کد خبر : 19685
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 1:27
-

فواید بازی‌درمانی برای کودکان

فواید بازی‌درمانی برای کودکان

 یک روانشناس در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بازی‌های فیزیکی اصلی‌ترین وسیله تخلیه هیجان و تنش در کودکان هستند، گفت: بازی به کودک کمک می‌کند که بتواند احساسات و نحوه ابراز آن را بیان کرده و شدت آن احساسات را تنظیم کند. مهرداد رضاپور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بازی کردن برای

فواید بازی‌درمانی برای کودکان

 یک روانشناس در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بازی‌های فیزیکی اصلی‌ترین وسیله تخلیه هیجان و تنش در کودکان هستند، گفت: بازی به کودک کمک می‌کند که بتواند احساسات و نحوه ابراز آن را بیان کرده و شدت آن احساسات را تنظیم کند.

مهرداد رضاپور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بازی کردن برای کودکان خاصیت‌های زیادی دارد، اظهار کرد: تقویت قوای ذهنی و قدرت تخیل کودک، ارتقای مهارت‌های اجتماعی و کمک به رشد جسمانی از جمله فواید بازی برای کودک است.

وی یادگیری نقش‌های جنسیتی، تخلیه هیجان و آرام‌سازی کودک را از جمله دیگر فواید بازی کردن برشمرد و افزود: بازی‌های فیزیکی اصلی‌ترین وسیله برای تخلیه هیجان و تنش در کودکان هستند.

این کارشناس ارشد روانشناسی ادامه داد: باید برای کودکان سه تا هشت ساله بازی‌های جنبشی و با حرکات بالا طراحی کنیم چرا که تحرک جسمانی، فعالیت بدنی، ورزشی و بازی‌های فیزیکی برای این محدوده سنی بسیار مهم است.

رضاپور با بیان اینکه کودکان در دوران طفولیت با تجربه‌های متفاوتی مواجه می‌شوند، گفت: امکان دارد این تجربه، آزاردهنده باشد و یا ترس‌هایی که در کودک ایجاد می‌شود، درک آن برای وی راحت نباشد و معنای آن اتفاق را متوجه نشود.

این روانشناس اضافه کرد: به‌عنوان مثال کودک با همبازی خود دعوا می‌کند اما نمی‌داند چرا با او دعوا کرده و چرا این اتفاق رخ داده است، گاهی اوقات والدین می‌توانند به وسیله بازی این مفاهیم را به کودکان به‌خوبی انتقال داده و به آن‌ها برای یادگیری این موقعیت‌ها کمک کنند.

وی یکی دیگر از مزایای بازی کردن را افزایش یادگیری کودک در ابراز هیجانات مختلف دانست و یادآور شد: کودک باید یاد بگیرد احساسات مختلف مانند ترس، اضطراب، عصبانیت، خشم و … را چطور بیان کند، بازی به کودک کمک می‌کند که بتواند احساسات و نحوه ابراز این احساسات را بیان کرده و شدت آن را تنظیم کند.

رضاپور تاکید کرد: والدین باید بازی‌های متناسب با توانایی، سن و جنسیت کودک طراحی کنند تا کودک بتواند این فعالیت‌ها را داشته باشد، چرا که فرزند همراه با کسب آموزش‌های مورد نیاز با ویژگی‌های جنسی، نقش‌های جنسیتی و نقش‌هایی که باید در آینده ایفا کند، آشنا شده و می‌تواند یاد بگیرد اگر هر حالت روحی دارد چطور متناسب با جنس خود ایفای نقش کند.

این کارشناس ارشد روانشناسی در ادامه به چند بازی مناسب برای کودک اشاره کرد و گفت: یک بازی مناسب برای کودک پیدا کردن احساس افراد در موقعیت‌های شادی یا ناراحتی است که کودک حدس بزند آن فرد چه حالتی دارد و اینک با چه کلمات و با چه شیوه‌ای به وی نزدیک شود.

وی ادامه داد:  بازی دیگر این است که کودک برای حل تعارضات با همسالان چطور بتواند گفت‌وگویی خوب برای ایجاد دوستی و رفع مشکل با دوستانش یاد بگیرد، بنابراین باید یک نقطه شروع به کودک یاد داده که چطور کلام خود را آغاز کند و یک رابطه دوستانه برقرار کند.

رضاپور خاطرنشان کرد: بازی دیگر انتخاب کودک به‌عنوان قهرمان قصه است که خود کودک در خلال داستان با مشکلاتی مواجه می‌شود و من قصه‌گو در میان بازی راهکارهایی پیشنهاد می‌دهد که کودک قهرمان بتواند بر آن موقعیت‌ها غلبه کند و بر خشم و نگرانی‌هایش پیروز شود.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح