کد خبر : 15007
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 سپتامبر 2021 - 20:59
-

لرستان از نظر میزان تولد رتبه ۱۳ کشور را دارد

لرستان از نظر میزان تولد رتبه ۱۳ کشور را دارد

 مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: استان از نظر میزان تولید رتبه ۱۳ کشور را دارد. فریبرز امیری در جلسه ثبت وقایع حیاتی بروجرد که امروز هشتم مهرماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: محور اساسی برنامه های توسعه ای جمعیت است جمعیتی که پویا و فعال نباشد چطور می تواند نیروی تولید داشته

لرستان از نظر میزان تولد رتبه ۱۳ کشور را دارد

 مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: استان از نظر میزان تولید رتبه ۱۳ کشور را دارد.

فریبرز امیری در جلسه ثبت وقایع حیاتی بروجرد که امروز هشتم مهرماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: محور اساسی برنامه های توسعه ای جمعیت است جمعیتی که پویا و فعال نباشد چطور می تواند نیروی تولید داشته باشد و بحث اقتصاد را توسعه دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه روند جمعیت در کشور سیر نزولی دارد اگر به همین صورت پیش برود جمعیت سالمند خواهیم داشت و با مشکلات زیادی از لحاظ سلامت، بیمه و … روبرو می‌شویم.

مدیرکل ثبت احوال لرستان خاطرنشان کرد: از سال ۳۵ که اولین سرشماری آغاز شد تقریبا تاکنون حدود هشت سرشماری در کشور اجرا شده و تمام این سرشماری و آمارها در برنامه های توسعه ای لحاظ شده است اگر لحاظ هم نشده باشد در اجرای برنامه توسعه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با جمعیت ارتباط داشته است.

امیری اضافه کرد: سال ۳۵ جمعیت کشور ۱۹ میلیون نفر بوده که ۱۲ میلیون نفر آن روستایی بوده است، سال ۴۵ جمعیت به ۲۶ میلیون نفر، سال ۵۵ جمعیت به ۳۳ میلیون نفر و سال ۶۵ جمعیت به حدود ۴۹ میلیون نفر رسید.

وی بیان کرد: از سال ۶۸ به بعد به دلیل انفجار جمعیت یکسری کارها برای کمتر شدن جمعیت انجام شد و در سال ۷۲ به رشد مطلوب رسید.

مدیرکل ثبت احوال لرستان ادامه داد: میانگین باروری در سال ۶۸ به ۶.۸ رسید و به خاطر اعتبارات و مدرسه سازی و امکانات تلاش شد تا جمعیت کم شود.

امیری عنوان کرد: در برنامه اول توسعه باروری از ۶.۸ به چهار و رشد جمعیت به ۳.۸ در سال ۷۲ رسید و تا سال ۹۰ ادامه داشت و ایران از سوی صتدوق بین المللی جمعیت تشویق شد و جمعیت ایران روندکاهشی یافت.

وی اظهار کرد: درسال ۹۵ تا ۹۹ حدود ۲۶ درصد جمعیت کشور و به تبعیت از آن استان لرستان کاهش یافت که این امار نشان دهنده بحران در آینده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان تصریح کرد: پنجره جمعیتی فرصت طلایی است و باید تا سال ۱۴۲۵ کاری کنیم که جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال ۷۰ درصد باشند.

امیری خاطرنشان کرد: طرح پنجره جمعیتی در ایران از سال ۱۳۸۵ شروع شد اما عملا برای بازسازی و افزایش جمعیت کاری نشد و اگر تاسال ۱۴۲۵ کاری نکنیم از کنترل خارج می شویم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۰ مقام معظم رهبری تاکید و اعلام کرد که جمعیت کشور رو به پیری است و تا سال ۹۳ سیاست رهبر در ۱۴ بند اعلان و راهکار اساسی شروع شد.

مدیرکل ثبت احوال لرستان بیان کرد: کاهش جمعیت در سطح ملی است و برنامه ریزی باید در سطح ملی انجام شود در استان پیش بینی های شده الان جمعیت زوج های جوان حدود ۱۱ درصد فاقد فرزند هستند و حدود ۱۹ درصد دو فرزند دارند.

امیری ادامه داد: حدود ۳۰ درصد یعنی عملا زیر رشد جمعیت بدون فرزند هستند و رشد جمعیت نزولی است درصد زیادی از نسل جدید خواهان دو فرزند هستند که در بر روی این دیدگاه باید کار شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۲۶ اسفند ماه مجلس برنامه خوبی را تصویب کرد یک برنامه تحت عنوان حمایت از خانواده مصوب شد و مراحل اجرایی را دارد طی می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان اظهار کرد: لرستان از نظر میزان تولد رتبه ۱۳ کشور را دارد یعنی حدود ۱۲ تا استان از ما بهتر هستند و شهرستان بروجرد از این نظر در رتبه آخر است و بیشترین میزان را سیستان و بلوچستان دارد.

امیری تصریح کرد: ۱۴.۴ دهم تولد در استان اتفاق افتاده و در سیستان و بلوچستان این میزان به ۲۹ رسیده و بروجرد به ۱۲ رسیده یعنی پایین تر از میانگین استانی بیشترین میزان فوت را در استان شهرستان بروجرد دارد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ازدواج لرستان وضعیت خوبی دارد و رتبه ۹ را در کشور دارد و بروجرد در بین ۱۱ شهرستان رتبه ۶ را دارد.

مدیرکل ثبت احوال لرستان اضافه کرد: درمورد طلاق نیز لرستان رتبه ۱۱ کشور را دارد ولی شهرستان بروجرد بیشترین میزان ثبت طلاق را داشته است.

امیری بیان کرد: بیشترین آمار نامگذاری فرزندان پسر در استان حسین، آراد، امیرعلی، علی و آریا و دختران بیشترین میزان ثبت رستا، فاطمه، آوا، همتا و هانا است.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح