کد خبر : 5777
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آگوست 2021 - 14:03
-

علاقه‌مندان به موضوعات محاسباتی، می‌توانند مهندسی هوافضا را انتخاب کنند

علاقه‌مندان به موضوعات محاسباتی، می‌توانند مهندسی هوافضا را انتخاب کنند

 عضو هیات علمی گروه مکانیک و هوافضا دانشگاه فردوسی گفت: لازمه انتخاب رشته هوافضا علاقه به ریاضی و فیزیک است و اگر فردی علاقه‌مند به موضوعات محاسباتی است، می‌تواند این رشته را انتخاب کند. دکتر علی اسماعیلی در خصوص معرفی رشته مهندسی هوافضا در برنامه زنده اینستاگرامی انتخاب آگاهانه، اظهار کرد: رشته مهندسی هوافضا یکی

علاقه‌مندان به موضوعات محاسباتی، می‌توانند مهندسی هوافضا را انتخاب کنند

 عضو هیات علمی گروه مکانیک و هوافضا دانشگاه فردوسی گفت: لازمه انتخاب رشته هوافضا علاقه به ریاضی و فیزیک است و اگر فردی علاقه‌مند به موضوعات محاسباتی است، می‌تواند این رشته را انتخاب کند.

دکتر علی اسماعیلی در خصوص معرفی رشته مهندسی هوافضا در برنامه زنده اینستاگرامی انتخاب آگاهانه، اظهار کرد: رشته مهندسی هوافضا یکی از رشته‌هایی است که جذابیت‌های خاصی دارد و دانش‌آموزان علاقه دارند که در این رشته ادامه تحصیل کنند. در مهندسی هوافضا، مسائلی که در هوا و فضا و جو زمین می‌شود، در این رشته مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: این رشته در کارشناسی هیچ گونه گرایشی ندارد و تنها افراد با عنوان مهندسی هوافضا فارغ‌التحصیل می‌شوند اما برای دوره‌های ارشد و دکتری گرایش‌بندی صورت می‌گیرد و دانشجویان برحسب علاقه و تخصصی که لازم دارند، تحصیل می‌کنند. گرایش‌ها در این دوره‌ها آیرودینامیک، پیش‌رانش، سازه، دینامیک پرواز و کنترل و مهندسی فضایی است. هر کدام از این گرایش‌ها قابلیت‌هایی دارند و بخشی از سیستم‌های پرنده را بررسی می‌کنند.
عضو هیات علمی گروه مکانیک و هوافضا دانشگاه فردوسی در مورد آینده تحصیلی در رشته مهندسی هوافضا، عنوان کرد: رشته مهندسی هوافضا در دوره کارشناسی، ارشد و دکتری قابل ادامه دادن است. دانشجویان در ایران و خارج از کشور می‌توانند به تحصیل خود ادامه دهند. در مورد کیفیت آموزش این رشته در دانشگاه فردوسی و دیگر دانشگاه‌ها باید متذکر شوم که در حقیقت شرایط مشابهی وجود دارد.
وی تصریح کرد: در ایران دانشگاه‌های خواجه نصیر، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، فردوسی و دانشگاه ارومیه دوره کارشناسی رشته هوافضا را ارائه می‌کنند. امکانات این رشته مانند دیگر رشته‌ها است و تلاش بر این است که به سمت بهتر شدن پیش برویم و امکانات در این حوزه افزایش پیدا کند که ملزومات خاص خود را دارد. اگر در مورد دانشگاه فردوسی صحبت کنم، این دانشگاه از امکانات خوبی برخوردار است و از دانشگاه‌های برتر کمبودی ندارد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان این رشته باید علاقه زیادی به ریاضی و فیزیک داشته باشند چرا که تمامی مباحث به این دو درس برمی‌گردد و همین طور زبان انگلیسی خوبی هم داشته باشند زیرا بسیاری از منابع و مطالبی که بحث می‌شود ارتباط تنگاتنگی با زبان خارجی دارد. بنابراین دانشجویان در این زمینه‌ها باید پتانسیل بالایی داشته باشند و اگر علاقه‌مند به موضوعات محاسباتی هستند، انتخاب این رشته خوب است.
وی در خصوص ارتباط مهندسی هوافضا با هوانوردی، بیان کرد: در هوانوری یا خلبانی مسائلی که بحث می‌شود در مورد نحوه استفاده از هواپیما است و در هوافضا نحوه طراحی مورد بحث قرار می‌گیرد. بنابراین اگر دانشجویان هوافضا را ادامه دادند، می‌توانند دوره‌های هوانوری یا خلبانی را نیز بگذرانند.
عضو هیات علمی گروه مکانیک و هوافضا دانشگاه فردوسی اضافه کرد: همچنین در خصوص ارتباط مهندسی هوافضا با مهندسی مکانیک باید مطرح کنم که رشته مهندسی مکانیک، یک رشته مادر است و با دریای وسیعی از موضوعات مواجه هستیم. در هوافضا علمی را به دست می‌آوریم که در مکانیک هم وجود دارد و هیچ تفاوتی با هم ندارند. اما تنها در مکانیک به نیروگاه، انرژی‌های نو و ماشین و در هوافضا به هواپیما پرداخته می‌شود.
وی در خصوص فرصت شغلی رشته هوافضا، اضافه کرد: محدودیتی برای شغل وجود ندارد و تنها بستگی به نگاه فرد دارد که چگونه به این زمینه می‌نگرد. رشته مهندسی هوافضا فرصت شغلی در نظام‌های دفاعی و نظامی کشور دارد که علاقه‌مندان می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند. اما خارج از آن موضوع، بحث‌های استارت‌آپی، شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح می‌شود که افراد می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.
اسماعیلی اظهار کرد: معمولا دانشجویان در این حوزه به سمت تولید شغل و فناوری حرکت می‌کنند و زمینه‌ای است که محدودیت ندارد. افراد در رشته هوافضا همه اصول طراحی را یاد می‌گیرند و موضوع هواپیما را مورد بررسی قرار می‌دهند که این اقدام را می‌توان در قسمت‌های دیگر مانند طراحی خودرو، کشتی و… استفاده کرد. همچنین می‌توان به عنوان شرکت دانش‌بنیان و استارت‌آپ این فعالیت‌ها را انجام داد. فرصت شغلی این رشته برای جنسیت خاصی نیست و تنها به ظرفیت عملکرد هر فرد برمی‌گردد که چگونه عملکردی دارد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح