کد خبر : 174228
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 دسامبر 2021 - 16:44
-

مبادله تفاهمنامه بین هیئت کوهنوردی، منابع طبیعی و محیط زیست فارس

مبادله تفاهمنامه بین هیئت کوهنوردی، منابع طبیعی و محیط زیست فارس

ایسنا/فارس به مناسبت روز جهانی کوهستان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل حفاظت محیط زیست و هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی فارس، تفاهم نامه امضا کردند. به مناسبت روز جهانی کوهستان،  همایشی با حضور کوهنوردان،  مربیان و پیشکسوتان باشگاه‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی همراه به برپایی نمایشگاه عکس کوهستان، در بام سبز شیراز برگزار شد.

مبادله تفاهمنامه بین هیئت کوهنوردی، منابع طبیعی و محیط زیست فارس

ایسنا/فارس به مناسبت روز جهانی کوهستان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل حفاظت محیط زیست و هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی فارس، تفاهم نامه امضا کردند.

به مناسبت روز جهانی کوهستان،  همایشی با حضور کوهنوردان،  مربیان و پیشکسوتان باشگاه‌های کوهنوردی و صعودهای ورزشی همراه به برپایی نمایشگاه عکس کوهستان، در بام سبز شیراز برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل ازهیئت کوهنوردی فارس، در این همایش، اعضای ۱۴ باشگاه کوهنوردی و صعودهای ورزشی شیراز، با برگزاری عملی و تئوری کوه‌نوردی در بام سبز شیراز، علاقه مندان به ورزش را با رشته‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی آشنا کردند.

رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی فارس گفت: کارگاه‌هایی که در این همایش برگزار شد، در زمینه‌های کوهپیمایی، حفاظت از محیط‌زیست کوهستان، دیواره‌نوری، سنگ‌نوردی طبیعت، سنگ نوردی سالنی، دره‌نوردی، غارنوردی، هیمالیانوردی، اسکی کوهستان، تیرول، امداد و نجات در کوهستان، دوی کوهستان، دوچرخه سواری کوهستان، همگانی، سیمرغ قله‌ها، پزشکی کوهستان، تجهیزات و لوازم تخصصی کوهستان بود.

ایزدی هدف از اجرای این همایش را آگاهی مردم از رشته‌های مختلف کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی بیان کرد و افزود: از ویژگی‌های همایش روز کوهستان، ایجاد امکان آشنایی شرکت کنندگان در همایش با فعالیت باشگاه‌های رسمی و معتبر کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان شیراز و چگونگی بهره‌مندی از آموزش درست و اصولی شاخه‌های مختلف این رشته ورزشی است.

رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان فارس با بیان این که ورزشکاران این هیئت در حوادث با سازمان‌های هلال احمر و آتش نشانی همکاری مداومی دارند، افزود: همایش روز کوهستان، با همکاری هلال احمر، آتش‌نشانی، شهرداری شیراز و ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی فارس  برگزار شد.

ایزدی، با بیان اینکه کوهنوردان یاری‌دهنده محیط زیست و منابع طبیعی هستند و همواره در این زمینه پیش قدم بودند، اظهار کرد: امروز آموزش کودکان و نوجوانان نیز در باشگاه‌های کوهنوردی انجام می‌شود.

او با تاکید بر اینکه کوهنوردها در حفاظت از محیط زیست پیشرو هستند، تصریح کرد: امیدواریم که این فرهنگ در جامعه نهادینه شود و حفاظت از محیط زیست و کوهستان برای همه مردم یک اولویت باشد.

ایزدی به کسب مقام‌های متعدد ورزشکاران این هیئت اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال موفق شدیم ۴ مقام جهانی را کسب کنیم که شامل مقام سوم دوی کوهستان در ترکیه، مقام سوم مسابقات پاراکلاینیک در فرانسه، مقام سوم جام جهانی سنگنوردی در روسیه و ۲ مقام سوم جهانی در صعود هیمالیا نیز داشتیم.

مدیرکل محیط زیست فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه کوهستان‌ها از مهم‌ترین بخش‌های محیط زیست و از این رو بسیار مقدس هستند، گفت: حفظ منابع آب یکی از ویژگی‌های کوهستان است به گونه‌ای که تنها کوهستان زاگرس در تامین ۴۰ درصد منابع آبی نقش دارد.

حمیدظهرابی افزود: تنوع زیستی یکی از سرمایه‌های کشور است که کوهستان نقش مهمی در حفاظت از آن دارد و به دلیل بافت کوه ها، پوشش گیاهی در کوهستان متفاوت است.

او افزود: در  فرهنگ‌سازی و خرده‌ فرهنگ‌ها، تامین منابع آب و حفظ تنوع زیستی کوهستان نقش مهمی دارد و با وجود اینکه در کشور ما قوانینی برای حفاظت از کوهستان وجود دارد اما اجرای کامل آنها نیاز به توجه بیشتری دارد.

مدیرکل محیط زیست استان فارس ادامه داد: چرای دام، بهره‌برداری ناپایدار و تغییر در آن و تراش دادن کوه‌ها برای ایجاد پیاده‌راه‌ها از عوامل تهدید کننده است که باید این موضوع مورد توجه شهرداری و نهادهای متولی باشد.

ظهرابی با بیان اینکه در آتش‌سوزی‌ها کوهنوردها به حفاظت از کوه و محیط زیست کمک کردند، افزود:در آموزش و فرهنگسازی نیز کوهنوردان می‌توانند موثر باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این مراسم با اشاره به کاهش شیوع بیماری کرونا، گفت: رویدادهای ورزشی روبه افزایش است به گونه‌ای که امروز ۳ رویداد ورزشی شامل دوی خیابانی، آفروید کشوری و گرامیداشت روز جهانی کوهستان در شیراز برگزار شد.

عباس حاجی‌زاده با بیان اینکه هیئت کوهنوردی هم در بعد قهرمانی و هم هماهنگی با دیگر بخش‌ها فعالیت دارد، افزود:  کوهنوردی یک رشته‌ تخصصی است که انرژی مثبتی به افراد می‌دهد، بنابراین باید این ورزش را توسعه داد.

او کمک به همنوعان را از ویژگی‌های مثبت کوهنوردان بیان‌کرد و ادامه داد: این ویژگی‌ها هیئت کوهنوردی را از دیگر هیئت‌ها متمایز می‌کند.

گفتنی است، در این همایش، تفاهم نامه سه جانبه با هدف همکاری، هماهنگی و هم افزایی برای فرهنگ سازی و ارتقای دانش و مهارت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست با تاکید بر حضور موثر هیات‌های کوهنوردی و افزایش انگیزه در رده‌های سنی مختلف جامعه برای حضور در برنامه های کوهنوردی بین  اداره کل منابع طبی و آبخیزداری، اداره کل حفاظت محیط زیست و هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی فارس امضا شد.

در پایان همایش روز جهانی کوهستان، از باشگاه‌های فعال، مدال آوران و مربیان برتر این رشته، با اعطای لوح تقدیر قدردانی شد.

به گزارش ایسنا  بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ ورزشکار  زن و مرد استان فارس، به صورت تخصصی و اصولی در رشته های مختلف کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در ۲۶ باشگاه کوه‌نوردی دارای مجوز از هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان فارس و اداره کل ورزش و جوانان فارس، فعال هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح