کد خبر : 90761
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 20:52
-

عکس منتخب هفته

عکس منتخب هفته

این گزارش شامل عکس‌های منتخب خبرگزاری ایسنا از رویدادهای خبری یک هفته گذشته ( ۱۹ تیر تا ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰) است. منبع:ایسنا

این گزارش شامل عکس‌های منتخب خبرگزاری ایسنا از رویدادهای خبری یک هفته گذشته ( ۱۹ تیر تا ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰) است.

  • سد «الغدیر» ساوه با ۲۶۵ متر طول تاج و حجم ۲۷۷ میلیون مترمکعب آب از نوع دو قوسی بتونی است که در سال ۷۲ با هدف تامین برق و آب کشاورزی ۲۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان احداث شد. در سال آبی جاری ورودی سد الغدیر ساوه ۷۲ میلیون مترمکعب بوده است، این در حالی است که در سال گذشته ورودی این سد ۲۲۸ میلیون مترمکعب بود. حجم ورودی سد ساوه در سال آبی سال جاری نسبت به سال آبی گذشته ۶۸ درصد کاهش داشته است. همچنین مخزن سد نیز در سال جاری کاهش ۳۳ درصدی نسبت به سال قبل را شاهد است.
  • مراسم اهدای پنجمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران جمعه، ۲۵ تیر با حضور محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد، اعضای هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی و جمعی از پیشکسوتان این حوزه در محل سینمای رو باز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
  • با اینکه نام اصفهان از دیرباز با زاینده رود عجین بوده اما خشکسالی این رودخانه دائمی در چند سال اخیر، شادی و ترنم مردمی را از نصف جهان ربوده است. این خشکسالی چند ساله آنچنان قلب زاینده رود را از شریان حیاتی خود محروم کرد که با جریان یافتن ۱۰ روزه در شهر اصفهان، مردم بی توجه به پنجمین پیک کرونا روز و شب در کنار زاینده رود زندگی می کنند.
  • رقابت‌های مچ‌اندازی قهرمانی رده های مختلف و معلولین کشور از با حضور استان‌های سراسر کشور در اردوگاه فرهنگی ورزشی کمیته امداد "قار" سنندج برگزار شد. این رقابت‌ها در رده‌های سنی جوانان، امید، بزرگسالان، پیشکسوتان و معلولین در بخش های دست راست و چپ تا روز ۲۵ تیرماه بدون تماشاچی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز برگزار شد.
  • درچارچوب بازی‌های دور یک‌چهارم نهایی جام حذفی، دو تیم‌ استقلال و پرسپولیس تهران در نود و ششمین تقابل، پنج‌شنبه ۲۴ تیرماه در ورزشگاه آزادی بدون حضور تماشاگران به مصاف هم رفتند که تیم استقلال با برتری در ضربات پنالتی به دور بعد صعود کرد.
  • دیدار دو تیم فولاد و سپاهان در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان برگزار شد که این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه جدال جذاب با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در ضربات پنالتی با برتری ۵ بر ۴ شاگردان نکونام به پایان رسید تا فولادی‌ها به مرحله نیمه نهایی صعود کنند.
  • درچارچوب بازی‌های دور یک‌چهارم نهایی جام حذفی، دو تیم‌ استقلال و پرسپولیس تهران در نود و ششمین تقابل، پنج‌شنبه ۲۴ تیرماه در ورزشگاه آزادی بدون حضور تماشاگران به مصاف هم رفتند که تیم استقلال با برتری در ضربات پنالتی به دور بعد صعود کرد.
  • درچارچوب بازی‌های دور یک‌چهارم نهایی جام حذفی، دو تیم‌ استقلال و پرسپولیس تهران در نود و ششمین تقابل، پنج‌شنبه ۲۴ تیرماه در ورزشگاه آزادی بدون حضور تماشاگران به مصاف هم رفتند که تیم استقلال با برتری در ضربات پنالتی به دور بعد صعود کرد.
  • پنجشنبه ۲۴ تیرماه سال ۱۴۰۰ طی مراسمی ویدئو کنفرانسی، سالن ورزشی چندمنظوره شش هزار نفری شیراز به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی و به عنوان یکی از پروژه‌های ملی و بعد از انتظاری ۱۳ ساله، به دستور رئیس جمهور افتتاح شد
  • مراسم تبادل و استقبال از ۴۳ شهید تازه تفحص شده جنگ تحمیلی در مرز شلمچه برگزار شد. این شهدا در مناطق عملیاتی فکه، مجنون، شرق دجله و شلمچه و در عملیات های ولفجر مقدماتی، خیبر و بدر در سال ۶۷ به شهادت رسیده اند. همچنین در این تبادل، اجساد ۴ عراقی تحویل داده شد.
  • واکسیناسیون گروه سنی ۶۸ سال و بالاتر دوشنبه ۲۱ تیرماه همزمان با سراسر کشور در اراک آغاز شده است. در این مرحله علاوه بر واکسن‌های خارجی، واکسن ایرانی «کووبرکت» در سه پایگاه واکسیناسیون اراک تزریق می‌شود.
  • با فرارسیدن فصل گرما، از نیمه اردیبهشت تا نیمه مهر ماه، یکی از تفریحات مردم استان خوزستان شنا در رودخانه‌هاست. تفریحگاه ساحلی «دز» که «علی کله» نیز نامیده می‌شود، که یکی از پارک‌های ساحلی پرطرفدار این استان بشمار می‌رود. هر ساله و بخصوص در فصل‌های بهار و تابستان جمعیت زیادی را از شهرهای مجاور به سوی خود جذب می‌کند. این تفریحگاه در پایین دست سد دز و در شمال شهر دزفول واقع شده است.
  • آب بندان روستای اجاک سر به مساحت  ۵۲  هکتار در فاصله ۵ کیلومتری شهر بابلسر قرار دارد.لوتوس هندی که یکی از گیاهان نادر در جهان است و فصل رویش و گل دهی آن از اواخر خرداد تا اوایل تیر است زیبایی خاصی به این آب بندان بخشیده است.
  • از هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های نساجی و پدیده مشهد به مصاف هم رفتند که در پایان تیم نساجی با نتیجه یک بر صفر به برتری دست یافت.
  • چهار روز از جریان دوباره زاینده رود جهت تحویل حقابه کشاورزان شرق اصفهان می گذرد. بنابر اعلام مدیریت آب استان، زاینده رود با هدف تأمین نیاز آبی باغات شرق، دامداری‌ها و آبیاری کشت‌های ریشه‌ای به مدت ۱۰ روز جریان دارد. اگرچه کوتاه، اما حیات مجدد زاینده رود، شور و شوقی را در این شهر رقم زده است. البته انتظار می رود اصفهانی‌ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و زدن ماسک، شادی خود را به تلخی و سوگ کرونا تبدیل نکنند.
  • آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت دوازدهم روز سه شنبه ۲۲ تیر، به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد.
  • در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با اراذل و اوباش در مشهد، ظهر سه‌شنبه ۲۲ تیر ماه، تعدادی سلاح گرم و سرد و مقادیری مشروبات الکلی کشف و ۷۵ متهم به سرقت و زورگیری دستگیر شدند.
  • از هفته سی و سوم لیگ دسته یک فوتبال کشور دیدار دو تیم فجر شهید سپاسی شیراز و شاهین شهرداری بوشهر در ورزشگاه پارس برگزار شد. در پایان تیم میزبان با نتیجه سه بر صفر به برتر دست یافت، تا در یک قدمی صعود به لیگ برتر قرار بگیرد.
  • تیم‌های والیبال نشسته ایران و روسیه، دوشنبه ۲۱ تیر در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند. این مسابقه با پیروزی ۳ بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید. در پایان این مسابقه وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور از ملی‌پوشان ایران تقدیر کرد.
  • با شروع پیک پنجم کرونا، تعداد بیماران بستری در استان گلستان با افزایش تقریبا دو برابری نسبت به هفته گذشته به ۵۳۱ نفر رسیده است. در حال حاضر ۵۳۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد ۹۳ بیمار در آی سی یو بستری و ۳۴ بیمار وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند، طی هفته گذشته متوسط فوتی‌های روزانه کرونا در این استان ۴ تا ۵ نفر بوده درحالی‌که این آمار در یک هفته قبل از آن ۱ تا ۲ نفر بوده است
  • بیمارستان رسول اکرم(ص) - اوایل اردیبهشت ۱۴۰۰ ، حدود ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی و ۱۰۰۰ تخت اورژانس به بیماران کرونایی اختصاص داده‌ شد.
موج چهارم کرونا در ایران از اواسط فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد و تقریبا تا پایان اردیبهشت ادامه داشت. سفرها و دیدوبازدیدهای نوروزی و  تعلل در روند واکسیناسیون شرایط را وخیم‌تر کرد.
  • فرودگاه مهرآباد - بعد از شیوع کرونا در ایران پروتکل‌هایی برای سفر با هواپیما تعریف شد.
موج چهارم کرونا در ایران از اواسط فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد و تقریبا تا پایان اردیبهشت ادامه داشت. سفرها و دیدوبازدیدهای نوروزی و  تعلل در روند واکسیناسیون شرایط را وخیم‌تر کرد.
  • کافه‌ای در خیابان فلسطین - کافه‌های تهران از زمان شیوع کرونا در بازه‌های مختلفی فعالیت خود را تعطیل کردند، اما ازدحام جمعیت در این مراکز حتی در روزهای اوج شیوع بیماری نیز ادامه دارد.موج چهارم کرونا در ایران از اواسط فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد و تقریبا تا پایان اردیبهشت ادامه داشت. سفرها و دیدوبازدیدهای نوروزی و  تعلل در روند واکسیناسیون شرایط را وخیم‌تر کرد.
  •  با توجه به افزایش آمار ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا، که خرید سردخانه‌ها و ساخت قبرهای جدید براساس مصوبه شورای شهر تایید شده‌است. تا پایان روز ۲۰ تیر مجموع جان باختگان کرونا در کشور به ۸۶ هزار و ۴۱ نفر رسید.موج چهارم کرونا در ایران از اواسط فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد و تقریبا تا پایان اردیبهشت ادامه داشت. سفرها و دیدوبازدیدهای نوروزی و  تعلل در روند واکسیناسیون شرایط را وخیم‌تر کرد.
  • رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در متروی تهران بعد از گذشت مدت کوتاهی از زمان شیوع بیماری فراموش شد. حضور جمعیت زیادی از مسافران در واگن‌های مترو خطر ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد.موج چهارم کرونا در ایران از اواسط فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد و تقریبا تا پایان اردیبهشت ادامه داشت. سفرها و دیدوبازدیدهای نوروزی و  تعلل در روند واکسیناسیون شرایط را وخیم‌تر کرد.
  • بیمارستان فیروزآبادی - در موج چهارم کرونا ویروس کشنده‌تر و مهاجم‌تر بروز کرد و آمار بستری نسبت به موج سوم ۲.۵ برابر افزایش داشت.
موج چهارم کرونا در ایران از اواسط فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد و تقریبا تا پایان اردیبهشت ادامه داشت. سفرها و دیدوبازدیدهای نوروزی و  تعلل در روند واکسیناسیون شرایط را وخیم‌تر کرد.
  • از هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های فولاد و ماشین‌سازی در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم رفتند که در پایان تیم فولاد با نتیجه یک بر صفر به برتری دست یافت.
  • از هفته ببیست و هتم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان تیم پرسپولیس با نتیجه دو بر صفر به برتری دست یافت.
  • در مقابل میدان اصلی شهر برازجان، مرکز شهرستان دشتستان واقع در استان بوشهر بنای با ابهتی به نام «دژ» چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. این بنای شکوهمند با مساحت ۷۰۰ متر مربع و زیر بنایی معادل ۴۲۰۰ متر مربع مربوط به دوره قاجاریه است که سال ۱۲۵۰ هجری شمسی بنا به دستور یکی از نیکوکاران به نام «حاج میرزا ابوالحسن خان مشیرالملک شیرازی و با معماری مرحوم «حاج محمد رحیم شیرازی» ساخته شده است. مصالح به‌کار رفته در این کاروانسرا از سنگ وساروج و دیوارها و کف ساختمان از تخته سنگ‌های بزرگ و کوچک پوشیده شده است.
  • جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران با اعضای هیات دولت، چهارشنبه، ۲۳ تیر پس از جلسه هیات دولت، با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و دیگر وزرا در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح