کد خبر : 69413
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 22:47
-

محاکم قضایی پرونده‌های اتاق تعاون را به مراکز داوری ارجاع دهند

محاکم قضایی پرونده‌های اتاق تعاون را به مراکز داوری ارجاع دهند

رئیس اتاق تعاون ایران از معاون اول قوه‌قضائیه درخواست کرد که براساس بخشنامه رئیس قوه‌قضائیه محاکم پرونده‌های مربوط به اتاق تعاون را به مراکز داوری این مرکز ارجاع دهند و هم‌چنین داورها احساس امنیت کنند و مصون از تعقیبات قضایی باشند. به گزارش ایسنا، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در مراسم افتتاح «سازمان داوری تعاون»،

رئیس اتاق تعاون ایران از معاون اول قوه‌قضائیه درخواست کرد که براساس بخشنامه رئیس قوه‌قضائیه محاکم پرونده‌های مربوط به اتاق تعاون را به مراکز داوری این مرکز ارجاع دهند و هم‌چنین داورها احساس امنیت کنند و مصون از تعقیبات قضایی باشند.

به گزارش ایسنا، بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران در مراسم افتتاح «سازمان داوری تعاون»، «مرکز داوری و میانجی‌گری صنعت و معدن» و «مرکز داوری هدایت» با تبریک هفته قوه‌قضائیه گفت: موضوع داوری سابقه طولانی در دنیا و کشور ما دارد در دنیا براساس کنوانسیون نیویورک مرکز داوری بازرگانی ایجاد شد که همه کشورها عضو موظف به تبعیت از آرای صادره مراکز داوری هستند پس در دنیا مباحث داوری در اقتصاد بسیار اهمیت دارد در قوانین کشور ما نیز در سال ۱۲۹۵ موضوع داوری به رسمیت شناخته شد و موضوع داوری از آن زمان توسعه بسیاری پیدا کرد.
وی با بیان این‌که در فقه نیز داوری جایگاه ویژه‌ای در حل اختلاف دارد گفت: اقبال فعالان اقتصادی نسبت به داوری روزبه‌روز بیشتر می‌شود در بخش تعاون نیز موضوع داوری مورد توجه قرار گرفت و مرکز داوری اتاق تعاون پنج سال پیش تاسیس شد. در این مرکز با افتتاح شعب داوری در ۳۱ استان کارش را توسعه داد و بالغ بر ۵۷۰ داور در مراکز مشغول داوری هستند در طول این ۵ سال که از فعالیت ما می‌گذرد بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ پرونده رسیدگی شده و تلاش کردیم دقت را فدای سرعت نکنیم و توانستیم رضایت نسبی مراجعین مراکز داوری را جلب کنیم.
صادقی با اشاره به مزیت‌های مراکز داوری گفت: موضوع محرمانه بودن و حفظ اسرار شرکت‌ها در مراکز داوری بسیار اهمیت دارد و یکی از مزیت‌های داوری است و هم‌چنین موضوع بی‌طرفی به دلیل آن‌که توسط اصحاب دعوا انتخاب می‌شوند بسیار حائز اهمیت است و اطمینان بیشتری وجود دارد هم‌چنین در این مراکز کرامت اصحاب دعوا بیشتر رعایت می‌شود و یکی دیگر از مزیت‌ها این است که با توسعه داوری‌ها ورود پرونده به قوه‌قضائیه کاهش پیدا کند و سیاست‌های چند سال اخیر این قوه در اهمیت دادن به این موضوع باعث شده مراکز داوری نقش فعالی در این حوزه داشته باشند.
وی در پایان گفت: از اقای اژه‌ای درخواست دارم که براساس بخشنامه رئیس قوه‌قضائیه محاکم پرونده‌های مربوط به اتاق تعاون را به مراکز داوری این مرکز ارجاع دهند و هم‌چنین داورها احساس امنیت کنند و مصون از تعقیبات قضایی باشند.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح