کد خبر : 15176
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 سپتامبر 2021 - 21:18
-

فرماندار: محدودیت‌های کرونایی وضعیت نارنجی در ساوه اعمال می‌شود

فرماندار: محدودیت‌های کرونایی وضعیت نارنجی در ساوه اعمال می‌شود

 فرماندار ساوه گفت: محدودیت‌های کرونایی وضعیت نارنجی در این شهرستان اعمال می‌شود. علی میرزایی چهارشنبه ۱۱ فروردین ماه در در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح جزئیات جلسه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه پرداخت و اظهار کرد: جلسه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه به دلیل قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی تشکیل شد و

فرماندار: محدودیت‌های کرونایی وضعیت نارنجی در ساوه اعمال می‌شود

 فرماندار ساوه گفت: محدودیت‌های کرونایی وضعیت نارنجی در این شهرستان اعمال می‌شود.

علی میرزایی چهارشنبه ۱۱ فروردین ماه در در گفت‌وگو با خبرنگاران به تشریح جزئیات جلسه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه پرداخت و اظهار کرد: جلسه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه به دلیل قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی تشکیل شد و وظایف دستگاه های اجرایی و نظارتی در وضعیت رنگ‌بندی جدید مشخص و تبیین شد.

وی به تصمیم‌گیری قرارگاه پدافند زیستی شهرستان در خصوص تعطیلات روزهای پایانی هفته بویژه ۱۳ نوروز اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه قرارگاه، کلیه پارک‌ها، فضای سبز، تفرجگاهها و اماکنی که امکان تجمع و دورهمی مردم وجود دارد با محدودیت مواجه می‌شوند و شهرداری‌ها در سطح شهرها و دهیاری‌ها در روستاها مکلف شدند تا نسبت به مسدود کردن مراکز تفریحی و تفرجگاهی اقدام کنند.

فرماندار ساوه بر تشدید نظارت بر رستوران‌ها، مراکز عرضه غذا و مواد غذایی، فروشگاه های زنجیره‌ای تاکید کرد و افزود: کنترل مراکز خرید و تجمعی، نظارت بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، برپایی ایستگاه های هشداردهنده و ارائه آموزش و بازدیدهای مشترک به منظور اعمال محدودیت‌های در شرایط نارنجی و کنترل و نظارت جدی بر در فعالیت بقاع و اماکن متبرکه از مصوبات قرارگاه پدافند زیستی شهرستان بود.

وی بر استفاده شهروندان از ماسک تاکید کرد و گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تنها راه خروج از اپیدمی کروناست که هم موجب حفظ سلامت مردم شده و هم از سرایت بیشتر ویروس جلوگیری می کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز به تغییر رنگ بندی کرونایی این شهرستان از زرد به نارنجی اشاره کرد و گفت: با توجه به خریدهای پایانی سال و تجمعاتی که در روزهای منتهی به سال جدید صورت گرفت و همچنین دیدوبازدیدها و مسافرت‌های نوروزی انتظار می‌رفت که وضعیت تثبیت شده کرونا در این شهرستان تغییر پیدا کرده و از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شود.

دکتر مهدی مصری بر ضرورت پرهیز از عادی‌انگاری و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: از مردم انتظار می‌رود با پرهیز از حضور در دورهمی ها و تجمعات به ویژه تجمع در پارک‌ها، فضای سبز و طبیعت در روز طبیعت مانع از سرایت بیشتر ویروس شوند.

وی با اشاره به قدرت بالای سرایت پذیری ویروس جهش یافته انگلیسی، اظهار کرد: روش مبارزه با ویروس جهش یافته انگلیسی کرونا تفاوتی ندارد و باید رعایت پروتکل‌ها بهداشتی بیشتر مود توجه قرار گیرد و از مردم درخواست می شود به دلیل قدرت سرایت پذیری بالای سوش جهش یافته انگلیسی استفاده از دو ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند چرا که خطر شیوع ویروس جهش یافته کرونا را بسیار بالاست.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به ارائه پیشنهاداتی در قرارگاه پدافندزیستی شهرستان برای مدیریت شرایط فعلی کرونایی در شهرستان ساوه گفت: ازسرگیری تشدید نظارت‌ها از طریق گشت‌ها و کارگروه های مشترک علوم پزشکی با سایر ادارات، توسعه اکیپ های سلامت به همت هلال احمر و سایر دستگاههای اجرایی در مبادی ورودی و خروجی شهرها، آموزش همگانی و موج جدید تبلیغاتی برای اطلاع رسانی مردم، تست رهگیری و تعمیق بخشیدن به طرح شهید سلیمانی از جمله پیشنهاداتی است که در این جلسه مطرح شد تا اجازه ندهیم به پیک شدید موج چهارم وارد شویم.

وی بیان کرد: شرایط شهرستان ساوه به گونه‌ای است که از استعداد بالایی برای وقوع پیک‌های شدید کرونایی برخوردار است، از این رو رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا متناسب با شرایط نارنجی از ضرورت دو چندانی برخوردار است.

طبق مصوبه ستاد کرونای استان، به دلیل نارنجی شدن شهرهای اراک و ساوه و با اجرای محدودیت‌های هوشمند، مشاغل سه و چهار از جمله موزه‌ها، باغ موزه‌ها، کافه‌ها، ورزشگاه‌ها، مهدهای کودک، سینما، تئاتر، رستوران‌ها (غیر از بیرون بر) از ۱۱ فروردین ماه تا اطلاع ثانوی  تعطیل هستند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح