کد خبر : 70637
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 نوامبر 2021 - 12:24
-

قصور دستگاه های اجرایی و فرآیند ناقص تصفیه شیرابه مازندران

قصور دستگاه های اجرایی و فرآیند ناقص تصفیه شیرابه مازندران

ایسنا/مازندران یک محقق دانشگاهی گفت:قصور دستگاه ‌های اجرایی در حوزه تصفیه شیرابه موجب تعلل در فرآیند تصفیه شیرابه استان است. پسماند سال هاست مازندران را احاطه کرده و با وجود قول ها و ادعاهای مسئولان این استان هنوز به عنوان بزرگ ترین معضل این خطه خودنمایی می کند،بعلاوه شیرابه حاصل از پسماندها که به دلیل دفن

قصور دستگاه های اجرایی  و  فرآیند ناقص تصفیه شیرابه مازندران

ایسنا/مازندران یک محقق دانشگاهی گفت:قصور دستگاه ‌های اجرایی در حوزه تصفیه شیرابه موجب تعلل در فرآیند تصفیه شیرابه استان است.

پسماند سال هاست مازندران را احاطه کرده و با وجود قول ها و ادعاهای مسئولان این استان هنوز به عنوان بزرگ ترین معضل این خطه خودنمایی می کند،بعلاوه شیرابه حاصل از پسماندها که به دلیل دفن نادرست وارد خاک و آب های زیرزمینی شده اند می تواند در آینده ای نه چندان دور بحران جدی را ایجاد کند.
عباس حسن متاج در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه معضل تصفیه شیرابه در استان بسیار پررنگ است، اظهار کرد: به طوری که هنوز با وجود اقداماتی که در حوزه زباله‌سوز انجام شده معضل تصفیه شیرابه هنوز راه به جایی نبرده است.
وی گفت: در شهرستان قائمشهر نیز تصفیه شیرابه راه اندازی شده بود که متاسفانه به دلیل عدم حمایت های شهرداری و تعویض شهرداران این پروژه نیز ابتر ماند.
این محقق دانشگاهی گفت: امیدواریم با حضور استاندار جدید تصویه شیرابه ها جدی گرفته شود و از آسیب به محیط زیست بکاهیم.
حسن متاج ادامه داد: با توجه به اینکه تصفیه شیرابه موضوعی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد، خاطرنشان کرد: زباله‌ها تا زمانی که وجود دارند این شیرابه ها را تولید خواهند کرد و جاری شدن آن به رودخانه ها زیست آبزیان را به خطر خواهد انداخت.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های دانش بنیان اقدامات موثری در حوزه تحقیقات و اجرا انجام داده اند به جرات می‌توان گفت در کمتر از سه ماه  می توان مراکز دپوی زباله ها را به تصویر شیرابه مجهز کرد و حداقل هزینه را هم در بر خواهد داشت.
این فعال محیط زیست گفت: شیرابه مهم ترین کانون آلودگی است هرچند تصفیه ان پر هزینه بوده اما شرکت‌های دانش بنیان توانستند با هزینه کمتری این امر را انجام دهند.
حسن متاج با تاکید بر آسیب تحریم‌ها بیان کرد: هرچند عنوان می‌شود که ما با برخی کشورها می‌توانیم وارد معامله شویم و به ظاهر مشکلی نداریم اما به تازگی برای تهیه مواد شیمیایی که در تصفیه شیرابه کاربرد دارد با یک شرکت چینی وارد مذاکره شدیم اما آن شرکت چینی اعلام کرد ما به دلیل تحریم‌ها از هیچ طریقی  نمیتوانیم به حساب آنها پول واریز کرده و مواد اولیه را خریداری کنیم؛در این راستا در شرکتهای دانش بنیان اقداماتی در این راستا انجام شده  تا این مهم به سر انجام برسد.
وی گفت:  پسماندها بیش از ۶۰ سال است که گریبان استان را گرفته اما با بها دادن به تحقیقات انجام شده در دانشگاه نوشیروانی و سایر دانشگاه‌هایی که در این راستا فعالیت می‌کنند می توان برای این مشکل چاره اندیشی کرد.
این محقق دانشگاهی در پاسخ به مخالفت‌های انجام شده در حوزه تولید دستگاه تصفیه شیرابه در استان ادامه داد: هر مقاله و یا مصاحبه ای نباید منتشر شود زیرا برخی مقالات آکادمیک قابل استناد نبوده و قابلیت اجرایی ندارند و قرار نیست هرفردی در حوزه شیرابه و پسماند با هر سطح تخصصی در این حوزه نظرات غیر کارشناسی دهد و به جای بهانه جویی و اشکال تراشی باید مشکلات را شناسایی و حل کرد و در این راستا اگر کسی نظریات قابل اجرایی دارد می‌تواند به شرکت‌های دانش‌بنیان ارایه کرده و به تبادل نظر بپردازیم.
حسن متاج گفت: قصور دستگاه ‌های اجرایی در حوزه تصفیه شیرابه موجب تعلل در فرآیند تصفیه شیرابه استان است.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح