کد خبر : 88584
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 20:46
-

قدرت بالا و فاجعه بار سرایت کرونای دلتا در خاش

قدرت بالا و فاجعه بار سرایت کرونای دلتا در خاش

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: شناسایی ۸۹۸ مورد ابتلای جدید کرونا و ۲۰مورد فوتی از ابتدای تیرماه در این شهرستان تاکنون نشان‌دهنده قدرت بالا و فاجعه بار سرایت ویروس کرونای جدید از نوع دلتا است. به گزارش ایسنا صاحب گل صالحی در ستاد اجرایی و عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در روزهای

قدرت بالا و فاجعه بار سرایت کرونای دلتا در خاش

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: شناسایی ۸۹۸ مورد ابتلای جدید کرونا و ۲۰مورد فوتی از ابتدای تیرماه در این شهرستان تاکنون نشان‌دهنده قدرت بالا و فاجعه بار سرایت ویروس کرونای جدید از نوع دلتا است.

به گزارش ایسنا صاحب گل صالحی در ستاد اجرایی و عملیاتی مقابله با ویروس کرونا در روزهای منتهی به عید قربان و در جمع اعضای شورای تامین و ستاد کرونا ضمن تقدیر از تلاش و اهتمام  مجموعه اعضای ستاد شهرستانی مقابله با بیماری کرونا، دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف و مجموعه خدوم حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: پیک پنجم کرونای جهش یافته جدید از جنوب و جنوب شرق کشور آغاز و با افزایش آمار مبتلا، بستری و فوتی تا کنون ۱۶۹ شهرستان کشور را به رنگ قرمز درآورده است.

وی با تشکر از همراهی مردم اصناف و بازاریان به خاطر همراهی با مصوبات ستاد کرونا افزود: اجرای محدودیت ها اگر چه مشکلاتی برای اقشار اصناف و مردم به همراه دارد، اما تا ایمن سازی جامعه و انجام واکسیناسیون به منظور از صیانت جان مردم باید همکاری ها تداوم یابد، چرا که همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی مانع از ادامه بحران کرونا در شهرستان خاش خواهد بود.

صالحی ادامه داد:امروز در شرایط خاص کرونایی و شاهد ابتلای عزیزان و فوت آنها هستیم برای مقابله با کرونا سه راهکار رعایت پروتکل های بهداشتی، اعمال محدودیت های کرونایی و احترام به آنها و انجام واکسیناسیون راهگشاست.

فرماندار خاش گفت: در استمرار مصوبه قبلی ستاد کرونای شهرستان براساس رنگ بندی  فقط مشاغل گروه یک( سوپرمارکت، عرضه مواد غذایی، میوه و تره‌بار، خبازی، تعمیرگاه و…) از ساعت ۷_۲۱ با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط فروشندگان و مشتریان و الزامات سلامت محیط و کار مجاز به فعالیت می باشند و فعالیت سایر مشاغل گروه ٢ و ٣و ۴ ممنوع می‌باشد.

صالحی اظهار داشت: تردد در مبادی ورودی و خروجی از دیگر نقاط به شهرستان خاش ممنوع بوده و استمرار و تشدید گشت های مشترک با همکاری فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، انتظامی، اصناف، صنعت، معدن و تجارت در دو شیفت و برخورد جدی با متخلفین در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تهدید سلامت عمومی مورد توجه است.

صالحی گفت:تا اطلاع ثانوی فرانشیزی از بیماران ایرانی کووید مثبت در بیمارستان امام خمینی ره خاش دریافت نخواهد شد.

وی ادامه داد:مدیریت فروشندگان دوره گرد و معابر و نیز انسداد مسیرهای منتهی به مرکز شهر با همکاری راهور، شهرداری، نیروی انتظامی با همکاری امکانات فرماندهی ارتش شهرستان بوده و حضور کارکنان در دستگاه های دولتی به استثنای ادارات خدمات رسان (حوزه بهداشت و درمان، برق، آب و…) با یک سوم نیروها انجام پذیرد.

فرماندار خاش افزود:نماز جمعه و جماعت شهرستان تعطیل می باشد و برگزاری نماز عید قربان نیز با توجه به شرایط در روزهای آتی تصمیم گیری خواهد شد و هرگونه تجمع و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی خطرناک و باعث انتشار بیماری کرونا است لذا از همه همشهریان می خواهیم مراسمات منجر به تجمع حتی عروسی و….را به ستاد کرونای شهرستان اطلاع رسانی نمایند تا برخورد جدی صورت بگیرد.

وی اظهار داشت:بخشداران و دهیاران برای اجرای دستورالعمل ها در حوزه های کاری خود نظارت بیشتری داشته باشند.

صالحی بیان کرد:با توجه به تجربیات موفق واکسیناسیون در کاهش موارد ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا و مرگ و میر ناشی از آن مردم نسبت به تلقیح واکسن در رده سنی بالای ۵۰سال اقدام نمایند.

وی تاکید کرد:اعضای ستاد مقابله با کرونا به صورت ویژه و تمام وقت از نقاط مختلف شهرستان بازرسی و نتایج را به صورت روزانه به ستاد شهرستان ارائه نمایند.

صالحی گفت:از همراهی مردم و کسبه و اصناف، ادارات، نهادها و سازمان‌هایی که در اجرای پروتکل های بهداشتی و نظارت بر قوانین شرایط قرمز کرونایی در کاهش شیوع بیماری و موج شکنی بحران کرونای پیش آمده همکاری می کنند تشکر و قدردانی می نماییم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح