کد خبر : 20768
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 اکتبر 2021 - 20:08
-

قاهره میزبان اولین نشست دفتر سیاسی جدید حماس است

قاهره میزبان اولین نشست دفتر سیاسی جدید حماس است

جنبش حماس اولین نشست دفتر سیاسی جدید خود را عصر امروز، یکشنبه در قاهره مصر برگزار می‌کند. یک منبع حماس گفت: این نشست اولین نشست در سطح رهبری حماس در مناطق سه گانه از زمان پایان انتخابات داخلی اخیر است.  به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این منبع حماس توضیح داد: قرار است امروز تمام

قاهره میزبان اولین نشست دفتر سیاسی جدید حماس است

جنبش حماس اولین نشست دفتر سیاسی جدید خود را عصر امروز، یکشنبه در قاهره مصر برگزار می‌کند. یک منبع حماس گفت: این نشست اولین نشست در سطح رهبری حماس در مناطق سه گانه از زمان پایان انتخابات داخلی اخیر است.

 به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، این منبع حماس توضیح داد: قرار است امروز تمام هیئت‌های رهبری حماس از غره، قطر و ترکیه وارد قاهره شوند. در حضور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و روسای سه منطقه آن یعنی غزه، کرانه باختری و خارج فلسطین و با حضور ۱۹ عضو دفتر سیاسی این نشست برگزار می‌شود.

علاوه بر هنیه، هیئت رهبری عالی رتبه حماس، روسای حماس در غزه یعنی یحیی السنوار، صالح العاروری، رهبری حماس در کرانه باختری و رئیس حماس در خارج یعنی خالد مشعل و نیز اعضای دفتر سیاسی کل در این نشست شرکت می‌کنند.

طبق روال عادی این نشست با هدف بررسی پرونده‌های سیاسی مهم و فعالیت حماس در مرحله آینده، تماس‌ها، روابط عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی‌ این جنبش خواهد بود.

همچنین رهبری حماس عادت به بررسی پرونده‌های روابط داخلی و آشتی دارد که بعضا شاهد موانعی می‌شود. در حال حاضر پرونده آشتی ملی به دلیل اختلافات رخ داده به دلیل تعویق انتخابات قانون‌گذاری در ماه مه دچار وقفه شده است.

فوزی برهوم سخنگوی حماس در اظهاراتی مطبوعاتی تصریح کرد که هیئتی از جنبش متبوعش به ریاست اسماعیل هنیه به دعوت برادران مصری جهت بررسی و پیگیری برخی مسائل مهم و اساسی راهی قاهره خواهد شد.

این دیدارها با رهبری سازمان اطلاعات مصر است که در چندین مساله فلسطین مثل آشتی میانجی‌گری می‌کند. همچنین این سفر ارتباطاتی به روابط با اشغالگران نظیر آتش‌بس و پرونده تبادل اسیران دارد.

غزه بعد از عملیات شمشیر قدس شاهد آرامش شکننده است و احتمال می‌رود در آینده نزدیک مذاکرات غیرمستقیم بین حماس و رژیم صهیونیستی نظیر چند ماه قبل انجام شود تا روی تبادل اسیران مفصل صحبت کنند زیرا دو طرف روی اسیرانی که آزاد خواهند شد، توافق نظر ندارند.

حماس خواهان آزادی اسیران با محکومیت‌های سنگین ازجمله شش اسیر زندان جلبوع است که اخیرا فرار کرده و بعدا بازداشت شدند. در حالیکه اسرائیل با آزادی این اسیران به دلیل انجام حملاتی که به قتل اسرائیلی‌ها انجامیده، مخالف است.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چند روز پیش گفته بود: حماس خواهان آزادی “تروریست‌هایی است که دستشان به خون آلوده است” و من مخالف این مساله هستم.

منابع مطلع همچنین گفتند، تحولات سیاسی نظیر اوضاع زندگی در غزه و بازسازی این منطقه با هزینه مصر شامل احداث واحدهای مسکونی جدید بررسی می‌شود. بررسی ورود تسهیلات از گذرگاه‌های غزه و مجوز ورود کالاها به این منطقه از دیگر مسائل مورد بررسی در مصر خواهد بود.

بعید نیست در دیدارهای حماس با مسؤولان سازمان اطلاعات مصر طرح مورد نظر یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که مورد توافق بنت و بنی گانتس،‌ وزیر جنگ نیز است، بررسی شود؛ طرحی با مضمون “امنیت مقابل توسعه و اقتصاد” البته بعد از عقب‌نشینی اسرائیل از ارتباط بازسازی غزه به تبادل اسیران حماس اعلام کرده که این طرح را نمی‌پذیرد.

شب گذشته نیز برخی منابع از احتمال سفر یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه به قاهره برای همین منظور خبر دادند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح