تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1400 - 13:47
67 بازدید
کد خبر : 2008

لزوم تاسیس وزارت «خانواده» در کشور

لزوم تاسیس وزارت «خانواده» در کشور

رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در مورد خانواده در کشور یک نهاد و دستگاه اجرایی قوی وجود ندارد که سیاست‌های ابلاغی و قوانین این حوزه را به مرحله اجرایی برساند. به گزارش ایسنا، کبری خزعلی با تاکید بر لزوم تاسیس وزارت خانواده، افزود: در مرداد ماه سال۹۸ مقام معظم

لزوم تاسیس وزارت «خانواده» در کشور

رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در مورد خانواده در کشور یک نهاد و دستگاه اجرایی قوی وجود ندارد که سیاست‌های ابلاغی و قوانین این حوزه را به مرحله اجرایی برساند.

به گزارش ایسنا، کبری خزعلی با تاکید بر لزوم تاسیس وزارت خانواده، افزود: در مرداد ماه سال۹۸ مقام معظم رهبری بر ضرورت ایجاد یک مجموعه و نهاد اجرایی قوی تاکید کردند، که دستگاه‌های متعددی به هم وصل شوند و در این مجموعه متمرکز و منسجم و هماهنگ سیاست‌ها و قوانین موجود اجرایی شوند و بودجه‌ها هم به آن نهاد داده شود.

وی تاکید کرد: برای رفع مشکلات موجود در حوزه خانواده باید یک دستگاه اجرایی قوی پای کار می‌آمد تا سیاست‌ها اجرایی شود، ولی در کشور ما یک وزارتی برای خانواده نداریم که بتواند از قبل از تولد، دوران جنینی، دوران کودکی، نوجوانی، ازدواج، حمایت در تحکیم خانواده، تعالی خانواده، ایمنی خانواده و… را در دستور کار قرار دهد.

به گفته خزعلی، در کشور در راستای اهمیت جایگاه خانواده در سال ۶۵ شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده برای سیاست‌گذاری، برنامه ریزی، ایجاد هماهنگی، انجام نظارت و انجام تحقیقاتی که نیاز است، ایجاد شد،  اجرای آن سیاست‌ها نیاز به دستگاه اجرایی داشت   ولی به دلیل عدم ارتباط و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، ستاد ملی زن و خانواده را که هیات دولت تخصصی خانواده است ، به تصویب شورای عالی رسید که بتواند سیاست‌های مصوب شورای زنان که در شورای عالی با حضور سه قوه تصویب شده است را اجرایی کند.

خزعلی ادامه داد: این ستاد در برخی زمان‌ها خیلی خوب کار کرد؛ مثلا در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ بسیاری از سیاست‌ها را تبدیل به برنامه عمل نظام‌مند و بودجه‌بندی شده کرد، اما وقتی موقع اجرا رسید دولت تغییر کرد و در ۸ سال گذشته ستاد ملی تعطیل بوده و تنها ۲ تا ۳ جلسه برگزار کرد. انشالله در دولت جدید این ستاد احیا خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه وقتی در دستگاه‌های اجرایی مجری، مدیر و مدبر نداریم سیاست هر چقدر خوب و مقدس باشد ولی برای آن بودجه تعریف نشود و در برنامه‌های وزارتخانه ها آورده نشود، سیاست ها معطل می‌ماند، اظهار داشت: در حوزه خانواده و زنان سیاست‌ها و قوانین خوبی وجود دارد ولی فقط یک دولتی می‌خواهد که تصمیم به اجرای برنامه‌ها را داشته باشد.

وی که در برنامه‌ای رادیویی سخن می‌گفت، ابراز امیدواری کرد: در دولت آتی با این اساس که ساختار و سیاست‌های مصوب و برنامه را داریم، امید می‌رود ستاد ملی زن و خانواده فعال شود و زمینه فعالیت در تمام دستگاه‌ها با تخصیص بودجه فراهم شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تبلیغات متنی

قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر 5میلیون⭐️

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

فروشگاه اینترنتی بی بی شاپ

New punjabi songs

تجارتخانه آراد برندینگ

سامانه خودنویس

داود یوسفی

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

تعمیر کاتالیزور

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

 

تشک دو نفره

 

 

دکتر علی پرند

 

 

 

 

 

خرید صندل عمده

https://nipoto.com/ethereum

 

شرکت آرارات

 

 

شرکت کیمیا همرنگ

 

تولید فیلم استرچ

 

 

دستگاه تزریق پلاستیک

 

 

 

خرید تابلو برق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسرارالشفاء

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح