حال حاضر قصد داریم فضای خود را توسعه دهیم که در این زمینه پارک خراسان همکاری خوبی با ما داشته است.
مدیر عامل شرکت پیام‌آوران هنر و فناوری شرق ادامه داد: مذاکراتی برای صادرات داشته‌ایم و در حال طی مراحل ثبت بین‌المللی برای انجام صادرات هستیم. ما می‌توانیم به همه کشورهای به غیر از آمریکا آن هم به دلیل داشتن چنین دستگاهی صادرات انجام دهیم. در هلند شرکت ثبت شده‌ای راه‌اندازی کردیم و بستر فروش در اروپا را مهیا نمودیم. از این رو مشکلی برای صادرات به اروپا و آسیا نداریم.  شرکت پیام آوران هنر و فناوری شرق از سال ۹۷ طراحی شرکت را آغاز  و از سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز نمود و از ابتدای سال۱۴۰۰ وارد پارک علم‌وفناوری خراسان شد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح