کد خبر : 161200
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دسامبر 2021 - 10:36
-

عناوین روزهای دهه تکریم و تعظیم مساجد اعلام شد

عناوین روزهای دهه تکریم و تعظیم مساجد اعلام شد

دهه تکریم و تعظیم مساجد از ششم اردیبهشت‌ماه، مصادف با ۲۰ شعبان‌المعظم با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز رسیدگی به امور مساجد حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله ذاکر- معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد: دهه تکریم و تعظیم مساجد از ششم اردیبهشت ماه

عناوین روزهای دهه تکریم و تعظیم مساجد اعلام شد

دهه تکریم و تعظیم مساجد از ششم اردیبهشت‌ماه، مصادف با ۲۰ شعبان‌المعظم با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز رسیدگی به امور مساجد حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله ذاکر- معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد: دهه تکریم و تعظیم مساجد از ششم اردیبهشت ماه مصادف با ۱۰ روز آخر ماه شعبان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.

وی درباره عناوین دهه تکریم و تعظیم مساجد گفت: عناوین این دهه عبارتند از؛ «مسجد، زمینه‌ساز رونق تولید»، «مسجد، پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب»، «مسجد، کانون مهرورزی و نشاط معنوی»، «مسجد، محور اتحاد و همبستگی»، «مسجد، بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «مسجد، پایگاه سلامت اجتماعی»، «مسجد، کانون تزکیه و تعلیم»، «مسجد، میعادگاه منتظران موعود»، «مسجد، جبهه جهاد فرهنگی» و «مسجد، پایگاه تعالی جوان مؤمن انقلابی».

وی افزود: تکریم جوانان، نمازگزاران، ائمه جماعت و تعظیم جایگاه مسجد، روح برنامه‌های این دهه است که باید بتواند آحاد مختلف مردم را با خانه خدا انس دهد و پیوندهای بین جوانان و مسجد را تحکیم بخشد. همچنین با توجه به صفحه ویژه‌ای که برای انعکاس اخبار دهه تکریم در پایگاه تخصصی مسجد ایجاد کرده‌ایم، امیدواریم این دهه، آغازی بر شبکه‌سازی فعالان رسانه‌ای مسجد باشد و به زودی هر مسجد، دارای یک خبرنگار افتخاری شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار کرد: از مساجد خواسته‌ایم در دهه تکریم و تعظیم مساجد، جوانان موفق محله در زمینه‌های درسی، ورزشی و فرهنگی را به مسجد دعوت و از آنان تجلیل کنند.

وی با اشاره به اینکه برای دهه تکریم محتوا و شیوه اجرایی خاص تدارک دیده شده گفت: آنچه که به منظور شیوه نامه اجرایی برای مسجد تهیه شده در صفحه اختصصاصی این دهه بارگذاری می‌شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه، عطر افشانی کلیه مساجد تهران، سخنرانی و تجلیل از ارکان و فعالان مسجدی را از جمله ویژه برنامه‌های این دهه معرفی کرد و گفت: علاوه بر اینها هر مسجد برنامه خاص خود را دارد و امور مساجد نیز از ایده‌های نو و مساجد ممتاز در پایان این دهه تقدیر خواهد کرد.

ذاکر با اشاره به شعار سال، تأکید کرد: امسال برای تحقق شعار سال که «رونق تولید» نام گرفته است، بحث فرهنگ‌سازی و کار عملیاتی را مدنظر داریم، تلاش ما این است که تمام کالاهای مسجد و بلکه اهالی مسجدی از کالاهای ایرانی و تولید داخل تأمین شود.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص دستاوردهای ایجاد دهه مهدویت در مساجد و اینکه این امر به توسعه مناسک‌سازی منجر نمی‌شود، گفت: با توجه به اینکه در کشورمان دهه‌های متعدد عزاداری وجود دارد، اتفاقاً خوب است که دهه‌های جشن و شادی را در کشور ترویج دهیم؛ به این منظور مرکز رسیدگی به امور مساجد طی روزهای ششم تا پانزدهم شعبان برنامه‌هایی را به نام دهه مهدویت برگزار می‌کند.

وی افزود: امام زمان (عج)، امام زنده بوده و کسب معرفت نسبت به ایشان، از بهترین کارهاست؛ به همین منظور در آن دهه، ۱۲۰ مبلغ تخصصی در مساجد به تبلیغ و تبیین مباحث مهدوی پرداختند.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص فعالیت‌های امور مساجد در مناطق سیل زده گفت: تا کنون چند پویش به منظور کمک به هموطنان سیل زده راه‌اندازی شده که می‌توان به “یاور خوزستانیم”، “رفیق گلستان باشیم” و “هر مسجد یک خانه اشاره کرد که با قوت پیگیری می‌شود و تا کنون نیز نتایج خوبی حاصل شده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح