تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 17:59
47 بازدید
کد خبر : 188207

طرح موضوع “انتخاب رشته تخصصی پزشکی” در مدوتاک

طرح موضوع “انتخاب رشته تخصصی پزشکی” در مدوتاک

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از پایان فصل دوم سلسله گفت‌وگوهای مدوتاک (MeduTalk) با موضوع انتخاب رشته تخصصی پزشکی خبر داد. به گزارش ایسنا، دکتر حسین یاری در خصوص این برنامه گفت: یکی از نقاط پرچالش زندگی دانشجوی پزشکی زمانی است که دوره هفت تا هشت ساله پزشکی عمومی خود را به

طرح موضوع "انتخاب رشته تخصصی پزشکی" در مدوتاک

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از پایان فصل دوم سلسله گفت‌وگوهای مدوتاک (MeduTalk) با موضوع انتخاب رشته تخصصی پزشکی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین یاری در خصوص این برنامه گفت: یکی از نقاط پرچالش زندگی دانشجوی پزشکی زمانی است که دوره هفت تا هشت ساله پزشکی عمومی خود را به پایان می رساند. در این زمان معمولا سه گزینه در مقابل این پزشک تازه فارغ التحصیل قرار دارد. مسیر اول که متاسفانه در سال های اخیر بسیار رونق گرفته و تب آن بین دانشجویان همه گیر شده است مهاجرت به عنوان فارغ التحصیل پزشکی عمومی(GP) به خارج از کشور است.

وی تاکید کرد: ما در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در قالب فصل اول سلسله گفتگوهای مدوتاک طی ۱۱ هفته برنامه و هزار و ۴۲۵ دقیقه مصاحبه با ۱۹ صاحب نظر سعی کردیم بیشتر به پیدا و پنهان مهاجرت کادر درمان بپردازیم تا کمک کنیم که دانشجویان بتوانند انتخاب های آگاهانه و عاقلانه تری به دور از هیاهوهای موجود داشته باشند.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ادامه داد: مسیر دوم پیش روی تازه فارغ التحصیلان رشته پزشکی، ادامه تحصیل در مقطع تخصص پزشکی است. برای این کار فارغ التحصیلان پزشکی عمومی باید در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی که اصطلاحا به آن آزمون رزیدنتی گفته می شود شرکت کنند. امسال چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در تیرماه برگزار شد.

به گفته وی، بعد از آزمون بر اساس نتایج و انتخاب رشته ای که انجام گرفته پزشک به مدت سه تا شش سال، تحصیل در یکی از رشته های تخصصی را آغاز می کند. چالش اصلی این مسیر انتخاب صحیح و متناسب رشته تخصصی است. ما در فصل دوم سلسله گفت‌وگوهای مدوتاک تلاش کردیم به دانشجویان پزشکی کمک کنیم تا انتخاب آگاهانه تری داشته باشند. بدین منظور برای تحت پوشش قرار گرفتن کلیه سوالات پزشکان از جمله حجم منابع هر رشته تخصصی، تعداد کشیک ها، لولینگ و سختی کار، آینده رشته و مقاطع فلوشیپی و فوق تخصصی آن، بازار کار و سطح درامدی آن رشته و … تصمیم گرفتیم در هر رشته تخصصی پزشکی با یک عضو هئیت علمی دانشگاه، یک رزیدنت (دستیار تخصصی) مشغول به تحصیل و یک پزشک شاغل در بخش خصوصی گفتگو کنیم.

یاری ادامه داد: در مجموع ۲۱۰۰ دقیقه گفتگو با ۲۶ عضو هیئت علمی، ۲۵ رزیدنت سال آخر و ۲۰ پزشک شاغل در بخش خصوص انجام گرفت و همه ۲۵ رشته تخصصی که آموزش آن در کشور ارائه می شود مورد بررسی قرار گرفت.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ادامه داد: با توجه به تعطیلی آموزش حضوری دانشگاه‌ها این برنامه‌ در فضای مجازی و از طریق صفحه اینستاگرامی سازمان دانشجویان علوم پزشکی تهران به آدرس Javanehjahad  انجام پذیرفت که  استقبال مخاطبین از آن بسیار چشمگیر بود و در برخی رشته ها تا ۲۰۰ نفر مخاطب به صورت زنده مشغول مشاهده گفتگوها بودند. علاوه بر آن میزان به اشتراک گذرای برنامه ها و تماشای آن به صورت آفلاین هم بسیار بسیار بالاتر بود.

یاری در ادامه گفت: این فصل از برنامه مدوتاک حاصل زحمات اعضای دانشجویی کانون آموزش و پژوهش سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی بود که اگر حضور و ممارست آنها نبود این پروژه ماندگار به اتمام نمی رسید. همه این گفتگو ها در حال حاضر در این صفحه اینستاگرامی در دسترس دانشجویان قرار دارد و فارغ التحصیلان آینده رشته پزشکی سراسر کشور که قصد ادامه تحصیل در مقطع تخصص را دارند می توانند به صورت رایگان از این ۲۱۰۰ دقیقه گفتگوی تخصصی استفاده کنند تا انتخاب رشته تخصصی هوشمندانه تری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، وی مسیر سوم پیش روی فارغ التحصیل دکترای حرفه ای پزشکی را شروع طبابت به عنوان پزشک عمومی برشمرد و افزود: ان‌شاءالله در فصل های آینده برنامه مدوتاک به جوانب مختلف طبابت به عنوان پزشکی عمومی خواهیم پرداخت که از طریق صفحه اینستاگرامی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به نشانی Javanehjahad به علاقه مندان اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تبلیغات متنی

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر 5میلیون⭐️

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

 

New punjabi songs

 

سامانه خودنویس

 

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

 

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

 

تشک دو نفره

 

 

دکتر علی پرند

 

 

 

 

 

 

https://nipoto.com/ethereum

 

 

 

 

شرکت کیمیا همرنگ

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید تابلو برق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسرارالشفاء

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح