کد خبر : 2169
تاریخ انتشار : جمعه 6 آگوست 2021 - 14:35
-

علت خالی بودن صندلی دانشگاه‌های مهارت آموز چیست؟

علت خالی بودن صندلی دانشگاه‌های مهارت آموز چیست؟

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گرایش دانش آموختگان هنرستان‌ها را به دانشگاه‌های نظری، علت خالی بودن صندلی دانشگاه‌های مهارت آموزی همچون دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای دانست و گفت: دانشگاه های نظری با داشتن مزایایی همچون رایگان بودن، داشتن حمایت‌های زیاد همچون پرداخت شهریه، استفاده از خوابگاه و … باعث ایجاد گرایش

علت خالی بودن صندلی دانشگاه‌های مهارت آموز چیست؟

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گرایش دانش آموختگان هنرستان‌ها را به دانشگاه‌های نظری، علت خالی بودن صندلی دانشگاه‌های مهارت آموزی همچون دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای دانست و گفت: دانشگاه های نظری با داشتن مزایایی همچون رایگان بودن، داشتن حمایت‌های زیاد همچون پرداخت شهریه، استفاده از خوابگاه و … باعث ایجاد گرایش متقاضیان به تحصیل در رشته های نظری شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این دانشگاه به عنوان بازوی غیردولتی آموزش های مهارتی در حال حاضر برای پذیرش مهرماه سال ۱۴۰۰ ظرفیت ۳۵۰ هزار نفر را ایجاد نموده است و مانند بخش خصوصی بدون کوچکترین بار مالی برای دولت در حل انجام کار خودش است.
وی تاکید کرد: ظرفیت های آموزش های مهارتی باید بهینه شوند بطوریکه مردم بتوانند با مشکل مالی کمتری در این دوره ها شرکت کنند. زیرا سال گذشته نیز با وجود ۳۵۰ هزار نفر ظرفیت پذیرش، کمتر از ۱۵۰ هزار نفر ثبت نام کردند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی افزود: نیاز است که مردم با آموزش های مهارتی آشنا شوند. بنابراین حمایت دولتی از آموزشهای مهارتی هم در زمان تحصیل و هم برای ایجاد شغل بعد از فارغ التحصیلی باید صورت پذیرد.
وی تاکید کرد: دانش آموختگان دوره های مهارتی با حدود ۱۰ درصد از هزینه هایی که دولت برای ایجاد یک شغل لازم دارد، می توانند شغل ایجاد کنند.
به گزارش دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمدحسین امید که در برنامه گفتگوی زنده برنامه به وقت ایران در شبکه آموزش صدا و سیما سخن می‌گفت، تاکید کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی حدود ۷۰۰ دوره در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته داریم که بر مبنای مشاغل طراحی شده اند. دوره هایی که در این دانشگاه وجود دارند شغل محور هستند. چنانچه در ۲ سال اخیر مراکز آموزش علمی کاربردی ماموریت گرا شده‌اند و این ماموریت ها بر اساس خوشه های شغلی تعریف شده‌اند؛ بدین معنا که حوزه های شغلی مشخص شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان تاکید کرد: اگر صلاحیت حرفه ای در کشور مستقر شود گرایش به سمت آموزش های مهارتی به راحتی انجام خواهد شد. در این دانشگاه نیز با بهره گیری از بخش خصوصی آمادگی کامل برای پیاده سازی صلاحیت حرفه ای در بخش آموزش های عالی و با موضوع ارزیابی صلاحیت حرفه ای را داریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح