کد خبر : 12622
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 سپتامبر 2021 - 14:50
-

لزوم همکاری دستگاه‌ها برای اعطای کارت منزلت به سالمندان استان مرکزی

لزوم همکاری دستگاه‌ها برای اعطای کارت منزلت به سالمندان استان مرکزی

 استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان پیر در کشور است و 12 درصد جمعیت آنرا سالمندان تشکیل می‌دهند لازم است کارت منزلت را در اختیار سالمندان قرار دهیم. سیدعلی آقازاده روز چهارشنبه هفتم مهرماه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده استان مرکزی بیان‌ کرد: باتوجه به

لزوم همکاری دستگاه‌ها برای اعطای کارت منزلت به سالمندان استان مرکزی

 استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان پیر در کشور است و 12 درصد جمعیت آنرا سالمندان تشکیل می‌دهند لازم است کارت منزلت را در اختیار سالمندان قرار دهیم.

سیدعلی آقازاده روز چهارشنبه هفتم مهرماه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، زنان و خانواده استان مرکزی بیان‌ کرد: باتوجه به اینکه مباحث اجتماعی دربرگیرنده طیف وسیعی از آحاد مردم است باید مطالعاتی در این زمینه‌ها صورت بگیرد و مواردی که موجب رفتار بهتر و زندگی بهتر می‌شود را مدنظر قرار داد، لذا سالمندان در استان مرکزی نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستند و همه سازمان‌ها لازم ‌است با توجه به شرایط خود امکاناتی را در اختیار سالمندان قرار دهند.
وی در خصوص کتابخانه‌های استان مرکزی اظهارکرد: خوشبختانه کتابخانه‌های استان در رتبه بالایی در کشور قرار دارند و توانسته‌اند با توجه به تمامی مشکلات فرهنگ تاریخی و دیرینه کتابخوانی را زنده نگه ‌دارند.
آقازاده ضمن تاکید بر تشکیل جلسه شورای تربیت بدنی گفت: شورای تربیت بدنی و ورزش باید با توجه به امکانات وسرمایه‌های خوبی که در استان مرکزی وجود دارد فعالیت‌های خوب و ارزنده‌ای را انجام دهد.
زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: استان مرکزی دارای 150هزار سالمند است که چهار هزار نفر از این تعداد تحت پوشش کمیته امداد هستند. شهر تفرش و آشتیان با 18.8 درصد بیشترین جمعیت سالمند و شهرستان ساوه 7.6 درصد کمترین جمعیت سالمند استان را داراست.
امینی ضمن اشاره به  برنامه‌های بهزیستی و خانه سالمندان در استان مرکزی جهت تکریم سالمندان و ایجاد فضای سالم برای سالمندان به مناسبت هفته سالمند گفت: استان مرکزی در رتبه دوم یا سوم کشور از نظر سالمندی قرار دارد و لازم است همه دستگاه های اجرایی در مبحث فعالیت سالمندی حضور داشته باشند. متاسفانه بسیاری از برنامه‌های ابلاغ شده به دستگاه ها درخصوص سالمندان اجرایی نشده و لازم است توجه جدی‌تری به سالمندان شود.
مهدی ثامنی مدیرکل کتابخانه‌های استان‌مرکزی نیز در این جلسه گفت: فعالیت در عرصه‌های فرهنگی در استان مرکزی به ‌صورت تکه تکه و سرطان گونه است و لازم است به همه عناصر فرهنگی و همه دستگاه‌ها با هم و کنار هم توجه شود. متاسفانه توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار کم است.
وی در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: استان مرکزی تاکنون بیش از 10 هزار اثر در جشنواره رضوی ارائه کرده و رتبه 9 کشور را کسب کرده‎ ‌است، این مسابقه تا آخر آبان ماه ادامه دارد، لذا از مسئولین  صداسیما تقاضای تبلیغ برای حضور عمومی مردم در این جشنواره را دارم.
وی همچنین در خصوص کتابخانه میرجعفری گفت: متاسفانه به هیچ عنوان امکان دسترسی به این کتابخانه وجود ندارد و نزدیک به دوسال است که مطالبات ما جهت ساخت مسیر و راه برای این کتابخانه رد می‌شود و لازم است تمهیداتی در این خصوص صورت بگیرد.
عابد حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه گفت: ایجاد خانه‌های ورزش روستایی در راستای محرومیت زدایی و توسعه ورزش در روستاها حدود دو سال و نیم است که آغاز شده و یکی از اولویت‌های مهم اداره کل ورزش و جوانان است و بناست که امکانات ورزشی را در اختیار روستاییان قراردهیم.
وی ادامه داد: در استان مرکزی بیش از 30 درصد جمعیت روستایی داریم و باید نگاه ویژه‌ای به افزایش سرانه فضای ورزشی در روستاها داشته باشیم. تا به حال بیش از 20 طرح باقی مانده ‌است که امید است تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد. تاکنون موفق به تجهیز 201 خانه روستایی در استان شده‌ایم و تا پایان سال نیز 25 خانه روستایی دیگر تجهیز خواهد شد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح